Citat Ursprungligen postat av sundqvistjohan Visa inlägg
Varför behövs modifikationerna? Har folk flugit av originalvingröret, har vingarna lossnat under flygning, kärvar rodren om man inte skär loss dem och ersätter med gångjärn?
Orginalvingröret är för mjukt för 9sekundmeter Vingarna sitter inte ihop original utan rekommenderas att limma eller tejpa dem. Jag tyckte gummiband verkade smidigare. Rodrena kan vara rätt stela ja, man får lirka upp innan varje flight och då jag köra med gyron så är det en hel del flappande på skev- och höjdroder så för att göra livet lättare för servona lossade jag dem.

Uppstyrkningen av vingarna med 2mm kolfiberstav var för att få ytterligare stabilare vingar för lite hårdare blåst. Om jag gjorde en hård dykning och pressade på fullt höjdroder i motvind kunde vingen se ut mer eller mindre som ett U i originalutförande.

ESCn blev något varmare med den nya propellern (som jag bra skjuts) vilket gjorde att den kunde överhetta och tappa kontakten med mottagaren (2 krasher pga det), luftintaget samt kylflänsarna på ESC'n avhjälpte det problemet.

Planet fungerar utmärkt i original som det är i lugnare väder och glidigt flygande, jag vill kunna köra lite tuffare än så