Reklam

 
Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 34567891011 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 220

Ämne: Byggtråd Dj Wookong multirotor

  1. #141

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    Ser stabilt ut.. bara fortsätta ställa in och öka värdena tills den flyger som du vill.

    Ett tips är att lägga 1 parameter på en pott, så du kan ställa in den när du flyger och på så sätt få den så bra som du kan få den.

  2. #142

    Standard

    sweet ser bra ut skall upp och hälsa på kompisarna i Åre när sportlovshysterin är över då kanske vi kan ett meeting och flaxa lite en råkes....

  3. #143

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jompab Visa inlägg
    sweet ser bra ut skall upp och hälsa på kompisarna i Åre när sportlovshysterin är över då kanske vi kan ett meeting och flaxa lite en råkes....
    Härligt. Jag kan säkert behöva lite hjälp med inställningar. På plats så att säga. Av någon som säkert flugit mer en vad jag har.
    Håller mig än så länge till hovring å lite småutflykter en så länge :-))

  4. #144

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Har lite problem med flygtiden på min Naza. Hur ska man ställa in Lipo-varnaren i Assist programmet ?
    Jag kör med Zippy 40c 4S 5000mah. Om jag landar direkt efter att lampan börjar blinka rött snabbt så får jag bara i 1600mah och ca 5-7minuters flygtid. Har då ställt den på det förvalda 4S läget, inte ändrat volt själv.

    Provade att flyga tills den skulle börja sjunka, andra lipo-läget, och kunde då flyga lika länge till utan att den började sjunka?? Fick då i 3400mah i acken vid laddning.

    Hur ska jag tänka ? När är det farligt för acken ? Får man aldrig ur 5A ur en 5A acke ? Hur gör ni ?

  5. #145

    Standard

    Har ställt in 2 parametrar på två olika pottar. Så att jag kan ställa in gainen. Basic gain pitch roll, till att börja med.
    Undrar, i vilket flygläge jag ska ställa in gainen i ? Manuell, atti eller gps. Eller spelar det ingen roll ?

  6. #146

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    du ska aldrig dra ur mer än 80% ur ett lipo... vilket är ca 4000mAh ur ditt acc

  7. #147

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Ok. Hur har du ställt in din lipo-varnare ? Känns ju fånigt att den ska börja varna såhär tidigt som den gör nu.

  8. #148

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    49
    Jobb
    Elektronikutvecklare

    Standard

    Steffe: läs RC-groups i 3 veckor i streck... Kortfattat så kan man väl säga att mellan 4.2 och 3.0V går de absoluta gränserna för en lipo-cell. Multiplicera det med antal celler och lägg på 10-30% beroende på hur snäll du vill vara mot ditt lipo - ju mer du drar ur det / ju fortare du tankar på det desto fortare kommer det tappa kapacitet.

    Fånigt att den börjar varna tidigt? 2 distinkta anledningar:
    1: du har matat in fel värde helt enkelt (det värdet som står sist efter loss och allt skit dom gjort rutor för gäller, längst till höger)
    2: ditt lipo börjar tappa riktig kapacitet eller är av jämförelsevis dålig kvalitet


    Ola:
    Undrar, i vilket flygläge jag ska ställa in gainen i ? Manuell, atti eller gps. Eller spelar det ingen roll ?
    Läs manualen och RC-groups säger jag för en grundläggande koll. Men var du ska ställa in gainen? Ja, det beror på vad du flyger mest i såklart, men eftersom detta är en färdig produkt med smått bristfällig dokumentation (med tanke på PRISET!) så är det svårt att veta exakt hur dom programmerat allt och tänkt sig själva.

    Det jag fått fram är att "Basic gain" är en generell gain FÖR ALLA lägen (vinkelhastighetsläge, vinkelhållningsläge och positionshållningsläge) medan "Attitude gain" endast är för spak-till-vinkel/positions-hastighet. Detta betyder förmodligen att vill man ha farkosten att stå så stilla som möjligt så skall man ställa in sin "Attitude gain" så lågt som möjligt då detta verkar vara en direkt skalning på sändarspaken och INTE ingå i en reglerloop internt, som Basic Gain gör.

    Enkelt sagt: Basic gain gör att farkosten känns slapp eller oscillerar, attitude gain är precis samma sak som att ställa expo/dual rate på sändaren.

  9. #149

    Standard

    Hej på er igen.
    Har gjort ytterligare lite test och inställnings flygningar. I stort sett, så är den riktigt stabil. Men undrar lite över gps´n.
    Den hittar satelliter, och blinkar blått. Enligt manualen bra täckning. Men den värkar ha svårt att hålla positionen ? Kan det hjälpa att montera mottagaren så högt upp som möjligt kanske. För tillfället så är den placerad ca 8 cm från COG. Hur högt har ni era ?
    Sen en sak till, om gain inställningarna. Vet inte om min engelska är dålig eller om jag inte bara förstår. Men vad betyder det här i manualen ?
    ( You must click Default button in first setup parameter, and subsequence firmware uppdate ) ?
    I autopilot menyn. Ska jag trycka på default. Och sen göra en firmware uppgrade. Eller vad ?

    Tack för all hjälp hittills och framöver, Ola !

  10. #150

    Standard

    Hej Ola!
    Du har översatt rätt!
    Mottagaren spelar ingen roll vart du placerar. Inte MC´n heller men IMU´n måste du skriva in vart den är placerad i förhållande till CG. Även gps antennen. Kolla värdet på antennen först så du har skrivit rätt. Och sedan kolla noga en gång till för det är lätt att vända på + och - där... Jag skrev tvärtom och min höll position dåligt första testet. När du ändå kollar så kolla även så att pilen på antennen pekar framåt.
    Är du riktigt säker på att den blinkar blått? Det betyder "MC receiver connection lost" och då vill den bara landa.
    Kör hårt!

  11. #151

    Standard

    Hej TommyzT.
    Jag kanske är färgblind :-) Det är kanske lila som den blinkar. Coptern vill inte landa i alla fall. så jag tror att de ä rätt.
    Är det lila som den ska blinka, när den har gps lock ?
    Har flyttat gps/compas mottagaren 9cm bakåt och 18 cm upp från CG. Och skrivit in de som - värden. Om jag läst rätt, så ska de vara så. Eller ?

  12. #152

    Standard

    Du är nog inte färgblind , har man sett det blå så ser man större skillnad.
    Lila enkelblink är ok och dubbelblink betyder att spakarna ej är i centrum. Dvs om du ger gas så den stiger eller sjunker så gör den dubbelblink. Samma gäller för atti mode med (gul blink)
    - är rätt värde på den placeringen. Pröva att göra en ny kalibrering HELT utan magnetiska fält nära DJi´n T.ex. ingen mobil eller nycklar i fickan och utan radion runt halsen på ett tomt fält. För att utesluta sådana störningar.

  13. #153

    Standard

    Tror inte att jag är färgblind heller :-)) är säker på att det va lila. Blått såg jag när jag kalibrerade kompassen.
    Ska prova ditt förslag i morgon å se om det går bättre.
    Provade fail safe´n med go home and land. Å de gick inge vidare. Coptern flög åt alla möjliga håll, steg å sjönk. För å sedan krascha ner i en snödriva ( tur att den va mjuk ) för inga skador uppstod.
    Läste någonstans, att någon använde kanal mixern. För att använda en spak som panik knapp, om han tappade orienteringen. Kunde han slå på fail safe och coptern flög hem.
    Har gjort lika dant. Men som sagt, mitt första resultat blev inge bra ! Så jag vill gärna få till gps´n. Kanske inte bara för de :-)) Men de vore en cool/bra funktion.

  14. #154

    Standard

    Stort tack till TommyzT. Dina förslag gjorde susen. Va ute idag igen efter att ha gjort lite ändringar. Och nu höll den positionen mycket bättre, inte perfekt men ändå.
    Gjorde som du sa, läst manualen tills ögonen blödde. För att försöka förstå färg å blinkningar och sökande på nätet. Bla. så gjorde jag ändringar på z axeln, tydligen viktigare en va jag trodde att de va. Och eftersom värdet på placeringen av IMU´n och gps´n mot CG är så viktigt. Så tycker jag att det är konstigt att man inte kan skriva in halva värden. Bara hela cm ?
    Läste också på RCG, att någon hade använt " disturbed gain " parametern. För få bort sin så kallade toilet bowl. Tyckte att jag såg vissa tendenser på det, när jag flög.
    Är det någon av er som har haft den effekten, och i så fall hur löste ni det ?
    Disturbed gain ska tydligen vara en gain settings för gps´n.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bild 011.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	44,7 KB 
Id:	26814   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bild 012.jpg 
Visningar:	115 
Storlek:	48,4 KB 
Id:	26815   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bild 013.jpg 
Visningar:	108 
Storlek:	60,7 KB 
Id:	26816  

  15. #155
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	002.jpg 
Visningar:	131 
Storlek:	86,7 KB 
Id:	26851Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	003.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	52,9 KB 
Id:	26852


    Hej

    Det har kommit hem lite mans godis senaste dagarna från Spanien + Rc flight.se då jag sålt av lite andra hobbyprylar , så nu ska det snart flygas wookong och hexa i Malmö också är det tänkt

    Fortsättning följer .......... Stiffe
    Senast redigerat av Stiffe den 2012-02-24 klockan 21:36.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  16. #156

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg


    Hej

    Det har kommit hem lite mans godis senaste dagarna från Spanien + Rc flight.se då jag sålt av lite andra hobbyprylar , så nu ska det snart flygas wookong och hexa i Malmö också är det tänkt

    Fortsättning följer .......... Stiffe
    Härligt!

  17. #157

    Standard Nu är det snart vår...

    Jag skickade just iväg följande mail till min "vän" Maxumis. Ett mail jag borde skickat för länge sedan men får man löften varke vecka så... Men igår brann det i huvudet på mig när jag såg på rcg att Le retardo bygger en åt sig själv först.

    Bonjour Michel Merle
    Why do I see on rc groups that you built a frame for yourself without sending to paying customer first?
    Now I've reached the point where I do not want or can wait no longer. This costs me too much time and I see no reason why I should be patient anymore.
    It's like this now: if you do not send the frame to me this week, I demand my money back.
    It's that simple. I've heard mixed excuses for 13 weeks now and it's getting spring here and I'm losing fly missions thanks to you.
    To make you understand better as the story is: 30-11-2011 I asked after frame. You replied, "Only Vortex 6 XL is available now"
    Naive as I was, I thought it was available and ordered one.
    05-12-2011 I had asked a few times after frame.
    You replied: I have drawn more sexy center plate for the hexa this weekend!
    Cheers
    Maximus
    I realized here that something was badly wrong. There was no frame available.
    Then the time has just passed, and week after week, I have hoped but not seen any frame.
    I have understand that you had problems with subcontractors, but that's your problem, not mine as a customer who paid for an item.

    I will make this letter to an open letter on rcgroups if nothing happens before the week is over.

  18. #158

    Standard

    Efter inte så lång tid fick jag svar. Han saknar några delar fortfarande, men lovade att skicka de delar han har idag så jag kan börja montera.
    forts följer...

  19. #159

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    tycker du ska anmäla till paypal... omgående..

  20. #160

    Standard

    Om han vill vara en seriös försäljare. Så ska han ge dig pengarna tillbaks + ramen gratis, eller i alla fall till halva priset.
    Tycker att du ska publicera på rcg redan nu.

Liknande ämnen

  1. Wookong hjälp!
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 13:19
  2. Wookong M POI
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 19:50
  3. Wookong-M kontaktproblem
    Av Jode i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 12:28
  4. Wookong .... Problem..
    Av Perka76 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 20:31
  5. DJI Wookong vs MK
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •