Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 151

Ämne: Förlorat FPV-flygplan

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #11

    Standard

    @bokis
    Nej, det menar jag inte och det är inte heller det jag har skrivit. Däremot så tror jag inte att begränsningarna som ex inom synhåll är pga ökad säkerhet, inte när farligare saker anses helt ok. Jag har heller inte skrivit att jag tycker det ni gör är meningslöst, trist att det tolkas så. Tvärtom så uppskattar jag tiden ni lägger ner, detta har jag också skrivit tidigare men det kanske måste skrivas igen.

    Men det spelar väl ingen roll vad jag skriver för du har väl redan bestämt vad jag är för person. Och så länge jag inte lovprisar allt ni gör så är jag väl en som bara bryr mig om mig själv och skiter i andra? Det är ju det du har skrivit om mig.

    @freddan
    Nej, det är inte så enkelt som du påskiner. TS dokument är på intet sett riktat mot hobbyister och definitivt inte kategorin för utom synhåll. Om du verkligen tycker att det är enkelt och glasklart får du gärna redogöra för hur en hobbyist går tillväga. Och jag håller inte med din åsikt om att FPV-are generellt har svårt med säkerhetstänket. Min åsikt är att det står betydligt sämre ställt med säkerhetstänket i andra genrer inom RC. Men du har helt klart rätt i att man ska respektera kontrollerad luft. Det är bra för alla som flyger på högre höjder, även ex segelflyg, att kontrollera var och hur dessa gränser går.

    Även om det kanske borde vara det så undrar jag om det verkligen är reglerat att modellflyg inte får flyga i kontrollerad luft. Är det någon som läst något om detta? För diskussionens skull låt oss anta att vi alltid flyger inom synhåll. Det är definitivt möjligt att flyga stora radiostyrda segelflygplan på höjder över 1000m (är inte rekordet över 2000m?). På många klubbar runt om i landet är detta på höjder som är inom kontrollerad luft och fortfarande inom synhåll.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2013-04-20 klockan 17:15.

Liknande ämnen

  1. FPV film, flyger efter flygplan
    Av Axbri i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2024-01-07, 16:21
  2. Ny på FPV - utrustning för FPV till flygplan
    Av LowPass i forum FPV Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-05-20, 01:56
  3. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 23:15
  4. Testflyga FPV i quad eller flygplan
    Av Fredda i forum FPV Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 12:30
  5. fpv på flygplan med 4 taktare?
    Av kamelkungen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 18:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •