Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Oktokopter med NAZA

  1. #21

    Standard

    Ok,
    jag ska köra iPeka motorer 1000kv, satt och mätte lite på armarna förut, tänkte göra dom 44 cm och räknar med att kunn köra 12 tums proppar då. Vad har du för längd på dina armar? Är det 12" du kör?

    Vad krävs för att arbeta med glasfiber? Svårt?

  2. #22
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av evilaid Visa inlägg
    Ok,
    jag ska köra iPeka motorer 1000kv, satt och mätte lite på armarna förut, tänkte göra dom 44 cm och räknar med att kunn köra 12 tums proppar då. Vad har du för längd på dina armar? Är det 12" du kör?

    Vad krävs för att arbeta med glasfiber? Svårt?
    Mina armar (alltså dom på multin) är 30cm, mätt från centrum på plattan. Kör med 10x4,7 proppar.
    Arbeta med glasfiber?, det bästa svaren får du nog om du söker på nätet, googla!
    Jag tycker inte det är svårt, men har ju hållit på av och till i 30 år.
    Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/Revo

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tvbcom Visa inlägg
    Mina armar (alltså dom på multin) är 30cm, mätt från centrum på plattan. Kör med 10x4,7 proppar.
    Arbeta med glasfiber?, det bästa svaren får du nog om du söker på nätet, googla!
    Jag tycker inte det är svårt, men har ju hållit på av och till i 30 år.
    A jo det var dom armarna jag menade
    Då skulle man kunna säga att du inte är vidare objektiv i frågan om att hantera glasfiber, eller rättar sagt förblindad..
    Ska googla lite och se, har en polare som har billackering så dom kanske har lite erfarenhet...
    Tack för all input!

  4. #24

    Standard

    Hallå, nu har jag skruvat ihop åbäket! .)
    Blev ganska, 90 cm mellan motoraxlar, du har du några tips på hur man får den att bli lite stabilare, det jag har hunnit testa nu så är den väldigt snabb i rörelserna i luften. Alltså när den själv försöker kompensera så blir det att det tippar väldigt kraftigt i de olika riktiningarna, även samma på minsta lilla spakutslag. Första var gainarna ganska högt ställda men jag sänkte dom kraftigt nu men ändå är den lika snabb?
    Frågan är hur bra det går att få den? Tänker om det är att armarna är "för långa", den kör jag med 11" proppar så de kanske gör att den inte blir lika mjuk?

    Vägde den nu och hamnade på 2100g komplett med en 5000mha acc..
    Alla tips är välkomna

  5. #25

    Standard

    Bara snabb fråga...
    är det möjligt att bygga en octo X med naza? dvs en quad med motorer på båda sidorna av armarna, så 4 armar 8 motorer??

    /J

Liknande ämnen

  1. Hexa eller Oktokopter med gyro
    Av PO123 i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 01:12
  2. 1 quadrokopter toppat med 1 oktokopter
    Av fattaren i forum Byggdagboken
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 18:44
  3. DLG, filmad med en oktokopter
    Av Sittin i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 21:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •