Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Lämpligt nätagg till laddare.

  1. #21

    Standard

    Ang GTpower 600W nätdelen.
    http://www.helifreak.com/showthread.php?t=305144
    Där är det en användare som har lite problem med störningar från nätdelen, han postar även en en bild på "fina" lödningar.
    Läser man reviews och kommentarer på HK så är det ju flera som har haft nätdelar som brunnit.
    Läser man om ett annat GT power 20A så är det samma visa där.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Chargers_.html


    Jag anser att en nätdel bara ska fungera, så länge man inte tar ut mer än maxeffekt.
    Jag har en sån här nätdel köpt från Kjell, den har jag använt flera år och plockar ofta ut max effekt utan problem.
    http://www.kjell.com/?item=44407&path=

    Jag kommer troligen att köpa en nätdel av en "känd" butik, då har man ju i princip 3 års reklamationsrätt.
    Senast redigerat av Bonanza den 2011-07-24 klockan 11:01.

  2. #22

    Kenys avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    95
    Jobb
    f.d. Mättekniker. Prioriterar min egen tid numera
    Klubb
    Köpings MFK Jordfräsarna

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bonanza Visa inlägg
    Jag har valt att köpa två separata laddare med max effekt på 250W, jag tycker att det är en säkrare lösning än en laddare med typ 1000W.
    Det finns ju betydligt billigare laddare än Icharger och jag tycker åtminstonde inte att dom kan klassas som "billiga" laddare.
    Jag vill hitta en bra nätdel till ett bra pris. Vill helst slippa köpa ett allt för stort labaggregat då jag ev kommer att släpa detta till fältet. En switchad nätdel mao.
    Jag har läst en del negativa kommentarer om G.T Power 17V. Därför vill jag kolla om det är någon som har tips på en bra och prisvärd variabel nätdel på runt 40A.
    Finns det inga som är problemfria för 1200-1500 så får jag gå upp i prisklass.

    Fundering på laddning på fältet.
    Jag har inte bestämt vilken lösning jag ska välja på fältet.

    Antingen blir det ett extra batteri som jag har bak i bilen.
    Nackdelen med det är att det måste laddas någonstans, samt att då begränsas man till 12Volt inspänning.

    Alternativet är att jag och några i klubben delar på ett portabelt inverter elverk.
    Nackdelen med ett elverk är att det bullrar lite samt att man måste fylla på bensin då och då.



    Inget av alternativen är optimalt och riktigt bra...
    Jag börjar inse hur lyckligt lottade vi är i Köping med 220V framdraget till klubbstugan. I den har vi ett 90Ah bilbatteri med autom.laddningsövervakning. Laddpanel finns på både in- och utsidan av klubbstugan. På utsidan kan en hel del laddare belasta batteriet samtidigt. På insidan har vi ett mindre aggregat för 220V.
    Annars är iden med elverk inte alls så dumt. Dom är inte alls så högljudda numera och man kan ju ljudisolera dom i en box med lock för åtkomst till tanklocket. Man kan köra länge på en tank.
    *RC-flyers do it in the air*

    / Keny

  3. #23

    HS-Racings avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    207
    Jobb
    Landsvägsriddare
    Klubb
    RFK Utvandrarna

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    .. så halva priset stämmer nog inte riktigt.
    "nästan" ....Beställer man en massa annat och dessutom tillsammans med ett gäng kamrater så blir det billigare..!!

    Ja e ju smålänning utan räknekunskaper.. så jag bara går på den medfödda snålheten...
    Fly Low - Hit Hard
    Om det kanske går - Så går det troligvis..... ....kanske !!!

Liknande ämnen

  1. Strömförsörjning till laddare
    Av Linuus i forum Batterier och Laddare
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 20:19
  2. 4,8 V laddare till 6 V?
    Av sundqvistjohan i forum Batterier och Laddare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 21:33
  3. Nätagg driva laddare
    Av ThomasJ i forum Batterier och Laddare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 09:28
  4. switchat nätagg 350-400W till iCharger 208B
    Av Bägtjesen i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-06-15, 11:06
  5. Vilket nätagg passar bäst till laddare, 15V el. 24V?
    Av MarcusG i forum Batterier och Laddare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •