Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Bilder: Hässlö Rollout 2011

  1. #1

    Standard Bilder: Hässlö Rollout 2011

    Smattrade massa bilder på Rollouten i Västerås idag med mitt objektiv (äntligen fick det hårdtestas!)
    Vart en del bra en del dåliga.
    Men är ju fortfarande nybörjare med saker som är 16 gånger bättre än vad ägaren/användaren är!
    Vill någon ha någon av dessa bilder i speciellt format eller bättre kvalité är det bara att säga till så får du det!
    Trist att Photobucket ska göra alla bilder så suddiga och dåliga








































  2. #2

    Standard

    Best friends forever!














  3. #3

  4. #4

    Standard

    Tack tack!
    Man lär sig fortfarande som sagt, lärde mig en hel del idag (första gången jag fotar 1:1 flygplan med objektivet).

  5. #5
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    naaaaaaaajs! =)

    ska se om jag kan redigera film i veckan, så får ni samma bilder i rörligare format

  6. #6

    Modellflygarns avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    453
    Jobb
    Bygger stora flygplan!
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Riktigt snygga bilder!
    Hur ställer du in kameran när du tar flygbilder? Antar att du inte hade motljus här iaf.
    Jag får ofta underexponering och mörka flygplan. Oftast motljus tyvärr...
    Niklas/
    Absolut söndagsflygare
    http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

  7. #7
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Snygga bilder Tim verkar varit ett trevligt arrangemang.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Modellflygarn Visa inlägg
    Riktigt snygga bilder!
    Hur ställer du in kameran när du tar flygbilder? Antar att du inte hade motljus här iaf.
    Jag får ofta underexponering och mörka flygplan. Oftast motljus tyvärr...
    Jag kör på "P". Har inte kommit så långt än att jag kör manuellt med kameran!
    Men de inställningar jag gör själv (rätt få) är att jag endast använder mitten punkten för fokus, följande fokusering och sedan inställd på full smatteri (så snabb serietagning som möjligt).
    Blir självklart väldigt mycket skit bilder iochmed detta då kamerans egna inställningar blir odugliga ibland så därför gick det åt närmare 400 bilder för att få ihop dessa! ^^ Men ska börja på att försöka mig på manuellt snart!
    Motljus skyddet är en bastant best på 1.5dm eller något (en stor kruka) så känns som man knappt ens får motljus när man tittar rakt in i solen! Kör ett Sigma 150-500 DG OS HSM APO om du undrar.
    Tack förresten!

    Sigun: Tack tack! Blev besviken. Samma flygplan som varje år och för andra året i rad lovade dom Draken (mitt absoluta favorit plan som jag aldrig sett få flyga än) och självklart för andra året i rad så kom den inte heller. Mycket trist! Men inte deras fel. Annars var det väl samma flygplan som varit dom senaste 2 åren jag varit där (Men rote med Heron och DC-3an var skit ballt!). Men det är roligare än att sitta hemma och pilla sig i naveln!

  9. #9

    Standard

    Snyggt, jag har ca 1tim 10min (hela flygprogrammet) film som kommer upp på tuben under morgon dagen... Mitt ADSL är för segt att ladda upp filmerna så får ta det på jobbet imorn
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Fina bilder!
    Kul att se BHT Beauty i luften.
    Bilder och filmer är alltid uppskattade av oss som inte har haft möjlighet att närvara. Tack för det!
    /Michael

  11. #11

    Standard

    Så då kommer lite filmer från Rollouten

















    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  12. #12

    Standard

    Mycket fina bilder och filmer. Synd att man missade tillställningen. Var annonseras sånna här grejjer? Är det nått mer pågång i Uppland eller närliggande landskap i år?

  13. #13
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    tror detta annonserades i VLT/Västeråsaren och sen har jag sett några lappar runt om i Västerås.


    någon som har fått höra vad som orsakade den avbrutna starten för den två motoriga kärran som skulle flyga med Heron och Dc3an.

    hade varit fint att se alla tre i skyn.

  14. #14

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard

    Jau, vad hände med Penbroken? Och vart var B17? Vart var den 3e vampiren? Varför fanns inte den minsta skymt av en Moth på plats?


    //Sebbe

  15. #15

  16. #16
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    ja justja.. Roth´s Moth... den är ju baserad här på Hässlö, den kunde väl någon ha rullat ut för disiplej.
    kanske hade Mats annat för sig en vacker dag som den vi hade

  17. #17

    Modellflygarns avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    453
    Jobb
    Bygger stora flygplan!
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Kan glädja alla med att B17 provflögs den 26/5 i Linköping med nya motorn efter motorhaveriet i höstas.
    Allt funkade bra så den dyker säkert upp på flygdagar i sommar!

    http://b17blajohan.wordpress.com/
    Niklas/
    Absolut söndagsflygare
    http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

  18. #18

    Modellflygarns avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    453
    Jobb
    Bygger stora flygplan!
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Brukar också köra med spotfocus och ställa ISO på 400 för att få lite kortare slutartid, blir lite mindre skakigt då...
    Tycker flygplan i luften är bland det svåraste att fota. Kör sällan manuellt i det läget, svårt att hinna med då. Gör mest som du. Bara smattrar på och hoppas det blir några bra foto!

    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Jag kör på "P". Har inte kommit så långt än att jag kör manuellt med kameran!
    Men de inställningar jag gör själv (rätt få) är att jag endast använder mitten punkten för fokus, följande fokusering och sedan inställd på full smatteri (så snabb serietagning som möjligt).
    Blir självklart väldigt mycket skit bilder iochmed detta då kamerans egna inställningar blir odugliga ibland så därför gick det åt närmare 400 bilder för att få ihop dessa! ^^ Men ska börja på att försöka mig på manuellt snart!
    Motljus skyddet är en bastant best på 1.5dm eller något (en stor kruka) så känns som man knappt ens får motljus när man tittar rakt in i solen! Kör ett Sigma 150-500 DG OS HSM APO om du undrar.
    Tack förresten!

    Sigun: Tack tack! Blev besviken. Samma flygplan som varje år och för andra året i rad lovade dom Draken (mitt absoluta favorit plan som jag aldrig sett få flyga än) och självklart för andra året i rad så kom den inte heller. Mycket trist! Men inte deras fel. Annars var det väl samma flygplan som varit dom senaste 2 åren jag varit där (Men rote med Heron och DC-3an var skit ballt!). Men det är roligare än att sitta hemma och pilla sig i naveln!
    Niklas/
    Absolut söndagsflygare
    http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jau, vad hände med Penbroken? Och vart var B17? Vart var den 3e vampiren? Varför fanns inte den minsta skymt av en Moth på plats?


    //Sebbe

    Hej Sebbe
    Pembroken fick ett indikeringsfel under start, avbröt och taxade in, allt enligt handbok.
    B17 har hur konstigt det än låter nya motorproblem (riktigt tungt för alla inblandade).
    3:e vampen fick teknik kvällen innan, men de två kvarvarande bjöd på en flygning i absolut världsklass.

    Tack för att ni kom.
    Hoppas att vi kan bjuda på en ny Roll Out 2012.

    MVH
    Anders Wikman
    www.flygmuseum.com

  20. #20

Liknande ämnen

  1. Rollout Hässlö, Västerås 2009-05-30 - massor av bilder...
    Av McRegor i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-07, 12:38
  2. Roll Out Hässlö/ Västerås
    Av info@hawkturbine.com i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 07:33
  3. Hässlö Rollout 2008 - lite bilder...
    Av McRegor i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 20:19
  4. pulsjet på hässlö i västerås
    Av Daniel L i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:33
  5. Rollout på Hässlö 2007 - bilder....
    Av McRegor i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 20:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •