Fick lite av en slump flyga själv senast jag var ute. Lämnade över flygplanet till en rutinerad och erfaren pilot på fältet så att jag själv skulle se hur det ser ut i glasögonen. Efter några minuter så tyckte de andra tydligen att det var läge för mig att flyga . Kunde inte annat än hålla med, bilden var helt ok, inga större problem etc. Flög runt 5-6 minuter med nämnd pilot bredvid beredd att ta över ifall det skulle skita sig. Landade till sist Line of Sight (blind som man är utan riktiga glasögon så borde man kanske säga blind landning).
Hämtade en till acc och körde ytterligare cirka 10 minuter, startade själv, utan goggles, tog direkt på goggles efteråt och fortsatte hela flygningen med dem. Eftersom allt flutit på perfekt so far så tyckte baksätesförarna att jag borde göra en FPV landning... bra övning helt enkelt. Får säga att det var lite hårigt att bedömma höjden med den där vidvinkelslinsen, men ovationer blev det från alla närvarande!
Mycket newbie filmklippning där, lekte lite för mycket med Movie Maker verkar det som, men den är hyffsat kort iaf . Hoppas den är till mycket nöje.