Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ny Futaba 8J på gång.

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard Ny Futaba 8J på gång.

    Hej,

    Ny model Futaba 8J visades på Tokyo Model Show som pågår just nu:

    http://www.rcmania.hk/2011/10/16916

    (översättningen går via Google translator så det är ju lite svårbegripligt i översättningen lite här och där)

    Verkar använda endast S-FHSS systemet (så den använder inte FASST eller det nya FASSTest 2.4 Ghz systemet som kommer i 18MZ m fl, och S-FHSS är inte kompatibel med dessa två andra Futaba 2.4 GHz system).

    En ingångsmodell med lite fler kanaler och finesser än deras nuvarande 6J verkar det som.

    /Bo

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Smart med inbyggd sändarantenn i handtaget !!
    Tobbe

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Det har du rätt i, det kan de gott göra på andra sändare också, den där gummiantennen är mest ivägen och är ofta ganska sladdrig (i alla fall på min Futaba, 14MZ). Det är såna här små detaljer som kan göra en radio mer användarvänlig.

    /Bo

  4. #4

    Standard

    Fattar inte varför de ska ha ett "fattigmans" system också, köper man en billigare radio så måste man byta allt när man behöver eller vill ha nått värre. Räcker med att man efter ett tag kommer på att man vill ha en T10 då ska allt bytas ut i mottagar väg. Nej Spektrum eller Hitec där kan man iaf växa utan att behöva byta allt...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Tyvärr är det förstågångsköparna som får betala kalaset om de väljer att fortsätta i hobbyn när de kommer på de behöver bättre/häftigare radio. Jag skulle nog känna mig rätt blåst när man upptäcker det här senare. Inte riktigt vad jag kallar att hjälpa nybörjare på traven och fortsätta i den här hobbyn. Men det är väl nån marknadsförare som "tänkt" så långt näsan räckte. Men alla genomskåder detta ganska lätt. Nåväl framtiden får väl utvisa om det här är ett smart eller osmart drag av Futaba.

    /Bo

  6. #6
    chrisvåss avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    141
    Jobb
    Beteendevetare på arbetsförmedlingen
    Klubb
    Vmfk

    Thumbs down

    Finns det en enda anledning till att ha ett sämre och ett bättre system annat än att de är gamar? Lär ju knappast skilja många kronor i produktionskostnader. Skämmes
    Människan är det enda djur som har tråkigt.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Cool

    Jag har Futaba 6J. Skulle knappast kalla det fattigmans system. Härlig att flyga med, skön känsla & bra detaljer som timer på gasspaken & ett fäste för remmen som sitter på rätt ställe för en sändare utan antenn, 15 modellminnen, throttle cut för elmotor för att hindra onödiga olyckor & dessutom billigare mottagare än de flesta.
    Räckvidden är så långt jag prövat riktigt bra trots att antennen saknas. Jag har varit uppe på syrgas med min Radian ett par gånger så man knappt kunnat urskilja planet & har inte haft några problem att få ner den igen.
    Enkelheten är ju finessen, som jag uppfattar saken, många avancerade sändare är ganska komplicerade.

    Idag har jag gjort den 40:de flygningen med min Sebart Katana och börjar äntligen kunna korrigera linjen på vertikalen med sidorodret även när jag har undersidan mot mig.

    Frid!

Liknande ämnen

  1. Flytta modeller från Futaba 10CG 2,4 Ghz till Futaba FF9 via Campac
    Av mulder i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-11, 13:20
  2. Ny FPV plattform på gång.
    Av kajakmannen i forum Allmänt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 22:20
  3. Det var en gång...
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 17:19
  4. Det var en gång..
    Av bokis i forum Allmänt och Tips
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 21:12
  5. På gång RCFF
    Av Jakob i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 21:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •