Hej på er!

Jag sökander efter en ny helikopter och det är verkligen svårt att avgöra vilken man ska köpa. För att göra en lång historia kort, hade en Belt CP V2 som jag flög några gånger. Jag lyckades att hovra den och styra den riktigt med nosen framåt. Efter några veckor jag sålde det på grund av personliga skäl. För ett par månader sedan kände jag suget för att flyga igen så jag köpte därför en Honeybee V2. Jag har sedan dess flugit denna väl över 50 flygningar, och jag kan flyga och kontrollera den såväl "tail in" som "nose in"

Eftersom Honeybeen är lite liten och för lätt att flyga utomhus med jag skulle vilja gå upp ett steg eller två när jag köper nästa helikopter. Jag skulle vilja ha en helikopter som är ganska billig men ändå håller en god kvalitet och med reservdelar som inte är så dyrta Det skulle även vara bra om den inte är så komplicerad att reparera Jag kommer inte flyga hardcore 3D utan bara hovra runt och flyga lite allmänt.

De två helikoptrar som jag tittar på just nu är Gaui 425 och Blade 450. Båda verkar vara rimligt både i kvalitet och i pris. Reservdelarna verkar inte vara så dyra heller. Dessutom kan man ju också köpa en paketlösning där jag får en Spectrum DX6i i satsen på båda

Frågan är vilken ska jag köpa och vilket märke har bästa reservdels hållning i Sverige?