Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 65

Ämne: Bygglogg Heavy Lift Hexa

  1. #41

    Standard

    Med servon och frakt tull samt moms så gav jag ca 3000:- . Alltså 3000:- med ramen inräknat oxå.

    Helt överkomligt pris.

    Har inte hunnit testa än då jag väntar på lite detaljer som förhoppningsvis kommer i veckan.

  2. #42

    Standard

    Alltså 3k för gimbal, ramplattor, motorfästen,delrinklämmor och alla skruvar/muttrar/distanser?
    Bra pris! Vad kör du för bomdiameter, 22mm? Vad blir det för ställ?
    Jag funderar på den här ramen, vet du/någon nåt om den?
    http://mikrokopter.altigator.com/aer...s-p-40393.html
    Senast redigerat av Jode den 2011-12-27 klockan 23:44.

  3. #43

    Standard

    Japps med allt utom armarna som jag köpte själv.

    Det är 21.5mm cf rör.

    Det blir ben som fästs i armarna. Borde få hem dom denna vecka med lite extra grejjer så jag kan göra snabbfästen för electroniken i armarna. Detta för att snabbt kunna montera/demontera dom Även allt det ingår i priset

    Tror du har länkat lite fel

  4. #44

    Standard

    Tack, ändrat. Säljer han fler eller har du ensamrätt

  5. #45

    Standard

    Fick benen idag. Dom var lite längre än jag trodde men får duga iaf

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20120102_165910.jpg 
Visningar:	294 
Storlek:	73,6 KB 
Id:	25469

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20120102_165856.jpg 
Visningar:	252 
Storlek:	74,8 KB 
Id:	25470

    Fick även hem en DJI Naza som ska provas framöver.

  6. #46
    thnilssons avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    49
    Jobb
    företagare
    Klubb
    helsingborg

    Standard

    Hej

    Ditt bygge ser grymt ut.

    kan man få tag i den ramen?

    mvh Per

  7. #47

    Standard

    Jag kan höra med killen som gjort den åt mig vad han säger men jag tror inte det ska vara omöjligt. Det är första i den här storleken han har gjort så jag är test piloten så att säga

  8. #48
    thnilssons avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    49
    Jobb
    företagare
    Klubb
    helsingborg

    Standard

    Låter kanon. vad tror du priset ligger runt?

  9. #49

    Standard

    Har varit i Thailand i 9 veckor. Varit hemma några dagar men inte hunnit göra så mycket. Har lite funderingar på att sälja bort lite saker..

    Kommer ev sälja min stora hexa komplett med motorer, esc, gimbal, servon, DJI WKM, accar, proppar . Ja allt som behövs för att ta upp den i luften. Kommer även ev sälja bort 6st avroto motorer( helt nya ) , DJI Naza, Openpilot CC, några multiwii kort, HK KK kort + en massa annat .

    Ja en massa multiprylar

    Ska fundera lite på det men om det finns intresse så finns saker till salu...

  10. #50

    Standard

    Nu är Stor Hexan ihopplockad. Den känns stor och rejäl Är 91cm motor till motor.

    DJI WKM nästan färdig configurerad, har endast COG inställningarna kvar men det fixxas imorrn innan första flygningen

    Var ett rejält jobb att löda all el på denna men blev färdig till slut.

  11. #51

    Standard

    Första skutten samt hovring ett par minuter gjorda nu. Känns enorm att flyga med Har kvar att ställa in COG värden, ändra gains lite samt kalibrera kompassen men sedan kan man nog prova gps:en. Ska även om jag hittar tid idag börja leka med gimbal. Kommer slänga på vikt motsvarande min Sony Nex5N på gimbal i början för att vänja mig.

  12. #52

    Standard

    Första hovringen med hexan. I början när jag stiger upp så fastnar benen i snön och nästan välter Kör med fabriks inställningar på gain så det ska ändras. Har inte ställt in cog ännu men ska göras snart.

    Måste upp på ca 2 meters höjd från marken för att slippa "ground effect".


  13. #53

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Snyggt körde du i manuellt läge? Den såg så "ostabil" ut Snygg ram och Gimbal

    MVH / Kajaken

  14. #54

    Standard

    Snygg sak det däringa
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  15. #55

    Standard

    Jag hovrade den i Atti. Kör med original gains så behöver justeras samt att jag måste upp till över 2 meter ovanför backen för att komma ifrån luften som piskas upp från marken som i sin tur gör den ostabil . När jag väl är uppe på över 2 meter är den väldigt stabil med tanke på att gains inte är justerade. Sedan har jag kvar att ställa in COG.

    Gimbal ska provas nu i dagarna men väntar på 2 små plattor till gimbalen som saknades
    Senast redigerat av cyberpete den 2012-03-27 klockan 10:40.

  16. #56

    Standard

    Har ett problem med gimbal setupen på min WKM. Frågan är skriven på engelska men dom flesta för ju iaf

    Playing around with the gimbal settings on the WKM . The roll works perfectly but for some reason i only get movement in one direction on the pitch.


    Any ideas ?

    I have tried 2 different servos and end up with same results. When i have power off i can easily move the pitch front and back ..

    ??

  17. #57

    Standard

    Can it be so enkelt att den är i ändläge åt det håll den inte vill röra sig? Min beter sig så då nämligen. Har du så du kan vrida den med en ratt? Om det är så prova och se hur den beter sig i mitten of the rörelse.
    Då kanske du bara behöver vrida den mekaniskt?
    Senast redigerat av TommyzT den 2012-03-28 klockan 14:07. Anledning: ja

  18. #58

    Standard

    När jag har kameran monterad så den pekar rakt fram så har jag lika mycket rörelse kvar på servot åt bägge hållen.

    Har satt inställningarna på 700 0 -700 men då som jag sa tidigare får jag bara den att röra sig åt ett håll. Om jag däremot sätter tex 700 500 -700 så kan den röra sig mycket åt ett håll och lite åt andra hållet men den rör sig fortfarande alldeles för lite åt ena hållet.

    Kliar mig i huvudet....

  19. #59

    Standard

    En kort snutt med gopro monterad. Kör endast roll på gimbal och den behöver justeras en del. Kör fortfarande org gains på WKM.


  20. #60

    Standard

    För en vecka sedan provade jag ett lyft med min Y-6 med en gimbal som hade bluebird servon. Men tog bort dom för jag tyckte dom hade för dålig upplösning.

Liknande ämnen

  1. Bygglogg: Defunctas Kamerabärare
    Av Defuncta i forum Hexa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-01-24, 20:13
  2. Hobbyking Kinetic 800 Glider - "bygglogg"
    Av Lenny i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 19:24
  3. Great Planes PT-60, Bygglogg
    Av xulund i forum Byggdagboken
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 10:17
  4. Maiden Big Lift från Multiplex
    Av qrt i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 11:48
  5. Booses Lift
    Av scherwood i forum Metanolmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 23:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •