Nummer ett är ett bra kontrakt på marken, för det böjar bli träligt när man får flytta fältet för tredje gången på 5år. Har man ett långt kontrakt så är det ju bara att ösa på med banans area. Vi fixade genom massa eget engagerande ett kontrakt på 30år för fältet i Ljungby. Vi har idag en rullbana på ca 200x45meter, det kan vi ha just för vi har så långt kontrakt. Jag tycker en mindre bana har sin charm också, men längden får gärna finnas där. 150x15 eller så kanske är bra att sikta på. Så man inte tycker det vart för litet efter två år :-P
Sen finns det som andra sagt mängder att tänka på, men just kontrakten är viktigt så man kan lägga ner energin utan orosmoment![]()
Superhero
henke2, hur många är ni i klubben?
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Ni är braaa många fler än oss då. Vi har ett fält, men det ska flyttas, så det nya ska vara klart före vi blir av med det gamla (enligt markägaren som gör allt arbete åt oss). Flyttas för att nuvarande plats är bättre odlingsmark än rc-flygfält. Nya platsen är tvärtom. Vårt nuvarande fält var 145x20m år 2007 och vi har minskat ner det vartefter, nu är det 135x12. Men 15 m är vad vi pratat om så det blir nog bra. Jag har gärna längre fält, så ska se vad det blir, ska ut och kikas lite igen i morrn. Nuvarande plats så kan ibland ha säd i kortändorna och det gör ju att man tappar en hel del av fältlängden när man ska över säden före landning. =)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Jo, men det är slött flyga ensam. =)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Hittade en trevlig bild på ett RC-fält på nätet, vet inte var det är någonstans, men det såg fint ut tyckte jag:-)
http://home.comcast.net/~simracer29/airfield.jpg
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte
fungerar! - Albert Einstein