Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Sweet spots i Malmö...

  1. #1

    Standard Sweet spots i Malmö...

    Hej.

    Flyger en Fms J3 Piper Cub, 1030mm vinge, 625g vikt... Så ingen jättepjäs direkt:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	cub.png 
Visningar:	74 
Storlek:	288,6 KB 
Id:	22276

    Det blir oftast en sväng på Limhamnsfältet, men är sugen på andra ytor, gärna med litet asfaltsavsnitt för start och landning. Planet känns för litet för att ta till de stora klubbfälten, men tillräckligt stort och kraftfullt för att skada någon...

    Finns det någon Malmö/ Lundabo som kanske kan bjussa på några bra Smultronställen för hobbyflygaren... eller ska jag gå med i klubb och flyga på "finfält"... Sony Ericssons parkering är oftast min plan B om det är för mycket folk på Ribban... Plan C blir Phoenix V3 Sim.

    MVH / Daniel.
    Senast redigerat av Danka den 2011-07-29 klockan 21:43.

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    316
    Jobb
    Ing
    Klubb
    Eslövs mfk

    Standard

    Hej

    Gå med i en klubb så Du blir försäkrad och får kontakt med andra likasinnade.

    Hälsar
    Peder Fyhr
    flyger i Eslövs mfk

  3. #3
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Du är hjärtligt välkommen ut till Malmö Radioflygsällskaps fält Kvarnlanda ute i Kvarnby.
    Din kärra kommer inte att vara den minsta där, jag lovar.
    Vi har visserligen ingen asfaltbana, men ett fint fält som oftast brukar vara ganska välklippt.
    Vi har en klubbstuga med ström så att man kan ladda.
    Kika på www.mrfs.se
    /\/\vh // /\/\r J.

  4. #4

    Standard

    Ni säger det? Gå med i klubb... Hur funkar det? Man betalar en årsavgift och har fri tillgång till fält o lokal? Kan man flyga när man vill, alla tider? Hur funkar det med andra fantaster? Är man inte i vägen med sin foamie när andra ska flyga sina handbyggda raketer?... Ny på det här ;-) .

  5. #5
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Ungefär så funkar det ja.
    Det finns ju bullerhänsyn, men din kärrra omfattas knappast av detta, sätt på lyse så kan du flyga dygnet runt
    Hos oss finns det folk som flyger så fort det är fint väder, då går det fint att hälsa på och göra ett studiebesök.

    Det går fint att komma ut som gäst och flyga, men om det blir regelbundet så ser vi så klart gärna att du blir medlem.
    Om du blir medlem så får du en kod som går till en låst grind, då kan du flyga när du vill.

    Oftast är det inte så trångt i luften så man kan flyga ensam om man vill, annars brukar det lösa sig om man frågar, inte helt ovanligt vid premiärer och liknande...
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #6

    Standard

    Låter strålande MR J, tittar förbi vid tillfälle (bor i Ulricedal)... Tar med mig Gula Faran och testar.

  7. #7
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Eslövs MFK är du också välkommen till. Det går nog snabbare att köra dit från ulricedal/Lund än till Malmö.
    fredrik

  8. #8

    Zkeeters avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    285
    Jobb
    skyddar arbetarna på våra vägar.
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard

    Välkommen Danka till denna UNDERBARA Hobby! ;-)
    Jag började där du är nu med exakt samma tankar som du har nu och kände precis som du för 4 år sedan då jag smög ner på fältet då andra hade åkt därifrån...
    Det slutade med katastrof! (varför tog jag inte hjälp?)
    Så med andra ord, ta kontakt med en klubb och känn in läget. Du kommer mycket snart känna om det är en klubb som tycker om att få nya flygare, och som med glädje vårdar dom. (dom flesta klubbar)
    Och sedan det här med "friggolit-skit"......
    Du behöver inte oroa dig, i dag så har dom flesta ett friggo-lik i garderoben.....

    Så med andra ord...
    Du behöver INTE skämmas!
    Och till oss klubbar här i landet; ta hand om dom nya flygare vi får, vi behöver dom lika mycket som dom behöver oss......
    Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
    -----------------------------------------------
    MFK Skvadern Sundsvall.

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Eslövs MFK är du också välkommen till. Det går nog snabbare att köra dit från ulricedal/Lund än till Malmö.
    Ulricedal/ Videdal/ Husie/ Malmö ;-)... så ganska nära kvarnlanda. Går gärna med i Eslöv MFK också, omväxling förnöjer :-).

    @ Zkeeter: Tack för trevliga och uppmuntrande svar! Ska göra som du säger. Tar mig ner till klubben och kollar hur många som flyger EPP, EPO och allt vad det heter. Som Industridesigner tycker jag dock det är ett spännande material... RC-Flyg åt folket! Bra inkörsport till riktiga byggen.

    Ses...
    Senast redigerat av Danka den 2011-07-29 klockan 21:46. Anledning: Felstavning

  10. #10
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Min erfarenhet på Sveriges modellflygfält är: Huvudsaken är att det flygs.
    Pris/byggmaterial/drivkälla osv. har ingen större betydelse. Jag känner ett flertal modellflygare som har stora, dyra modeller, men plockar fram en eldriven foamie då och då för att det är så himla smidigt.
    Själv har jag flugit massor av metanolkärror sen 70-talet, men nuförtiden så blir det bara el/EPP.
    Inget kladd och en massa flygning till humana priser. Så känn dig för allt i världen inte rädd för att folk ska titta snett på dig för att du flyger elfoamie, huvudsaken är att det flygs...
    /\/\vh // /\/\r J.

  11. #11

    Standard

    Angående sweet spots vill jag tipsa alla Malmöbor om en bra yta för casual flying, elflyg ( 0- 1400mm vinge skulle jag säga). Gamla Bussgaragen erbjuder folktom yta med asfalt som start och landning...

    Karta---> http://maps.google.se/maps?q=55.6011...h&vpsrc=0&z=17

    Film från platsen:


Liknande ämnen

  1. Meeting i Malmö 23/5.
    Av pilotkalle i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 22:13
  2. Inomhusflygning i Malmö
    Av Delta i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 18:32
  3. Inomhusflygning i Malmö
    Av Delta i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 14:29
  4. Flyga i Malmö
    Av Macke8080 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 13:14
  5. Inomhusflyg i Malmö 28/1
    Av Jakob i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 11:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •