Hej alla!
Jag har bara sniffat på detta med RC, elbilar för tusen år sedan (Långt innan dagens batterityp) och förra året köpte jag mig en AR Drone.

Jag flyger denna via en laptop med long range WiFi adapter, för bilden har jag en moddad Sony HMZ-T1 som gör att den kan acceptera en spänning på 7.1 till 35 Volt via en DC-DC regulator

Sonyn behöver mellan 2.0 och 2.6A bereonde på signaltyp (2D, 3D, upplösning etc) och batterierna som följer med Ar Drone är bara på 1000 mAh vilket betyder cirka 30 minuter på ett batteri, vilket är alldeles för kort.

Jag funderar på detta batteri 7.4V 5000mAh 30C Li-poly LiPo Li-Po RC Battery Pack 5Ah betyder cirka 2 timmars drifttid, vilket är helt okej.

Nu till frågan, AR Drone orginalbalanseraren är nog för klen för detta batteri, så jag tänkte köpa en ny. På orginalbalanseraren använder man enbart 4 pinnars donet (3 cells batteri) för att ladda, men jag har hört någonstans att vissa batterier kräver att man laddar både via 4 / 3 pins donet och matningsdonet? Batteriet ovan går den att ladda enbart via 3 pins (2 cells batteri) donet?

Skulle denna laddare duga för att ladda ovanstående batteri på okej tid?
Tiger Wing 1.5A B3 LCD LiPo 2s 3S Balancer Charger 7.4v 11.1V RC Battery B6 IMAX