Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Haverikommitionen sammanträder....

  1. #41

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Tjena! nja jag hade exakt samma flygvikt o tyngdpunkt som i första försöket.. lite framtungt som jag gärna flyger. Har testat baktungt på andra kärror så gör inte om samma misstag hehe vikten va precis 2.7kg med acc o allt och det är ju maxvikt för detta plan. Det går däremot att lätta genom att byta ut bakre stället mot kolfiber och detsamma gäller för bommen i vingen som är stål orginal. Men jag tror att största felet vid denna flygning va att då den klippte åt ett håll så ville jag i stridens hetta vrida tillbaka men gjorde det för hårt alla gånger.. kanske pga av att jag inte är van att flyga expo eller så vare bara för hårt helt enkelt så det skapade en pendlande effekt. Men det är nog ett kul plan för den som vill ha utmaning

    angående första flygningen så va det helt vindstilla då jag flög ca kl 10 på kvällen.

  2. #42

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,

    Jag har kollat runt lite i andra forum vad de råkat ut för och varnat ang denna större Reaper från Hobby King. Det verkar stå utom tvivel att den inte har så bra flygegenskaper generellt, och i synnerhet för FPV flygning är den inte lämplig helt enkelt även om den säljs under den kategorin. Att den stallar ganska lätt vid (lite brantare) sväng, stallen verkar vara huvudorsaken som jag ser det, verkar om man använder den omodifierad bara kunna undvikas genom att flyga lungt och mjukt och inte banka mer än nödvändigt vid svängar samt nyttja sidorodret för att stötta runt den i svängen lite försiktigt. Om den kommer in störtspiral verkar återhämtningssträckan ganska lång (relativt stor höjdförlust) och medicinen verkar att dra av gas och släppa spakarna så den får återhämta fart och styrförmåga mer el mindre på egen hand vilket förstås kräver ganska hög höjd.
    Med andra vinger så vingbelastningen blir lägre bör flygegenskaperna bli hyfsade, men som den är nu verkar den inte alls lämplig som UAV plattform i alla fall. Jag tycker modellen ser rätt frän ut så det är lätt att falla för den. Men om jag sysslade med UAV på hobbynivå så skulle jag välja nåt annat beprövat.

    /Bo

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Jo jag va dum nog o letade efter nått som kunde duga som fpv o samtidigt va snyggt o roligt att flyga (snabbt) Denna va snabb som fan men den gick åt fel håll :P Sen tyckte jag den såg ut att ha bra med kameraplats under.. höga ställ gjorde att man kunde starta o landa utan att riskera att kameran touchade backen ifall landningen blev dålig.. men nu är det beställt en EPP FPV 1.8m kärra. kunde int låta bli.. o sen finns det ju en sjuka tydligen som drabbar folk som går in på HK på natten :P

    Funderade på att bygga om iconen ganska rejält också.. ifal man klöv av sidorna på den o gjorde om stjärten så skulle den påmina om EPP-kärran.. vad tror ni som har mer erfarenhet i byggande??? skulle det funka?? just nu gungar den så hemskt med stjärten så ja undrar om det räcker om man styvar upp den med kolfiber tex...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •