Hej,
Om du vill hålla dig till Futaba så är det nog deras 8-kanalare som är bästa köpet f n eftersom den bl a är mjukvaru-uppgraderingsbar och jag tror att man är uppe i 14 kanaler just nu... Dessutom sägs det att den skall gå att uppgradera till telemetri vilket knappast Futaba 10C kommer att kunna få. Jag har själv en 10C och det är en bra radio helt klart men deras 8.a är modernare så jag skulle utan tvekan välja den modellen om jag stod i den valsituationen idag.
Men det finns ju annat än Futaba också...
Du har själv föreslagit Multiplex men du skall nog välja den i detta utförande med mottagare och inte utan - https://www.autopartner.se/multiplex...542-c-105.aspx
Gissar utan att kunna detaljerna att den är snarlik Futabas 7-kanalare funktionsmässigt.
Sen har du ju även Hitec Aurora och några olika Spektrum-anläggningar att välja bland om du skall hålla dig till de lite mera välkända märkena. Graupner har en ny 2,4 GHz-radio också men den är väl trots allt ett lite oprövat kort ännu även om dom sällan brukar göra misslyckade grejor.