Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med GWS V-tail mixer

  1. #1

    Standard Problem med GWS V-tail mixer

    Servon kopplade till GWS V-tail mixern (http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=4170) rör sig inte (utan är låsta i mittläge) om jag kopplar mixern till närliggande servoutgångar på mottagaren. På min Cockpit SX ligger till exempel Skev på kanal 1 och Höjd på kanal 2 och då står servona stilla. Däremot funkar dom om mixern ansluts till exempelvis kanal 1 och 3.
    /Leif

  2. #2
    Guzztens avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    199
    Jobb
    Färdtjänschaufför, Blekinge
    Klubb
    Sölvesborg MFK, MFK Snobben

    Standard

    En sådan mixer kopplas normalt mellan höjd/sida, men ska ju funka endå. Den ska ju inte bry sig varifrån (den vet inte heller) signalen kommer ifrån. Inte så att du har nån aktiv mix i radion som spökar? endlägesjustering, subbtrimmar... Mycket som kan strula...

  3. #3

    Standard

    Nyskapad modell utan mixar eller inställningar. V-tail kopplas som du säger till sida/höjd men märkningen på mixern är faktiskt Aileron/Elevator och då tänker man väl på deltakonfuguration. Förresten kan konstruktören inte veta vilka kanaler som är Sida, Höjd och Skev på just min RC. Och framför allt håller jag med om att mixern inte borde bry sig om var kanalen kommer ifrån. Kan det vara så att den vill ha ett visst tidsutrymme mellan de två pulserna? På kanaler som kommer efter varandra blir ju tiden mellan pulserna väldigt kort (vilket också konstruktören borde känna till!).
    /Leif

  4. #4
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    En fråga, varför använder du inte radions inbyggda v-tailmixer? Sid 53 i manualen
    http://www4.idrottonline.se/ImageVau..._v1_Manual.PDF
    fredrik

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    En fråga, varför använder du inte radions inbyggda v-tailmixer?
    Det gör jag såklart när kanalerna räcker till, jag frågar mest av rent intresse. Tanken från början var att använda den till två höjdroderservon för att spara kanaler men det funkade inte alls att låta den ena ingången på mixern vara icke ansluten så det löser jag istället med inverter på ena kanalen. En annan idé som jag åxå fick lägga ner var att gyrostabilisera skevfunktionen med ett (1) gyro och sedan mixa in flaperons.
    /Leif

Liknande ämnen

  1. Hur programmera V-tail på T8FG Futabasändare?
    Av Jan-Eve i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 18:45
  2. Tail blad till SJM 180/215
    Av grahn i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 21:45
  3. V-tail Mixer problem
    Av Sebbe i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 07:51
  4. V-tail
    Av hocky i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 07:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •