Reklam

 
Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 67891011
Resultat 201 till 220 av 220

Ämne: Byggtråd Dj Wookong multirotor

  1. #201

    Standard

    Ja varje gång. Om det svarta hålet sorterat rätt från början så hade jag kanske fått allt redan..
    Datum
    2012-05-08 09:29 Posten Företag Storvreten, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe

    2012-05-08 09:10 Norsborg-1, Sverige Försändelsen är överlämnad till lantbrevbäring för leverans

    8 maj kl 08:28 Norsborg-1
    8 maj kl 03:26 Stockholm, Sorterad
    7 maj kl 08:58 Malmö, Sorterad
    3 maj kl 08:40 Malmö, Sorterad, Försändelsen kan bli försenad
    3 maj kl 08:38 UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen
    Senast redigerat av TommyzT den 2012-05-08 klockan 10:50. Anledning: Norsborg sorterat..

  2. #202

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg

    @Ironchefola
    Är inte dina nedre proppar väldigt nära marken? Minns att min Y-6 lätt blev en gräsklippare innan jag höjde benen på den.
    Det där med flasha kort skall jag nog läsa mer om när det är dags,,,
    Tack för att du undrar.
    Har inte upplevt några problem än. Men har ju bara flugit på välklippta områden än så länge :-)
    Sitter å väntar på nya landställ från fpvpilot.com. Som ä högre å ser stabila ut. Alla andra som ja kikat på, ser så veka ut i konstruktionen. Pajar lätt vid en mindre krasch.
    Men nu blir ja osäker om ja kommer å få dom. För de har tagit en väldans lång tid. Å nu så ser jag att deras sida ä borta :-(
    Har ni några bra förslag på landningsställ. Så visa mig gärna. För personligen så vill jag gärna ha upp den lite till.
    Har kikat lite på dessa.

    http://www.aeroxcraft.com/index.php?...products_id=20

    Mvh, Ola !

  3. #203

    Standard Got it!

    Jag åkte raka vägen till det lokala postkontoret för att hämta min ram och där sa dom att dom inte visste vart paketet tagit vägen. Jag skällde ut alla jag såg och sa att det skall finnas där senast i morgon.
    Jag åkte hem och då kom min granne med ett paket och sa att lantbrevbäraren häde frågat om han ville ta emot mitt paket.

    Så nu har jag ramen. Den ser riktigt bra ut och jag har börjat pilla lite på den.
    Fick lite blandade andra coola stuffs igår med. Fpv stuffs från HK och fin servon till gimball samt snask och strapons från Altigator.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild.jpg 
Visningar:	207 
Storlek:	221,9 KB 
Id:	29051
    Jag började fundera på layouten för esc´s
    Och monterade ett pdb :
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	layout.jpg 
Visningar:	213 
Storlek:	269,3 KB 
Id:	29050
    Det visade sig att jag kan göra flätor.
    Så jag flätade motorkablarna för att minska strålningsskador:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	flta.jpg 
Visningar:	207 
Storlek:	155,1 KB 
Id:	29053
    Här står den och bekantar sig lite med MK-Hexan:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kompisar.jpg 
Visningar:	218 
Storlek:	217,6 KB 
Id:	29052
    Jag har haft olika planer om hur jag skall smutskasta Maximus men livet är för kort för att slösa tid på att vara bitter. Så jag är glad åt att ha fått ramen efter 164 dagar istället.

  4. #204

  5. #205

    Standard

    Ser superbra ut snygg satan

  6. #206

    Standard

    esc´s på plats.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1805.jpg 
Visningar:	205 
Storlek:	346,8 KB 
Id:	29072

  7. #207

    Standard

    Coptern ser grym ut TommyzT. Kommer du å använda gimbal kontrollen på WKM´n, eller separat kontroll ?
    Har tyvärr inte fått till min å funka igen. Efter mitt lilla missöde.
    Va ute å provade nya firmwaren idag, å därmed " Home Lock ". Funkade klockrent. Kan nästan användas som fail safen.
    Ser man dåligt var man har coptern, eller va som ä fram å bak. Slå om till home lock, dra styrspaken bakåt ( back ). Å den kommer tillbaks till startpunkten. Oavsett om nosen pekar framåt, bakåt eller åt sidan.
    Funkade för mig i alla fall.
    Har inte provat " fail safe go home and land " än. Frestande ä de. Men känns sådär, går något fel. Så ä de många tusenlappar som försvinner :-)
    Ä det någon av er som vågat prova än, å hur gick de ?

    http://www.youtube.com/watch?v=6W2xI_qMq-o

  8. #208

    Standard

    Tack! Ja den ser faktiskt riktigt bra ut men jag vill inte göra reklam åt Maximus..
    Jag börjar med att koppla gimballen till wkm´n så får jag se hur det blir.
    Och jag har bara läst om de där i nya fw. Precis de funktioner som jag saknade innan så det är ju kul att det verkar funka.
    Tokaz och Jugg har provat fail safe. Här en film från i höstas när Tokaz prövade första gången:


    Igår byggde jag ingenting för Karin hade lovat att jag fick hjälpa till med att slå ner staketstolpar i ösregn.

  9. #209

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    va snäll hon är din sambo...

  10. #210

  11. #211

    Standard

    Ser riktigt bra ut TommyzT. Ser att du har carbon proppar på. Funkar dom bra ?
    Själv har ja funderat på å köra me lite större proppar på botten motorerna på min Y6:a. Efter att ha läst lite på RCG.
    Den flyger kanon som den ä, men man måste ju prova :-)
    Kör me T-motorer 800kv å 4S 5000mAh lipo. Enligt ecalc. Så kan ja inte köra me 10*5 proppar, när tempen ute ä under 25 grader.
    Undrar därför. Ä de bara en rekommendation, å ja kan slänga på dom ändå ( 10 grader ute ). Eller kommer ja å bränna motorerna ?

  12. #212
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Nice nu liknar det något ser grym ut

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Så!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01926.jpg 
Visningar:	253 
Storlek:	368,9 KB 
Id:	29113
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  13. #213

    Standard

    Hej på er igen.

    Hoppas att någon ( igen ) kan hjälpa, å förklara blinkningarna. Å då menar ja dom snabba gröna i slutet på min lilla film.

    http://www.youtube.com/watch?v=eBnR4...ature=youtu.be

    Har aldrig lagt märke till dom förut ?
    Ja hoppas att de ä, enligt manualen. " Fast blinking ( grön ) Record forward direction or home point successfully ". Och inte " IMU data lost ".
    För som sagt, har aldrig sett de förut. Kanske har me nya firmwaren å göra. Och att ja kopplat in " Home Lock " ?
    Å varför ja undrar, ä på grund av detta.
    Efter att ha placerat sattelitmottagaren direkt på en av kolfiber armarna. Så åkte ja ut å skulle flyga, startade upp allt som ja brukar. Å iväg. Uppskattningsvis en ca 20 - 30 meter ifrån, tappade ja kontrollen. Å fick ofrivilligt uppleva en " Fail Safe, Go home and land ". Me lyckat resultat :-))) ska också tilläggas. Provade igen, me exakt samma resultat ????
    Hem, för å flytta på sateliten. Denna gång inte på något kolfiber material. Ut igen, Å samma resultat igen !!!!
    Så gissa om ja sitter hemma å river mitt hår :-(
    Tacksam för all hjälp, å framför allt om den gröna blinkningen.

  14. #214

    Standard

    Själv provade jag lite till med min idag. Kanske att det kommer en film förr eller senare. Provade att "autolanda" för jag tog ur det acc jag nyss flög med. Gick och skröt om hur bra den är , drack lite kaffe och tänjde mina hälsenor. Och så stoppade jag tillbaka samma acc jag flög med tidigare. Och fick då oväntat kort flygtid. = den landade av sig själv fort!

    @ Ola har du skrivit in de nya värden för placeringen om du flyttat omkring gps mm? Kalibrerat om? och de gröna blinket betyder imu lost i gamla manualen som du var inne på. Jag har inte hämtat den nya manualen eller fw ännu så jag vet inget.

  15. #215

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg

    @ Ola har du skrivit in de nya värden för placeringen om du flyttat omkring gps mm? Kalibrerat om? och de gröna blinket betyder imu lost i gamla manualen som du var inne på. Jag har inte hämtat den nya manualen eller fw ännu så jag vet inget.
    Tack för att du vill försöka hjälpa mig TommyzT.
    Hoppas att din nya, flyger som du hoppats på ! Å bra att den landade av sig själv. Att inse att acken håller på å ta slut ä en otrevlig upplevelse. När flygmaskinen ä högt upp i luften :-)
    Använder du WKM´s Voltage Monitor ?
    Angående mitt problem. Så tror jag att den gröna snabba blinkningen, betyder " Record forward direction or home point successfully ".
    Tog bort " Intelligent orientation control " i Assistent Software. Å den där snabba gröna blinkningen försvann. Så ja tror att blinkningen ä en bekräftelse på, att man har " Intelligent orientation control " påkopplad.
    Annars så har ja kalibrerat om som man ska.
    Me satellitmottagaren, så menade ja receiver mottagaren ( Spektrum DX8 ).
    Mitt hopp står till, att min satellitmottagare fortfarande sitter för nära min kolfiberram. Och därför störs ut å tappar signalen till sändaren. Ska försöka göra en förlängnings kabel till den. så att ja kan flytta den ännu längre ifrån.
    Om de är " IMU data lost " så borde väl inte Fail safen fungera. Eller ?
    Men va vet jag. Är de någon annan som har " Intelligent orientation control " påkopplad. Och som kan bekräfta mina tankar ?

  16. #216

    Standard

    kan nog me stor säkerhet, bekräfta. Att den gröna snabba blinkningen i min video. Betyder att " Intelligent orientation control " är aktiverad i Assistent Software.
    Lösningen på mitt problem ( Oerhört kort räckvidd mellan sändare/mottagare ). Och därför slog Fail Safe in.
    Tidigare hade jag försökt å öppna min sändare, för å se om man kunde installera en Dragonlink. För å få längre räckvidd. Kunde inte riktigt förstå hur man fick bort bakstycket. Så jag lossade på antennen å drog lite i den. Efter lite letande på nätet idag. Fick ja reda på, att de faktiskt står i manualen. Öppnade upp den idag. Å såg att antennen lossnat från sändarmodulen. Nu ä den på plats igen och förhoppningsvis ska allt fungera igen.
    De positiva, ä ju att ja fick veta att Fail Safe fungerar som den ska. Å tur att man har semester så man har tid å sitta å pula :-)))

  17. #217

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    1
    Jobb
    Pensionerad IT-utvecklare och modellbyggare sedan
    Klubb
    Ingen just nu

    Standard Helt annan fråga..

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Ja lite,, Väldigt lite faktiskt. Men det lilla jag provat så "känns" dom väldigt bra kavalitéts mässigt. Tysta och balanserade. Och drar lite soppa.
    Just nu kan jag tillföra i byggdaboken att jag rivit isär och väntar på delar. Blir en Hexa.
    Oftast får man ju inte se filmer på mina flygsaker men det finns en papparazzi film när jag förflyttar Y6 ca 15 meter.
    På filmen syns min Y6 med tofflor för den fastnade i springorna hemma på altanen hela tiden.
    Filmfotograf här är "Sittin"
    Hej TommyzT,
    ser att du är ganska het - ofta i mitten av många diskussioner - och lägger riktigt shyssta redigerade coptervideor ut på sajten, riktigt professionella. typ "Freezing cold morning".
    Helt proffsigt, ävensom andra inlägg - alla riktigt coola och downtoearth alla med bra genomtänkta musikslingor. Riktigt njutbara - men jag behöver en gnutta hjälp med ovanstående "Freezing Cold Morning".. Jag borde veta vilken musik du lägger på, men min Mozart/Saglieri-rygga hjälper mig inte.. vilken - som jag gissar - Mozart körarrangemang - jag har dem i ryggraden - utan att klippa titeln - vilket också är typiskt för mig, jag bygger modeller, copters och annat, men när det kommer till musiken så står jag mig slätt. Berätta vad du lagt på för musik, det är helt härlig.
    /bert

  18. #218

    Standard

    Bert prova "Mozart, Lacrimosa"
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  19. #219

    Standard

    Förlåt Bert att jag inte svarar förrän nu. Jag har inte sett att du undrade över musiken i den filmen. Kanske för att det är inte jag som gjort den. Jag var nog lite otydlig och skrev bara "Filmfotograf här är "Sittin" Jag lägger nu till: och producent
    Men Dr,Hanke har rätt!

  20. #220

    Standard Wookong M POI

    Halloj allihop.

    Länge sedan ja skrev något här.
    Har byggt om en talon Tricopter frame, till en Y6:a. Å Den fungerar kanon. Ska försöka lägga upp lite bilder, om någon är intresserad.
    Har däremot lite problem med en av dom senaste funktionerna i nya firmwaren till Wookongen.
    De jag har problem med, är POI ( point of intresst ). Å Tydligen är det fler en jag, som har problem att få till den.
    Allt fungerar som det ska i assistant software.
    Men har märkt, att när jag skiftar snabbt mellan off och POI läget. Som man tydligen ska 3 - 5 gånger och avsluta i off läge.
    Så hänger inte assistant software med ricktigt ? Och jag får ingen grön lamp blinkning. Rör jag spaken långsamt så hänger den med.
    Någon mer som har detta problem. Eller vet, hur man ska få POI att fungera.

    Tack, Ola s !

Liknande ämnen

  1. Wookong hjälp!
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 13:19
  2. Wookong M POI
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 19:50
  3. Wookong-M kontaktproblem
    Av Jode i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 12:28
  4. Wookong .... Problem..
    Av Perka76 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 20:31
  5. DJI Wookong vs MK
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •