Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med tx/rx

  1. #1

    Unhappy Problem med tx/rx

    Köpte ny tx och rx från insun.com, 1.2GHz 800mW.
    Testade först den kamera och Fatsharksen tillsammans och de funkade finfint tillsammans.
    Men jag får bara inte överföringen att fungera. Jag får en mycket dålig bild, den flimrar och bilden fladdrar hej vilt. JAg har givetvis testat de kanaler som finns men icke. Önskar att jag kunde spela in bilden och visa men jag har tyvärr inte de möjligheterna.
    Vet att de finns så mycket duktigt folk hör, kan ni hjälpa mig? Hur ska jag gå tillväga härnäst?

  2. #2

    Standard

    Kan det vara så att de medskickade antennerna är så dåliga att det bara blir pannkaka av allt?! Måste ju ändå gå att få en bild med det man får.

  3. #3

    Standard

    När jag hade min butik så var det nästan 50% av 1.3ghz produkterna som inte fungerade som dom skulle (slutade sälja dom av den anledningen), Även dåliga antenner brukar ge hyfsad bild när du är nära så jag tror inte att det är dom det är fel på.

    Jag tror du har haft otur i lotteriet men det kan såklart vara något annat också.

  4. #4

    Standard

    Shit! OK, tack för svaret! Ante mig att det var på det viset men jag ville bara inte inse det.
    Jaha, då får jag ge mig ut igen efter ny uppsättning utr.
    Vilken frekvens rekommenderas av er som håller på och vart har ni köpt med gott resultat?

  5. #5

    Standard

    Det beror lite på vad du har för mål, Jag använder 5.8Ghz 200mW och är nöjd med det, ingen risk för störningar i vare sig radion, servon eller GPS som det kan vara på 1.3ghz. Man får ca 1km räckvidd med 200mW och det räcker om man flyger med en standard radio 2.4ghz. Jag tycker det är bättre att ha lite kortare räckvidd på videon än på radion eftersom man kan se när bilden börjar bli dålig och kan vända, men om radion klipper så är det kört.

Liknande ämnen

  1. Kds problem
    Av Alanthor i forum Helikopter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 22:12
  2. problem med ESC
    Av Baua i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 09:34
  3. SMF-problem?
    Av sundqvistjohan i forum Allmänt och Tips
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 18:38
  4. Problem med ARF:er ??
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 00:35
  5. ASP 61 problem
    Av Reino i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 13:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •