Reklam

 
Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 4567891011 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 220

Ämne: Byggtråd Dj Wookong multirotor

  1. #161

    Cool

    hade lite tråkigt häromdagen, då ja va sjuk. Så jag satt å lekte lite med movie maker. Resultatet blev ett litet hopkok av mina första flygfilmningar. GoPro kameran sitter monterad direkt på ramen. Så det ä lite skakigt ibland :-)
    Men nu så har jag beställt en gimbal, väntar även på en liten skärm. Tx/Rx har jag redan, så snart kan de bli riktig fpv flygning.
    Vet ni om de finns några speciella servon, som funkar bra eller mindre bra me wookongens gimbal kontroll ?
    Har kikat lite på Hitec HS65HB och Hyperion Atlas DS11SCB.

    Senast redigerat av administrator den 2012-03-06 klockan 07:29.

  2. #162

    Standard Nejj

    Klipet har ju tagits bort av användaren :-/

  3. #163

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Klipet har ju tagits bort av användaren :-/
    Ja, jag vet. Ledsen för de. Fick lite panik. Fick ett meddelande från YouTube, där det stod att vissa inslag i mitt videoklipp. Berördes av upphovsrättslagen. De vill säga, musiken som jag lagt in. De stod att jag inte behövde göra nått. Men jag tyckte de va bäst att ta bort det. Man vill ju inte bli stämd.
    Får försöka lägga upp ett nytt.

  4. #164

    Standard

    Det är lugnt, det händer inget. När skivbolaget inte vill att du skall använda musiken tar youtube bort den automatiskt.
    Har fått det där medd. också och filmen är kvar.

  5. #165

    Standard

    Filmen kan ligga kvar men den blir ofta utan ljud i vissa länder.
    //UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #166

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag fick flera sådana mail men hade inte rört youtube på ett par år så jag trodde det va spammail
    det visade sig senare att nån hade hackat mitt konto och lagt upp upphovsrättat material och in ungefär
    samma veva innan jag han ta bort klippen så blev jag avstängd från youtube och det va helt omöjligt att få tag
    i nån där som kunde lösa det så nu har jag inte tillgång till uppladdning längre.

  7. #167

  8. #168

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Yes det är vad jag använder idag. och det fungerar bra så länge man håller sig till hd men har märkt att det blivit skumma fenomen när jag fört över ick hd klipp , kvallen kan bli riktigt usel ibland av nån anledning

  9. #169

    Standard Nu händer det grejer...

    Efter endast 14 veckor så fick jag lite delar så jag kunde börja enl Maximus.
    Joda efter en timme var jag klar och väntar på mera delar..
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1318.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	73,7 KB 
Id:	27275
    Jag fick 6 st armar och motorfästen. Fick även delar till en gimbal. Servon till den får jag hitta själv.
    Jag skulle fått landing gears med denna sändning men Maximus hade inte fått delar så det räckte till så många. Dvs räckte inte till mig för hans egna nya Okto och Hexa samt hans nya tricopter måste ju självklart gå före. Och det kan jag förstå. Varför skicka till en kund som betalat när man kan behålla allt själv?

    En med bra minne ser att jag köpt nya motorer. Gick upp en storlek och köpte MT2814 och så blev det 12" proppar istället. Och lite större ESC´s
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01835.jpg 
Visningar:	141 
Storlek:	233,5 KB 
Id:	27276


    att bli fortsättad

  10. #170
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jugg Visa inlägg
    Hej

    På bilderna på electronica är det Hex I men du har valt Hex V istället , kan du eller någon utveckla tankarna runt det
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  11. #171

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Hej

    På bilderna på electronica är det Hex I men du har valt Hex V istället , kan du eller någon utveckla tankarna runt det

    Valde "v" för att det känns som om då är bommarna minst i vägen för kameran. Och så har jag alltid flugit "V".

  12. #172

    Standard

    Flugit ännu mer, å kan säga att jag ä helt såld på Wookong. Sjukt stabil. Ska nu börja testa mina fpv grejor. Så att det kan bli lite längre utflykter.
    Har inte vågat prova " go home and land " funktionen en, sen förra gången då det inte gick nå vidare.
    Kanske ni därute kan hjälpa mig att förstå detta me blinkningarna ? Om jag förstått det rätt. Så är proceduren så här.
    Slå på sändaren först ( naturligtvis )
    Koppla på coptern ( normal mode ) Den börjar söka efter satelliter.
    När den hittat tillräckligt med satelliter.
    Lampan slutar blinka ( normal mode )
    Lampan blinkar lila ( gps mode )
    Betyder detta nu, att IMU´n har registrerat start positionen ? Dit den ska vid " go home ".

    http://www.youtube.com/watch?v=zzowB...ature=youtu.be

  13. #173

    Standard

    Korrekt uppfattat av blink. Samt gult är höjdhållningsblink på ren svenska.. dubbla blink (gult eller lila) dvs -- -- -- -- betyder att du ger signal från radion att den skall förflytta sig tex gasspaken ej i mitten. Och alla spakar i mitten = enkelblink - - - -.

    Positionen för "Home" är där du startar motorerna även om du startar i manuellt mode. Kom ihåg att om du slår på radion under en failsafe manöver så se till att spakarna står rätt. Dvs om du har dragit ner gasen när radion var avslagen så faller den givetvis när radion tar "kontrollen" igen.
    Kör hårt!

  14. #174

    Standard

    Va ute å provade på, eller rättare sagt försökte prova lite FPV. Tänkte att jag skulle använda en liten skärm som jag satte på sändaren. Som bildvisare. Men insåg ganska snabbt, att detta va en ganska dum å hopplös ide. Pga solljus å att skärmen reflekterade allt som va framför den. Provade att sätta den i en liten låda. men fortfarande inge vidare.
    Allt funkade som de skulle i övrigt.

    Så. Om ni känner någon, eller vet om någon. Som har ett par video goggles till övers och som vill sälja dom. Så hör gärna av er till mig :-))

  15. #175
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jugg Visa inlägg
    Valde "v" för att det känns som om då är bommarna minst i vägen för kameran. Och så har jag alltid flugit "V".
    Misstänkte det med kameran , och tack för svaren , by the way är det stor skillnad i flygningen menar du mellan V och I
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  16. #176

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Misstänkte det med kameran , och tack för svaren , by the way är det stor skillnad i flygningen menar du mellan V och I
    Nää, bara hur du set maskinen... tycker jag iafall.

  17. #177

    Standard

    Hello!! Är det ngn som kan svara på hur i hela friden setupen skall vara när man har en futaba fg8 super har prövat att reversera gasreglaget men då kan jag ej armera wkm jag kör med s-bus ingången men reverserar jag alla kanaler så går det bra men då blir hela kärran konstig när jag använde min aurora radio så var det inga problem alls.. plug and play liksom
    Ha det gött i solen är det ngn som skall flaxa i helgen runt stockholmstrakten?

  18. #178

    Standard

    @Jompab:
    Reverserar du i radion eller i Wookong programmet?
    Futabas kanal 3 skall vara på "REV" i radion på tex 7C och 10C och jag "tror" att det är så på alla Futaba.
    Efter det är det nog bara att reversera de kanaler som behövs i wookong programmet, dvs inte i radion.

  19. #179

    Standard

    Tack för tipset det blir en intressant lördagmorgon på gräsplan hemmavid

  20. #180

    Standard Etthundratjogosjudagar

    Så! 127 dagar efter att jag betalade så har jag nu fått ett tracking nummer. Får se om det innhåller det jag saknar dvs allt utom armarna.
    Vive la France... mondjö

Liknande ämnen

  1. Wookong hjälp!
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 13:19
  2. Wookong M POI
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 19:50
  3. Wookong-M kontaktproblem
    Av Jode i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 12:28
  4. Wookong .... Problem..
    Av Perka76 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 20:31
  5. DJI Wookong vs MK
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •