Någon/några som skulle vara intresserad av att bygga hexacopter tillsammans ? Tänker mig att alla som vill vara med bygger exakt likadant för att man ska slippa uppfinna hjulet helt själv.

Jag har länge sneglat på ArduPilot mega, och såg att de har en ny version ute nu för endast 200$ med all utrustning förmonterat! http://diydrones.ning.com/profiles/b...pm-2-0-release
Problemet jag ser är ju att det verkar vara svårt att få till något vettigt (mycket att läsa på)med det där styrsystemet, fast det verkar ju uppenbarligen som att det går. Det är där vi kan hjälpas åt! Har vi exakt samma delar/ramar så kan man ju dela inställningar med varandra för att snabbare uppnå målet!

Jag skulle vilja bygga en hexacopter med plats för systemkamera. Inte de billigaste motorerna, inte heller de dyraste. Omprogrammerade Rc-Timer fartreglage för att slippa krångla med trottelkalibrering. (alt ett färdigt fartreglage för multicopter som vi vet fungerar med ardupilot). Proppar som är bra balanserade ifrån början för att underlätta för alla/eliminera problem.

Jag kan ställa upp med att programmera om fartreglagen för en symbolisk summa. Kan även tillhandahålla någon form av enkel materialsats.

Jag beställer ett ArduPilotMega2.0 idag. Hänger DU på ?