Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nybörjare vilken micro heli ska man börja med?

  1. #1

    Standard Nybörjare vilken micro heli ska man börja med?

    Hej är nybörjare har flugit lite simulator och tycker de va kul med heli. Vad för mini 4ch heli ska man satsa på att köpa som inte är så dyr men ändå bra? ska man ha en Nine Eagles solo pro 270 eller en blade 120 eller nån av hobbykings biliga fp100? vilken flygger bäst och är mäste värde för slantarna? eller ska man gå på störe heli?

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Hej
    Välkommen till en rolig hobby. Har du någon sändare som klarar helikopter? Om inte så rekommenderar jag att du köper ett komplett paket från Walkera typ http://www.helipal.com/walkera-hm-v2...z-edition.html. Du får mycket för pengarna och en bra instegshelikopter
    Lycka till
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  3. #3
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Om du bestämmer dig för att köpa en billig mikrohelikopter så tycker jag att du skall köpa Hobbykings FP100. Endera från Hobbyking eller via ebay. Helikoptern görs av ett företag som heter WLToys. Originalet heter v911 (det är alltså exakt samma helikopter). Det går att hitta den mycket billigt på ebay utan sändare.
    En stor anledning att välja v911 framför NE 270 är att den använder ett radiosystem som det finns vettiga sändare till. Efter ett tag tröttnar man på den medföljande leksakssändaren och vill ha något bättre. Detta är i princip kört med NineEagles helikopter som är bunden till deras radiosystem som inte kan uppdateras.
    v911 använder FlySkys radiosystem och Du kan köpa exempelvis en FlySky 9x (säljs även som Turnigy 9x). Till denna sändare kan du sedan köpa fler mottagare etc med tiden.

    Du kommer garanterat att köra sönder vilken helikopter du än köper. Det gör alla. Här har v911 en ytterligare fördel. Den finns att köpa utan sändare via Ebay för mycket lite pengar (jag har sett den för runt 30$ med frakt).

    Jag har båda de helikoptrar du nämnde. De är ungefär lika kraschkänsliga, men elektroniken i NE270 är mycket känsligare. Jag tycker att FP100 är mycket roligare att flyga. Jag vet inte riktigt vad det beror på.

  4. #4

    Standard

    Jag köpte FP100 från hobbyking för att öva upp min multirotor flygning. Men vet inte om det är just denna modellen som eller om jag hade extrem otur.

    Jag packade upp den ladda batterierna, startade och flög runt i stora rummet. Den flög jätte bra och var väldigt imponerad av priset. Efter bara ca 30 sekunder råkade jag köra emot väggen och helikoptern föll från ca 1,5 m höjd. När jag tog upp den märkte jag att en sak hade lossnat, det var den vita plastsaken där kablarna sitter på stjärt motorn alltså bakre delen av motorn.

    Till min besvikelse så fick jag aldrig igång den igen, tryckte på den vita baksidan och bakre rotorn snurrar men den beter sig jätte konstigt snurrar vilt. typ som att gyrot är trasigt (gissar jag).

    Frågan är ska man köpa en ny i hopp om att nästa håller lite längre, eller ska man köpa mini quad blade mqx?

    Mvh defuncta

  5. #5
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Blade mQX rekommenderas varmt.
    Trevlig att flyga och väldigt hållbar, och när det behövs så finns reservdelar att få tag på i Sverige.
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #6

    Standard Nybörjare vilken micro heli ska man börja med?

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Blade mQX rekommenderas varmt.
    Trevlig att flyga och väldigt hållbar, och när det behövs så finns reservdelar att få tag på i Sverige.
    Du var den som fick mest flygtid i vinden i söndags. Grymt cool

    http://m.youtube.com/#/watch?feature...&v=nZQMEdz6A1U


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #7
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Du var den som fick mest flygtid i vinden i söndags. Grymt cool

    http://m.youtube.com/#/watch?feature...&v=nZQMEdz6A1U


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Jo, men jag fuskade ju och höll mig mest i lä av klubbstugan...
    /\/\vh // /\/\r J.

  8. #8

    Standard

    Vad tror ni om Walkera QR Ladybird från hk? Kan det vara nått, någon som har testat den?

  9. #9

    Standard

    Inte helt rätt för vad du söker...
    MEN en kul IR 3-kanals helikopter finns just nu på "RUSTA" för 99 kronor.
    Laddar från sändaren eller medföljande USB kabel, sparar batteri.
    Bra kontroll och gyro som håller kursen, flygtide på 6 minuter i orginalskick, ca 8 min om man lättar den genom att skruva bort allt onödigt som vingar med vapen och bänder bort bakvingen, bakhjulet och kanonen, ta även bort hjulen på framstället.
    Helikopern blir mycket roligare att flyga och reagerar snabbare.

    Väl värt ett impulsköp! jag har 3st och alla kan flygas samtidigt då det går att välja mellan kanalA, B och C på varje helikopter vi uppstart.
    Kostade 199 i höstas, 149 innan Jul och nu som sagt 99, ett fynd.
    http://www.rusta.se/helikopter-radiost.-p70321408.aspx


    MVH Jimjim

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Vad tror ni om Walkera QR Ladybird från hk? Kan det vara nått, någon som har testat den?
    Jag har en ladybird v2 som funkar riktigt bra. Sjukt stabil i luften. Har även en väldigt enkel konstruktion som gör den lätt att laga. Rekommenderas varmt

Liknande ämnen

  1. Börja med FPV
    Av neu i forum FPV Allmänt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2012-09-10, 16:49
  2. Börja med fpv
    Av lixxer i forum FPV Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 09:09
  3. vilken kärra för nybörjare
    Av othic08 i forum Metanolmodeller
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 00:26
  4. Vad ska man börja med?
    Av Westman i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 06:28
  5. Vilken EL-heli skall man välja?
    Av Rc-flygare i forum Helikopter
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •