Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ripa Modellflygklubb´s nya hemsida

  1. #1

    Standard Ripa Modellflygklubb´s nya hemsida

    I takt med tiden, och modellflyghobbyns utveckling, har Ripa Modellflygklubb lagt ur en ny hemsida på nätet.

    Modellflyghobbyn utvecklas i en allt snabbare takt. Nya utövare, oftast yngre, söker information och hjälp via forum och klubbar på Internet. Som klubb ser vi behov av att kunna visa upp våra mervärden för att locka nya medlemmar.

    Adressen är densamma www.ripamfk.com

    En bild säger ofta mer än tusen ord, av den anledningen försöker vi uppdatera klubbens bilddagbok så ofta det bara går. http://ripamfk.com/bilder/index.htm

    Vi, medlemmar som mest tittar på, riktar ett speciellt tack till klubbens Webbmaster Anders Nordahl för allt jobb han lagt ner, Bilddagboksredaktör Patrik Gertsson för alla bilder han lägger ut, samt till Jean-Francois Thier, Micke Erlandsson och Kaj Frid, som hjälpt till med uppbyggnaden av den nya hemsidan.

    Mvh Mats Erlandsson

  2. #2

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    DEt är ju alltid trevligt med en ny hemsida... men trots att jag är skåning från början minns jag inte att det fanns någon ort som hette Ripa, och inte blir jag klokare när jag nyfiken spanar in den nya sajten...=(
    Efter ett antal klick börjar jag misstänka att i trakterna av Åhus eller Kristianstad verkar det vara. En eller två kartor kanske skulle vara på sin plats, bara ett tips från en rätt van surfare, och nog borde ni väl kunna ha en indikation på 1a-sidan om i vilken del av landet ni håller till...

    Vill inte vara sarkastisk även om jag inser att det nog ser så ut.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flahultarn Visa inlägg
    DEt är ju alltid trevligt med en ny hemsida... men trots att jag är skåning från början minns jag inte att det fanns någon ort som hette Ripa, och inte blir jag klokare när jag nyfiken spanar in den nya sajten...=(
    Efter ett antal klick börjar jag misstänka att i trakterna av Åhus eller Kristianstad verkar det vara. En eller två kartor kanske skulle vara på sin plats, bara ett tips från en rätt van surfare, och nog borde ni väl kunna ha en indikation på 1a-sidan om i vilken del av landet ni håller till...

    Vill inte vara sarkastisk även om jag inser att det nog ser så ut.
    Hej Flahultarn!

    Jag antar att du är ganska ny i modellflyghobbyn, i modellflygkretsar är Ripa känt för sina modellflygläger sedan tidigt 70 tal.

    Vår avsikt är att göra sidan användarvänlig, därför har vi en länk som heter Besöka fältet, under denna finns underrubriker

    Fältregler- vägvisare – camping.

    Under länken vägvisare beskriver vi vägskyltning från såväl Åhus som Kristianstad, har man ändå svårt att hitta finns det ännu länk till karta via google maps.

    Med förhoppning att du med denna beskrivning nu vet var Ripa ligger.

    Mvh
    Mats

  4. #4

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Ähum.. *host host*, Hemsidan är jättebra, men länken till Patriks bilder, bilddagboken, funkar inte alls, i alla fall inte på min dator. Man kommer bara till hemsidans startsida.

    Ripa (depån) ligger på 55 55 13 80 N, 14 30 31 40 E, i alla fall enligt Google Maps.

    Och du Flahultar'n, du HAR missat en av Sveriges trevligaste klubbar! Framförallt vecka 29 varje år...
    Retroholic!

  5. #5
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag vet inte om jag har fått tjall på ögonen, men sidan ser ut som den brukar...
    Jag har provat att rensa cache/cookies, olika datorer och webläsare, men jag ser ingen skillnad...
    Bilddagboksidan har inte funkat den senaste veckan, men nu kommer jag till förstasidan
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Jag vet inte om jag har fått tjall på ögonen, men sidan ser ut som den brukar...
    Jag har provat att rensa cache/cookies, olika datorer och webläsare, men jag ser ingen skillnad...
    Bilddagboksidan har inte funkat den senaste veckan, men nu kommer jag till förstasidan
    Hej Mats!

    Fick följande svar från klubbens webmaster:

    DNS ompekningen gjordes inatt och enligt vår nya administrar kan det ta uppemot 48 timmar innan alla DNS servrar lärt sig den nya ip-adress som www.ripamfk.com pekar mot. Detta innebär att vissa kan fortfarande komma till den gamla sidan. Vi har upmärksammat att bla om man surfar via tre.se så blir det på detta vis. Detta kommer att med automatik rätta till sig. Viktigt att tänka på är att man tömmer cachen så man är säker på att man får inladdat nyaste informationen.

    Mvh
    Mats

  7. #7

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Hur kan missa Ripa?
    Det är nog inte många orter med lika många lökar i landet ;-)
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  8. #8

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ripa Visa inlägg
    Jag antar att du är ganska ny i modellflyghobbyn, i modellflygkretsar är Ripa känt för sina modellflygläger sedan tidigt 70 tal.

    Vår avsikt är att göra sidan användarvänlig, därför har vi en länk som heter Besöka fältet, under denna finns underrubriker
    Det var just min poäng=) alla har inte varit inne i modellflyget sedan 70-talet... och vill man göra sidan användarvänlig tycker iaf jag att det vore på sin plats med ett intro om var/vilket ert närområde är.
    Nu ska jag visst inte kasta sten i glashus – ser att min egen hemmaförening är på samma nivå... jag ska påtala det hemma med=)

    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    Hur kan missa Ripa?
    Det är nog inte många orter med lika många lökar i landet ;-)
    Ligger det fjällnära? Enda kopplingen jag spontant gör=) Men jag kanske tittar på gamla sajten om ompekningen inte har slagit igenom än för mig...

  9. #9

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Måste nog hålla med Flahultarn. Förutom lökodling till alla McDonalds i Sverige och motorbanor så är det ingen direkt metropol. Inte ens en öde kyrka eller pizza-kiosk finns i närheten. Men hemsidan har ju faktiskt info med vägvisning - både den gamla och nya sidan - för de som inte hittar dit av gammal vana.
    Fördelen med att ligga öde mellan motorkross och folkracebanor är ju den att grannar inte lika lätt kan klaga på våra leksaker som ibland låter lite och kanske landar en bit ifrån där de borde.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  10. #10

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Jag får väl fundera på att boka in v 29 nästa år och se om jag hittar dit=) Fältet och faciliteterna ser ju fina ut!

Liknande ämnen

  1. Julhälsning Ripa Modellflygklubb
    Av Ripa i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-12-25, 12:48
  2. Julhälsning från Ripa Modellflygklubb 2011
    Av Ripa i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-24, 15:35
  3. Deklaration för modellflygklubb
    Av Lelle i forum Allmänt och Tips
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 20:12
  4. God Jul önskar Ripa Modellflygklubb
    Av Ripa i forum Allmänt och Tips
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 13:46
  5. Ny hemsida för Västerås Modellflygklubb - www.vmfk.se !
    Av McRegor i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •