Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bra inomhus helikopter, 99Kr på Rusta, ett litet fynd!

  1. #1

    Standard Bra inomhus helikopter, 99Kr på Rusta, ett litet fynd!

    Kanske inte "Hobbygrade"

    MEN en kul IR 3-kanals helikopter finns just nu på "RUSTA" för 99 kronor.
    Laddar från sändaren eller medföljande USB kabel, vilket ju sparar batteri.
    Bra kontroll och gyro som håller kursen, flygtider på 6 minuter i orginalskick, ca 8 min om man lättar den genom att skruva bort allt onödigt som vingar med vapen och bänder bort bakvingen, bakhjulet och kanonen, ta även bort hjulen på framstället.
    Helikopern blir mycket roligare att flyga och reagerar snabbare.

    Det går att lätta mer, men då får man börja skära i kropp och landställ, eller öppna upp den å ta bort lysdioder och kanske lite annat.

    Väl värt ett impulsköp! jag har 3st nu och alla kan flygas samtidigt då det går att välja mellan kanal A, B och C för varje helikopter vi uppstart.
    Kostade 199 i höstas, 149 innan Jul och nu som sagt 99, ett fynd.
    http://www.rusta.se/helikopter-radiost.-p70321408.aspx


    MVH Jimjim

  2. #2

    Standard

    Nån som testat ännu?

    MVH Jimjim

  3. #3

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Verkar som ett fynd!!

    Alltså en pryl man knappast inte behöver till ett pris man absolut inte kan motstå...
    Retroholic!

  4. #4

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Btw, vad är räckvidden, mtp IR-styrning??
    Retroholic!

  5. #5
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Btw, vad är räckvidden, mtp IR-styrning??
    Den brukar vara ganska kass, och ibland är det problem i lysrörsbelysning och utomhus funkar inte alls...
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #6

    Standard

    Tja, jag har haft 5 eller så, de var billiga förra julen också, har gett bort ett par och min 4åriga dotter har lyckats krascha en, så att axeln är för krökt, den wobblar.
    Men annars tycker jag de är mycket bra, den bästa leksakshelikopter jag provat.
    Tysta och fina, räckvidden har aldrig vart tt problem, och JA IR funkar inte i solljus, men utomhus på natten när det är lungt som nu, är kul, lysdioderna gör sig fint i mörker.

    MVH Jimjim

  7. #7

    Standard

    Syrrans grabb har en sådan rusta heli för 149 kr 3 kanaler, den funkar förvånansvärt bra för att vara så billig, men batteriet börjar mattas nu, den flyger knappt 2 min på en laddning och det går inte att byta. Han har väl laddat omedelbart efter flygning, man bör nog vänta lite tills batteriet svalnat innan man laddar igen för bästa livslängd.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av reppson Visa inlägg
    Syrrans grabb har en sådan rusta heli för 149 kr 3 kanaler, den funkar förvånansvärt bra för att vara så billig, men batteriet börjar mattas nu, den flyger knappt 2 min på en laddning och det går inte att byta. Han har väl laddat omedelbart efter flygning, man bör nog vänta lite tills batteriet svalnat innan man laddar igen för bästa livslängd.
    Det är rätt enkelt att skruva isär den här helikoptern, jag har gjort det ett par gånger för att sätta motorerna på rätt plats efter oplanerade, hårda landningar...
    Det kan inte vara så svårt att sätta dit en ny Lipo-cell, OM man lyckas hitta en billigare än vad helikoptern kostar förstås.

    Har som sagt en trasig heli, om du (reppson) PMar din adress så kan jag posta ett batteri, till din syrras grabb, du får löda dit det själv.

    MVH Tommy

  9. #9

    Standard

    Förresten, erbjudandet 99 spänn verkar vara över nu, och jag hittade inga i "Min" Rustabutik i vecka, men de kommer tillbaks, fast antagligen för 149:- , enligt personlen i butiken.

    MVH Tommy

Liknande ämnen

  1. Gammalt fynd.
    Av bogieboy i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 20:05
  2. Ett litet, litet antenn tips
    Av Matsa i forum FPV Antenner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 10:06
  3. Ett litet bantningstips!
    Av POD i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 18:24
  4. Ett litet dilemma...
    Av Thomas i forum Segel och Hang
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 23:49
  5. Litet plan
    Av Glawe i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •