Mumma Thomas, detta tillsammans med SuperConnie är för närvarande de projekt som följs mest noggrant på forumet
Ser fram emot kommande updates
Mumma Thomas, detta tillsammans med SuperConnie är för närvarande de projekt som följs mest noggrant på forumet
Ser fram emot kommande updates
Tackar!
Jo'rå, det kommer mera...
Retroholic!
Har följt din byggtråd och vill gratulera till ett snyggt bygge. Nu är jag lite intresserad av vilken typ ab färg och lack du kommer att använda. Själv har jag renoverat och klätt om en 1/4 skala Cub nu i vinter men jag skall också måla lite dekor och eventuellt lacka. Jag har en ASP 160 Ft i min Cub så färg alternativt lack måste tåla lite nitro.
/ Björn S
Tack Björn!
Jag har inte bestämt mig ännu för färgtyp, men dekoren ska vara svart med vita pinstripes.
Antingen sprutar jag svart lackfärg, typ "servalack", eller så blir det kontaktplast. Ska försöka hitta vit 5 mm tejp till dekorlinjerna.
Skyddslacken blir i alla fall klarlack av samma typ, d.v.s. "servalack".
Nu ska jag köra med en bensinare, hade jag valt en metanolare (med nitro) så hade nog en 2K-lack varit bättre...
Retroholic!
Ok!
Har du förslag på någon typ 2 k lack.
/ Björn S
Nä tyvärr har jag inte använt 2K-lack tidigare, men det finns nog en massa andra 'förståsigpåare' som vet...
Släng ut en blänkare, så får du nog svar!
Retroholic!
Man skulle vara bläckfisk!
Mycket att hålla ihop på en gång, därav tejpbitarna.
Gjorde ett litet experiment, plasten är ett styck A4 lamineringsplast, körde den i lamineringsmaskinen ett par gånger och "valsades" när den matades ut.
Rundningen kom automatiskt, hyfsat lätt att få på plats.
Frågan är om den kommer att hålla formen i sommarvärmen, så den inte separerar...
Retroholic!
Tror du inte den är lite för tunn?
En plugg och en tunn PET-flaska bakad i ugnen kanske?
/\/\vh // /\/\r J.
Nädå, den blir tillräckligt styv. Den är ju laminerad...!
Retroholic!
Här går det undan Thomas!
Snart så går det att skruva fast motorn också
Matsa...
Ja fy tusan! man hinner knappt med själv...
Bara en liten fundring: (jag har inte kört med bensinare tidigare)
gasspjället är ju fjäderbelastat på Walboroförgasaren, ska man låta det vara så, eller går det att plocka bort?
Jag tänker att servot måste ju i så fall belastas hela tiden, och det drar väl lite extra ström.
Retroholic!
Mitt tips: Ta inte bort fjädern,när spjällaxeln är obelastad så glappar axeln upp i bussningen ganska fort.
När den väl börja dra lite tjuvluft där så händer det en del saker..Snygg kärra Thomas!
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Fjädern gör att gasspjället inte studsar omkring.
Jag tror att det skulle börja glappa snabbt utan den.
Matsa...