På -70 talet när man var tonåring flög jag och farsan RC i Vallentuna. Vi byggde bl.a. egna kärror på lösvirke och hade då schyssta Futaba grejer. Men utvecklingen idag har inte gått så lite framåt sen dess när en annan lekte RC-pilot. När jag fyllde 50 för flera år sedan så fick jag en byggsats som jag börjat bygga på. Och nu tänkte jag slutföra bygget. Min fråga är: Vilken motor bensin/metanol/2-tackt eller 4-tackt ska man investera i ?
Kärran är en högvingad trainingmodell som är 1,8m i spännvidd. Vilken typ av radio är lämplig ? Har varit inne och surfat på Söders RC hobby, HobbyKing och lite andra utländska saiter. Är det stor skillnad på Futaba, Hitech, Multiplex osv. Är intresserad av 7-8 kanaler. Jag har bestämt mig för att börja igen och önskar hjälp med vad man ska investera i.
Självklart är nybörjare igen men man vill ju alltid komma frammåt i utvecklingen som RC-pilot så jag vill samtidigt investera smart för framtiden m.a.o. det här vill jag hålla på med även när jag blir pensionär.
Tacksam för goda råd för jag har inte hängt med utvecklingen.