Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: T-REX 450 PRO Gyro + servo problem

  1. #1

    Standard T-REX 450 PRO Gyro + servo problem

    Tjena!

    Köpte en T-rex och har lite problem med roder servon. Har försökt hitta nånting på nätet men inte funnit nånting som kunde förklara mitt problem så jag vänder mig nu till er i hopp om en lösning. Det är frågan om en Align DS520 som är kopplad till en GP750 gyro (dessa är de som följer med paketet). Jag har en Futaba T9CP super radio som styrare som jag köpt begagnad.
    Är annars helt ny innom detta så jag vet endast det lilla jag kunnat läsa och studera på nätet.

    Men problemet är alltså att roderservon slutar plötsligt reagera och vaknar endast med att man mekaniskt tvingar den att röra på sig då den igen vaknar och fungerar. Den reagerar på gyrons rörelser och också styrningen men helt slumpmässigt slutar den plötsligt reagera och är helt stilla. Detta är inte så bra om man tänker flyga med den då den ju hejdlöst börjar snurra när inte roder servon rör på sig mera.

    Kan någon förklara vad detta kan bero på? Är servon sönder eller är gyron felaktig eller vad?

    Tack för svar på förhand!

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    vad menar du med att den slutar plötsligt reagera?
    är det i luften du märker av det eller på marken?
    i vilket läge har du gyrot? HH,AVCS(Heading Hold) eller i RATE(Normal)
    vad menar du med att du mekaniskt måste tvinga den? måste du ta fingrarna till hjälp och vrida på tex servohornet?

    enklaste är nästan att kolla om servot är helt. kör servot framochtillbaks samtidigt som du håller emot lite lätt med fingrarna.
    det ska gå mjukt och fint. om det hackar lr liknande kanske du fått drevrens(trasiga drev inne i servot)

    Mvh Daniel

    (ps. du kan ju alltid kolla in på rcheli.se,där finns en hel drös med mycket duktiga helipiloter/tekniker )
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp Gyro problem
    Av jan-a i forum Helikopter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-06-17, 22:15
  2. servo problem
    Av pär i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 23:59
  3. Problem med gyro (GY-130 Piezo)
    Av dechaine i forum Helikopter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 14:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •