Jösses vad man kan hitta saker i gömmorna...eller åtminstone hängandes på väggarna.



Det är dags att försöka avsluta ännu ett projekt. Jag har ju hunnit med reparationen av Vampiren, en MJD Hansa S5 och en MBS Rc Models Saab 105 Florette. Så det är lika bra att fortsätta på den inslagna vägen.



Jag har pysslat med den här kärran sedan 2003 med väldigt långa uppehåll emellanåt. Men nu tänkte jag se till att få den klar så att jag kan gå vidare med nästa projekt som skall avslutas. Så jag låter den smita före i kön och parkerar Catalinan på hyllan så länge.
Men jag har faktiskt tjuvstartat lite på det här projektet för några veckor sedan. Mats Forsmark ställde upp som stöd åt modellen och sedan fotograferade jag den ur olika vinklar. Fotona har jag sedan fått utskrivna i A3 format av EBK-Elflyg. På de här fotona av modellen har jag ritat in så gott som alla nitlinjer som jag har hittat på de 1722 bilder som jag har på B-25 plan. Ja, det har hunnit att bli några stycken genom åren.

Det här linje-ritandet kommer att spara in en hel del tid nu när jag väl sätter igång med nitandet.

Vill man se projektet från första början så kan man kika på här:

http://www.rcscalebuilder.com/forum/...s.asp?TID=3137


Göran