Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ny O.S 4-takt motor

  1. #1

  2. #2
    Diesels avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Finns här me !

    http://rcmaffian.se/oscommerce_st/ca...oducts_id=5068

    och det finns en större variant.

    http://rcmaffian.se/oscommerce_st/ca...oducts_id=5069

    och en 130-a i samma modell skall komma nu inom kort.

    // Packo
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  3. #3
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Har du hunnit testköra någon av dem än?
    /Martin

  4. #4
    Diesels avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Nej. Jag har tyvärr inte mycket tid till sådant längre. Även om man skulle vilja det , och till och med saknar det.
    Men en OS är en OS, det nog inte mycket att testa på en sådan morot.
    Det är bara till att montera , tanka , och flyg !
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  5. #5
    Corsairs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    639
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Arbete är överskattat, hobby är bättre...
    Klubb
    Södertälje Mfk.

    Standard

    Hej Sigun, en OS-motor sätter du i kärran och starta den, kör lite fett dom tre tankar sen går den kanon..
    Du behöver inte sätta den i någon bänk....OS är toppmotorer.
    Live to fly, fly to live!
    Janne


    FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..

    Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...

    www.modellflyg.dinstudio.se

  6. #6
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej Janne och Packo
    Kan bara hålla med er båda, de OS jag haft startar lätt och går som klockor
    /Martin

  7. #7
    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    273
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Kan bara hålla med det som Diesel skriver...

    Efter mycket velande så vart det två av dessa V 95 fs i min stora B-25 från Esm.Jag köpte ju två Saito 100 och monterade i denna b25:a,men gisses vilka vibrationer.Förstörde båda motorkåporna,så inihelvete vibrerade dom.....och jaa,motorerna var ordentligt inkörda innan.Körde ur varje motor totalt över 7-8 liter vardera till slut.Men ingen skillnad,har ju två saito 91r,dessa går otroligt fint.Saito är inte vad dom varit,så enkelt är det ju.
    Hur som hellst,dessa två knotor monterades in i b25:an utan inkörning.Vid första start så vibrerade det i princip ingenting!!
    Motorerna går sagolikt bra,men det är ju Os....
    Dessutom är dom ju billigare än Saito 100,skiljer ju runt 400kr.
    Körde motorerna i maskinen på backen ca 3 liter/motor.Sedan monterade jag ombordglöden samt blandade 15% klotz super techniplate syntetolja,denna olja innehåller dessutom 20% Benols ricinolja,till detta blandades dessutom in 10% racingnitro jag fått ordnat från dragsteråkare!
    Motorerna går gudomligt på denna häxbrygd,tillsammans med microsens ombordglöd ser man propellerslagen på tomgång..
    Provflög b25:an på apc 14x6,fungerade mycket bra.Har nu monterat trebladiga Master 14x7,känns ungefär som samma drag på backen,varvar väl lite mindre.Men motorerna är lika lättinställda på dessa trebladiga 14x7 som tvåbladiga 14x6,Så jag tror nog det skall gå att flyga på dessa,tror inte motorerna blir för varma.
    Så denna motor kan jag bara tala gott om i nuläget.lättjusterade,en sagolik gång samt så gott som vibrationsfria.På minussidan är ljuddämparkrökarna,dess är av helgängade rör med låsmutter,finns inget stopp på dom.Man får mäta ni dom så dom kommer nog långt in i toppen,samt att dom gjärna vill läcka lite i ingängningarna i toppen.Dock så rekommenderarar os att värmebeständigt silikon skall användas där.Fanns,när jag köpte mina motorer på sensommaren inga andra bättre rör att köpa till.Jag har mailat os om dessa lite dumma rör,ifrågasatt konstruktionen,men ej fått något svar.
    I övrigt så är det en toppenmotor,fin finish samt estetiskt tilltalande.

    lennart
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

Liknande ämnen

  1. 2-takt bensin till 4-takt methanol??
    Av mrfxcoupe i forum Allmänt om flyg
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-06-14, 14:38
  2. 2-Takt / 4-takt vilken motsvarar?
    Av wallberg i forum Nybörjare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 14:28
  3. Motorval: 2-takt eller 4-takt?
    Av Unnemo i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 22:25
  4. 4-takt eller 2-takt?
    Av gimbo i forum Metanolmodeller
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 12:28
  5. Matt Warbird med infällbart för en .61 2-takt / .80 4-takt?
    Av Ålänning i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 23:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •