Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Det blev en EMS modell

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    97
    Jobb
    RC flygare
    Klubb
    Ingen idag

    Standard Det blev en EMS modell

    Det blev en EMS modell , en Ju Stuka , tycker att dessa betingar ett lite väl högt pris men de skall enligt
    uppgift vara mycket välflygande samt välgjorda , valde mellan Corsair och JU Stukan , det blev den senare pga att den väger två kilo mindre än Corsairen . Vikten är viktig efterssom jag ligger på gränsen med en Saito 100
    rek motor är en 120-180. Men efter vad jag kollat upp så flyger den utmärkt med en OS 91 fyrtaktare , Saiton är då¨något vassare vad jag förstår.

    Skall bli kul att bygga under vintern , samt kanske köra "Maiden Flight" på isen , långa fina landningsbanor är bra .

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Tycker du gjort ett alldeles lysande val av kärra. Säkert en väldigt trevlig och välflygande maskin som du kommer få många trevliga turer med, tänk om du valt en tråkig F3a maskin eller ännu värre en q500......

  3. #3

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Visst flyger ESM otroligt bra,liite för tunga bara.Har nästan nyss provflygit min b25:a på nära 250cm spännvidd,gisses vilken kärra i luften,så skalalik!!
    Flyger otroligt vackert!
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  4. #4
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 256
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Personligen är jag ju väldigt förtjust i ESM, och vad gäller vikten, så är det inte något att bry sig om, vissa extremfall de har kan ju dock vara lite stingsliga att landa (typ F7F Tigercat). Men jag har sett Packo flyga sin Stuka flera gånger, och det är en fröjd för ögat. Så grattis till en snygg modell!
    Våga vägra Powerbox!

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    97
    Jobb
    RC flygare
    Klubb
    Ingen idag

    Standard

    Tackar ... lovande recensioner ... med tanke på vikten så ¨hoppas jag den flyger bra med en Saito FA 100.
    Den väger drygt 5 kilo , mot 7 kilo om jag valt en modell med infällbara ställ. Tycker FÖ att Stukan är en vacker maskin

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Min förra ESM Bearcat med Saito200R3 vägde in fulltankad och klar med armerade fällbomber (2 på vardera vinghalva) på strax över 8,5kilo på 1.86m vinge. Tung som en välbyggd frimärkssamlare flög den som en gud utan vare sig elaka klipptendenser eller andra hyss.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonnyE Visa inlägg
    Min förra ESM Bearcat med Saito200R3 vägde in fulltankad och klar med armerade fällbomber (2 på vardera vinghalva) på strax över 8,5kilo på 1.86m vinge. Tung som en välbyggd frimärkssamlare flög den som en gud utan vare sig elaka klipptendenser eller andra hyss.
    Har du blivit RELIGÖS snickarn,klipp tendenser märker väl inte du som landar bland taggtråd o staket titt som tätt.
    Nybörjare

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klavins Visa inlägg
    Har du blivit RELIGÖS snickarn,klipp tendenser märker väl inte du som landar bland taggtråd o staket titt som tätt.
    Man måste ha en jävligt stark tro när man känner folk som dig Klavins, då är gränsen hårfin till att det blir religöst. Taggtrå och staket e för rediga kisar. Inga mjukis fjollor...

  9. #9

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    97
    Jobb
    RC flygare
    Klubb
    Ingen idag

    Standard

    Klipptendenser har jag varit med om , hade en semiscalakärra av en Slin Acro, ingen kul maskin alls , full gas gällde och drog man av vid landning så var det att hålla i skevrodret , minsta rörelse kunde göra att den blixtsnabbt visade uppbtendenser att vilja klippa , usch , minns det mycket väl trots att det var många år sen . Nej tack , snälla kärror vill jag ha nu på äldre dagar

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    97
    Jobb
    RC flygare
    Klubb
    Ingen idag

    Standard

    Oj, den var stor, men även en mycket stor vingarea.... Det bör ju innebära att den blir hyfsat stadig i luften, enligt manualen skall den flygklar väga ca 6 kilo,

    Frågar mig om denna verkligen kan flyga med en Saito fa 100 . Jessica på Rc Maffian berättadecatt hennes man flugit en likadan med en 100 fyrtaktare.

    Nån som har erferenhet ?

  11. #11

    Björn Ss avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    39
    Jobb
    Dagledig Modellflygare
    Klubb
    MFK Apollo

    Standard

    Hej,
    Var köper man en ESM Stuka till bra pris?

    Björn S
    / Björn S

  12. #12

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    97
    Jobb
    RC flygare
    Klubb
    Ingen idag

    Standard

    Jag tycker du skall köpa den av RC Maffian , beställde min och hade den på två dagar.
    Pris 4500 inkl frakt . En ypperlig finnisch samt kvalitet, denna fina maskin är absolut värd sina slantar

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 424
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Såg Stukan hängade i taket hos Minicars idag. Snygg sak!
    proppar" du den rätt kommer säkert Saito 100:an att räcka till. Gissar att 15x6, 16x4W eller 17x4W APC kommer att funka bra.
    Tröttnar du sedan på att bara puttra runt med stukan så är en Q-500 (och att tävla i pylon) bra mycket roligare.
    Behöver du hjälp med Stukan så är du välkommen ut till oss i Upplands Väsby.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Marutaka DC-3 in pits1.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	57,6 KB 
Id:	23893   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Q-500 racers2 002.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	62,1 KB 
Id:	23894   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01461.JPG 
Visningar:	107 
Storlek:	140,9 KB 
Id:	23895  

  14. #14

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    97
    Jobb
    RC flygare
    Klubb
    Ingen idag

    Standard

    Tackar , jag kan säkert åka ut till Väsby vid tillfälle , det låter kul att du tror på Saito 100' jag har ju även en
    Bra maskin för att flyga rent , det ligger en helt orörd Kelly F1 på vindstaket
    Går ju att konvertera den till metanolmotor om man vill .
    Jag var ute på Barkaby i går eftermiddag , fanns inget folk där trots lungnt väder ....
    Mycket vacker modell (DC3) ser det ut som .
    Snyggt fält verkar ni även ha , jobbar i spånga så Väsby är inte långt alls .

    Phonta
    Senast redigerat av Phonta den 2011-10-23 klockan 06:30.

Liknande ämnen

  1. Sådärja! det blev en ASK 18.
    Av Pekkala i forum Byggdagboken
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-31, 01:21
  2. Nu blev jag hungrig!
    Av Thomas i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 22:19
  3. Jag blev ledsen..
    Av bokis i forum Allmänt och Tips
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 11:17
  4. Grattis det blev en Arf
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 22:58
  5. Jag blev med rcbil
    Av Krille i forum Bilar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 17:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •