Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hobbycity Quadcopter frame v1

  1. #1

    Standard Hobbycity Quadcopter frame v1

    Har kikat på Hobbycitys billiga quadram ett tag och beslutade mig för att köpa en sådan dock via Sverige för att se vad den går för. Hade inga större förväntningar då folk skrivit både det ena och det andra om den.

    Kostade bara 227:- så nästan gratis jämfört med min 450 jag har på andra.


    Fick hem den igår och skruvade ihop den och är helnöjd hittils. Folk har pratat om dålig passform och framförallt att inte motorarmarna varit helt raka. Har inga sådana bekymmer på min


    För att slippa flytta över all el till denna från min Gaui 330/450 så tog jag nyss och beställde 4st 18A reglage samt 4st 800kv motorer som jag ska använda mig av. Tror och hoppas jag får hem dom på torsdag. Med motorer samt esc på denna behöver jag bara flytta över mottagare samt Kontrollerkort.

    Kommer beställas nått Kontrollerkort till denna snart.







    Den är ca 500mm mellan motorerna.


    Har satt fast fpv kameran (sony 1/3 ccd) upptill samt filmkameran (gopro hd) nertill. Har förstärkt plyfan med 1mm glasfiber både uppe och nere för skäkerhets skull


    Första gången jag arbetat med glasfiber och tycker det var riktigt roligt då det var så lätt att arbeta med, nästan lika kul som alu








    Sorry för dom dåliga bilderna....

    Uppdateringar kommer.....

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cyberpete Visa inlägg
    Har satt fast fpv kameran (sony 1/3 ccd) upptill samt filmkameran (gopro hd) nertill. Har förstärkt plyfan med 1mm glasfiber både uppe och nere för skäkerhets skull
    Hej!

    Vart hittar man 1 mm glasfiber? Eller har du "plastat" själv?

    /Z

  3. #3

    Standard

    Har inte skrivit i denna tråden på länge så skriver en liten uppdatering.

    Har monterat 4st 2213N motorer samt 10x6 proppar. Provade lite med KK kort men fick inte till den då jag har dåligt tålamod så monterade Gauin´s kontrollerkort.

    Flyger som en dröm dock så lyfter den lite väl tidigt. Ungefär vid 1/4 gas så hovrar den redan medans på andra quaden får jag ge ca halv gas för att hovra. Dock sä har jag 10x4.7 proppar på den så det gör nog sitt.

    Ska göra fler försök med KK kortet framöver då dom sägs fungera bra.

  4. #4
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Har nyss flashat mitt KK-kort med 1.6 firmware och kollat att alla funktioner på marken funkar. Väntar på propellrar så till veckan blir det väl flygning. Ska visst vara stor skillnad på 1.5 och 1.6 firmware. Nu har jag en tricopter men samma kort iaf

    //Matte

  5. #5

    Standard

    Jo det sägs göra stor skillnad med nyare firmware. Den på HK KK korten ( som jag har en av ) så är det någon riktigt gammal o trist version.

  6. #6
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Bara uppdatera då

Liknande ämnen

  1. Ecks frame made in Göteborg
    Av ecks i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 15:57
  2. ecks frame out i landet (video)
    Av ecks i forum Quad
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 11:48
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-08, 23:58
  4. Batterikonfiguratorn på Hobbycity
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 18:41
  5. Hobbycity's LiPo
    Av Jocke H i forum Elmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •