Hej Kenneth (och Simon)!

Nej, det var inte så att jag ville tända någon inflammatorisk brasa med mitt inlägg - men jag har inte kunnat se något billigare och mer flexibelt, dock med viss ökad komplexitet. Så det är bara att komma upp med "jämförpriser och prestanda".


Jag glömde att att du, Kenneth, var intresserad FPV, och diydrones har två olika varianter, men jag har iärlighetens namn inte tittat så noga på dem och vad de innehåller, men det ser ut att vara viss begränsning till vilka video-kameror som kan användas, Ser en del Canon Snapshot modeller och GoPro - men som sagt - det är bara en snabb koll på det. buildyourowndrome.co.uk har byggen/färdigbyggen, och faktiskt en tvåvägs kameravagga till bra pris, den verkar vara designad med avseende på GoPro, men verkar kunna fungera på rätt mycket.

För mig är FPV en sekundär sak, men en enklare variant skulle jag kunna tänka mig, men jag har investerat en del i i andra fabrikat för min huvudsakliga användning - flygfoton över stenåldersbosättningar och video åkandes genom gamla gårdar.

Arduino har ett eget programmeringsspråk, men ArduPilot har en kombination av C/C++ på något specialsätt, med gratiskompilatorer som jag inte känner till så väl - jag programmerade C/C++ sedan 1982 på IBM PC, men slutade i mitten på 90-talet då jag började med andra språk, men något skall man väl komma ihåg, om det behövs.

Ha det!

Bägda (av Jamska, Västerbottniska och Ångermanländska för Bägtjes - Envis gammal gubbe!)