Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Köra 4st 540 motorer på samma fartreglage

  1. #1

    Standard Köra 4st 540 motorer på samma fartreglage

    Hej, ska bygga en radiostyrd traktor med 4wd och midjestyrning.tänkte använda 4st sånahär motorer å sätta hjulen direkt på axeln. http://www.conrad.se/V%c4XELMOTOR-TY..._19781_1210060 . någon som vet av ett fartreglage som man kan styra alla 4 motorerna med eller ev två fartreglage som man styr motorerna med. har en massa 2200 mah 11.1 lipo batterier som jag helst vill mata fartreglaget med. men det är inget måste. det finns även mindre 380 motorer som jag kan använda. tacksam för svar. Mvh Matti

  2. #2

    Standard

    Eller går det att köra 4st 385 motorer på de här fartreglaget? http://www.hobbex.se/sv/artiklar/rad...8-crawler.html . De driver två st 540 motorer i rock crawlern original så de borde väl palla med 4 st 4 st 385 som är jättelågt drevade. Någon som vet?

  3. #3
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Jag ser ingen info alls om det reglaget, kanske är min webläsare. Ser en bild och ett pris, det är allt. Ser att det bara är en servosladd så den verkar inte ha separat styrning av motorkanalerna.

    Ska du köra alla 4 hjul så tänk på att alla hjulen snurrar inte lika fort när du svänger. Om du driver alla hjul i samma hastighet från samma reglage så tror jag resultatet blir mindre kul. Hoppigt och studsigt, slirigt och dant.. ja du hajjar nog.
    Du skulle ju bygga den med diffar och kardan egentligen...

  4. #4

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Med likströmsmotorer (borstade) kan man ju köra flera på samma reglage men om det du länkar till är kraftigt nog att driva 4 st 385 är nog mest en gissning, men jag skulle nog inte tveka att prova. Borstmotorer snurrar ju fortare när det är mindre belastning så jag håller nog med om att det är bättre med 4 motorer än diffar och kardaner.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

Liknande ämnen

  1. miss hyDroFoam köra med 11.1v 2200mAH lipo
    Av bajkarn i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 16:10
  2. Köra en mottagare utan Bec
    Av Phonta i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 10:28
  3. Köra båt i malmö
    Av chbengtsson i forum Båtar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 19:41
  4. köra servon direkt?
    Av DennanHMFK i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 21:30
  5. Underlag att köra på
    Av pgrts i forum Bilar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 06:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •