Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gyro inställningar.

  1. #1

    Standard Gyro inställningar.

    Hej.

    Har efter en hel del strul kommit igång med flygningen. Jag har en Gaui 500x. I den sitter Gauis egna gyro GU-344. Vet inte riktigt hur jag ska få quadron att bli stabilare, jag måste parera med gasen mer eller mindre oavbrutet. Den kräver även en del parerande i sid- och djupled. Är det bara att att skruva lite på gain och testa sig fram? Kan det bero på för klen LiPo??

  2. #2
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Har du kalibrerat Esc-arna? Läste förr att folk som har haft samma problem har kalibrerat igen Esc-arna (se nedan från ett forum)

    "when i had issues with me GU-344 i found the best thing to do was go back to base settings and reset the ESC's. if they go out of sync you get all sorts of problems with motors starting at the wrong time etc."
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  3. #3

    Standard

    Jo, har gjort det. men man kanske bör kalibrera dom en i taget? Någon som har gjort det och vet om det är bättre?

  4. #4

    Standard

    Var ute o provade en sväng nyss. Innan jag gjorde det så körde jag en kalibrering. Den snurrade igång jämt o fint, hovrade lite först på 1 meters höjd utan problem. När jag sen drog på lite på gasen så drog den iväg framåt... inte riktigt vad man vill. har kollat massa forum och en del youtube klipp men jag känner mig rätt vilsen just nu.

Liknande ämnen

  1. RVOSD inställningar etc
    Av Boopidoo i forum FPV OSD
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-07-20, 20:39
  2. KK2 inställningar
    Av Jocke71 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 20:51
  3. Inställningar för dlg
    Av TJ i forum Segel och Hang
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-20, 12:05
  4. Inställningar fartreglage
    Av Johan77 i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 13:54
  5. Inställningar
    Av Glawe i forum Helikopter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 09:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •