Reklam

 
Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 567891011 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 220

Ämne: Byggtråd Dj Wookong multirotor

  1. #181
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Viva la france eller ???
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  2. #182

    Standard

    Hallå där ute ... är det någon som testat att flasha om esc med Rapid esc ? http://wiki.openpilot.org/display/Doc/RapidESCs
    /Jompa

  3. #183

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Jag kör med flashade rc-timer 30amp fartreglage enligt en tråd på rc-groups. Fungerar utmärkt! Känns skönt att bara slippa kalibrera reglagen, man eleminerar en felkälla direkt. Kanske ska prova med den där mjukvaran också. Spännande! Bra tips!

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

  4. #184

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Det kanske är den där mjukvaran jag kör? samma resultat iallafall. Mycket snabbare respons än standard.

    Det här är ju inte samma sak som att ändra timingen som en del fått för sig. Bra video!

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

  5. #185

    Standard

    Steffe hur har du gjort kotakten såg det var ngn som satt en klisterklump med alla kablar men kändes inte riktigt tillförlitligt
    skall försöka testa så att det blir lite bätrre med min ram och proppar (Cinestar6 13x65 )

  6. #186

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Kolla en bit ner i tråden. På 30amp reglaget sitter alla poler på rad! väldigt bekvämt.

    http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=30705

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

  7. #187

    Standard

    Blev intresserad av dessa, så kallade RapidESC. Så jag har beställt färdigprogramerade esc´n. Eftersom jag inte är hundra på hur man programerar.
    Undrar om det är stor skillnad å flyga med sådana. Jämfört med vanliga esc ? Syns, märks å känns det ?
    Enligt videon, så är det ju gigantisk skillnad. Så man tycker ju att de borde märkas.
    Hoppas de i alla fall. Så jag vet, om jag fått dom programerade med SimonK´s firmware.

  8. #188

    Standard

    Har köpt ett par stycken F-20A (http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=15202) som skall funka bra att flasha med SimonK firmware. Återkommer när jag prövat..

  9. #189

    Standard

    UFO Spaning :-)



    Behöver hjälp me min gimbal, som ser ut å slutat funka.
    Efter en mindre krasch. Så ser de ut som om tilt/pitch på gimbal har slutat funka. Roll funkar fortfarande som den ska men inte pitch. Lutar jag koptern bakåt så reagerar gimbal, men lutar jag den framåt så händer inget. Har provat med andra servon. Men samma resultat. Likaså laddat om firmware.
    Någon annan som upplevt samma problem, och löst de ?
    Senast redigerat av administrator den 2012-05-03 klockan 17:37.

  10. #190

    Standard

    hello jo jag har oxå upptäckt detta men när jag satt på radion så ha det funkat bra då är det som vanligt
    mvh jompa

  11. #191

    Standard

    Nu är något påväg.. Får se om det är resten eller om det saknas delar i paketet som Posten logistik så fint informerar om att "Försendelsen kan bli försenad". Ja faktiskt 158 dagar försenad idag.

  12. #192
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Nu är något påväg.. Får se om det är resten eller om det saknas delar i paketet som Posten logistik så fint informerar om att "Försendelsen kan bli försenad". Ja faktiskt 158 dagar försenad idag.
    Hoppas du får allt nu
    Kan man få adressen till snubben funderar på att köpa något av honom NOT
    Senast redigerat av Stiffe den 2012-05-03 klockan 21:55.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  13. #193

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Nu är något påväg.. Får se om det är resten eller om det saknas delar i paketet som Posten logistik så fint informerar om att "Försendelsen kan bli försenad". Ja faktiskt 158 dagar försenad idag.
    Som sagt hoppas att du får i hop allt nu

  14. #194
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Jag har en hembyggd hexa, tyckte det alltid lät illa om motorerna (ett högt vinnande ljud) hittade tråden om ny mjukvara till ESC. Tryckte i den nya mjukvaran i mina 30 Amp RCtimer ESC. En helt ny hexa utan det vinnande ljudet. Om dom blev snabbare att reagera är lite svårt att se då Hexan funkade rätt bra innan. Man måste kanske sätta upp dom i en testrigg som videon visar för att se skillnad.
    Jag kommer uppgradera min andra lite mindre Hexa som har Hobbywings 18Amp då jag är mycket nöjd med resultatet.
    Jag tillverkade en adapter som man bara skjuter in över kontakterna på ESC, så det gick snabbt att programmera alla 6 ESC.
    Progmodulen och progprogrammet hade jag sedan tidigare då jag pysslat mycket med att programmera 8 bits MPU.er.
    I och för sig så använder jag Dji Naza, men det har nog inte med saken att göra.

  15. #195
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Kollade just mina andra ESC (hobbywing 18Amp) och dom har en annan MPU="
    SiLabs micro controller" som inte går att programmera om för tillfället enligt
    http://wiki.openpilot.org/display/Doc/RapidESCs
    Det var ju synd.
    Något att tänka på om någon ska beställa ESC och vill programmera om dom för bättre funktion med multikopter, titta då i databasen här:http://wiki.openpilot.org/display/Do...sheetbyTomSn0w
    om dom finns med och funkar att programmera om.

  16. #196

    Standard Lite nya uppdateringar

    Halloj på er alla. Ville bara posta lite nya uppdateringar.
    Byggt om min kopter lite. Nya armar, som gjorde de möjligt me snyggare kabeldragning och dom nya esc´na me SimonK´s firmware.
    Å för er som undrar. De ä stor skillnad me nya firmwaren ! Snabbare respons å stabilare kopter. En fröjd att flyga.
    Så om ni inte har SimonK´s firmware. Så kan ja bara rekommendera er att skaffa dom.
    Mitt nästa projekt, blir å försöka få till flygning me hjälp av en joystick. Har kikat lite på den här lösningen.

    http://www.flytron.com/programmers/5...converter.html

    Va tror ni ?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bild 021.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	43,7 KB 
Id:	28955   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bild 020.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	46,5 KB 
Id:	28954   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bild 022.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	55,3 KB 
Id:	28956   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bild 023.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	50,0 KB 
Id:	28957  

  17. #197

    Standard Går det bra?. Nej det går som vanligt.

    Nu har mitt paket legat hos posten i Malmö i 5 dagar. Det är som straff för att jag handlade inom eu och dom inte fick hitta på den vanliga straffskatten.
    Jag mailade nyss posten för just nu går det inte att spåra pkt och jag ville veta varför. Fick detta svar tbx:
    Det gick inte att leverera meddelandet till följande personer eller distributionslistor:

    kundesupport@posten.se

    Det gick inte att hitta mottagarens e-postadress i mottagarens e-postsystem. Det här meddelandet kommer inte att skickas igen automatiskt. Kontrollera e-postadressen och försök att skicka meddelandet igen manuellt, eller lämna följande text till systemadministratören.
    Då tänkte jag: Ja ja men då är ju allt som vanligt igen då.

    @Ironchefola
    Är inte dina nedre proppar väldigt nära marken? Minns att min Y-6 lätt blev en gräsklippare innan jag höjde benen på den.
    Det där med flasha kort skall jag nog läsa mer om när det är dags,,,

  18. #198

    Standard

    Prova kundsupport istället, du har skrivit kundesupport...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  19. #199

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Prova kundsupport istället, du har skrivit kundesupport...
    Jo jag vet! Det är postens dystlektiker själv som skrivit exakt så på deras sida. Men det gick lika bra när jag ändrade och skrev kundsupport istället, det var ingen som kunde support!

  20. #200

    Standard

    Jo å malmö är ett stort svart hål, alla paket som passerar där har en tendes att spårlöst förvinna ett par veckor för att sedan plötsligt dyka upp...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Wookong hjälp!
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 13:19
  2. Wookong M POI
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 19:50
  3. Wookong-M kontaktproblem
    Av Jode i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 12:28
  4. Wookong .... Problem..
    Av Perka76 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 20:31
  5. DJI Wookong vs MK
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •