Reklam

 
Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 234567
Resultat 121 till 124 av 124

Ämne: Bygga hexacopter tillsammans!

  1. #121

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Ähh... Nu läste jag på i manualen lite mer. Tror det löser sig. Den är faktiskt inte så tokig när man tar sig tid, haha!

    Såg även det här inlägget på ett annat forum:

    The higher frequency oscillations occur when the basic pitch and roll gains are too high. The wobbling on descent is caused by the basic pitch and roll gains being too low. If you can't get rid of the wobbling on descent, without increasing the gains until the point the higher frequency vibrations occur, that means the disc loading is too light and you are likely overpropped for the weight. Like most FCs, the Naza works better with heavier disc loading. Once the disc loading is correct, there will be a fairly wide range of gain numbers that will work without the oscillations and without wobbling on descent.

  2. #122

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Hexacoptern flyger bra. Bara ett problem nu. När jag svänger fort accelererar motorerna upp så fort att maskinen studsar upp flera decimeter. Vad beror det på ? Har jag för snabba fartreglage ?? Den tenderar också att svänga av sig själv ibland när kameran är monterad. Kan dock bero på slut i batteriet, ska även prova större proppar. Stresstestade motorer/reglage häromdan genom fullvarv med maskinen fastspänd på backen. Inga problem alls fast körning i flera minuter.

    Utan kamera väger den 4,2kg. Då fungerar 11*4,7 propparna bra. Med kamera 5,2kg, då känns den lite sämre. Funderar på 12*3.8 ? Kan det vara en lösning ? Kör numera APC Slowfly. Beställde 10st (5 åt varje håll) ifrån diydrones.com för 328kr inkl frakt. Snabbt gick det också! de har dock inte 12"... Nått tips på inköpsställe ?

  3. #123

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Igår dog hexacoptern... Fick nått knas på styrsystemet som fick för sig att vertikalt var 45 grader åt sidan, Naza... Hann inte reagera utan kraschen var ett faktum. Hade jag varit lite kall skulle jag nog kunnat slå över till manual mode och flugit ner den. Som tur är har jag fått lite säkerhetstänk och hade kollat upp så ingen var i närheten, var ute tidigt på morgonen för att fota.

    Krashade rätt ner i vatten, dock endast 5 meter ifrån strandkanten. Fick tag i en närboende och kunde låna en kanot för att bärga delarna. Ackarna lossnade i kraschen som tur var och inget verkar ha blivit kortslutet. plockade isär delarna och sköljde elektroniken i T-sprit, sedan elektronikrengöring ifrån Biltema. Verkar ha fungerat bra. Allt fungerar.
    Systemkameran gick dock åt skogen, dock ingen dyr. En ack försvann.

    Har gjort ca 100 starter med maskinen utan några som helst problem så jag blev lite skakad av händelsen.

    Tänk på säkerheten ni med! Får någon en sådan där i huvudet är det godnatt direkt.


    Iallafall: Ramrackaren blev lite skev och tänker nu bygga en enklare variant. Blir 15mm armar i en vanlig mittplatte-konfiguration. Finns det någon som kan hjälpa mig med Cnc-skärning ? Skulle behövt 2 mittplattor samt 12st småplattor ute vid motorerna. Vill fästa motorerna med 4 skruvar. Ska skissa lite på delarna ikväll. Har lite bråttom att få ihop grejorna igen!

  4. #124

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	13052012-_IGP0815 SteffeB (Medium).jpg 
Visningar:	281 
Storlek:	81,4 KB 
Id:	29194

    Sista bilden innan dyket.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	13052012-_IGP0815 SteffeB.jpg 
Visningar:	171 
Storlek:	84,1 KB 
Id:	29193  

Liknande ämnen

  1. Köp råd Hexacopter
    Av volmzilla i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-05-11, 12:31
  2. Y6 VS Hexacopter
    Av uffe40 i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-02-01, 14:15
  3. vilka antenner passar bra tillsammans
    Av Jocke71 i forum FPV Antenner
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 07:57
  4. Hexacopter för AP/AV/FPV
    Av Combee i forum Hexa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-07-21, 20:46
  5. Ny Hexacopter
    Av SteffeB i forum Hexa
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 18:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •