Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Nu har jag flugit den inne under 2 timmar & kört igenom ca 10 accar. Mycket snabbare roderrespons på skev & sida än Sbachen, men lite oväntat sämre på höjden. Jag fick minska utslagen på sida lite, men behöll maxutslag på skeven. Det är bra att ha när farten är låg. Körde 60 expo på all roder & det funkade bra. Den är så direkt i responsen att klubbkamrat som prövflög den undrade om jag körde utan expo.
    Den var lite framtung så det får jag justera. Vikten var inge problem. Den går otroligt stabilt med hög anfallsvinkel och det går att flyga betydligt långsammare med denna än min Sbach. Måste ha nåt med aerodynamiken att göra.
    Motorn däremot är vacker att titta på, men för svag. Den passar nog inte modeller över 150 gram, så där blir det ett byte. Den går att flyga inne med, men det är på håret.
    Upptäckte dessutom nu att axeln vart krökt. Jag lyckades komma ner lite hårt nån gång så det måste hänt då. Dock inget värre än vad mina andra motorer har fått vara med om en massa gånger. Jag förstår nu att den däringa stödringen under kannan som de andra har är bra viktig!
    Det blir nog en Black Widow som i Sbachen, fast med kv 1850 & 8x4,3 propeller iställer för kv 1480 & 9x4,7. Denna motor funkar så långt bra!


    Den är härlig att flyga så jag är väldigt nöjd!
    Senast redigerat av Rille Stark den 2012-11-04 klockan 08:49.

Liknande ämnen

  1. RC Factory Clik R2 SuperLITE
    Av Pelleflygare i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-11-19, 18:20
  2. RC Factory Zorro med FPV
    Av JonasH i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-03-14, 13:05
  3. RC Factory Veloxity nu i lager på RCFlight.se
    Av ZeroOne i forum Reklam - Företag & Privat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-31, 15:06
  4. Crack wing från rc factory.
    Av Henke80 i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-17, 21:28
  5. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 17:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •