Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 40

Ämne: Hjärtbyte på Y6an

  1. #1

    Standard Hjärtbyte på Y6an

    Idag tog jag tag i operationen, att byta ut Naza till WKM på Paparazzi Y6. Gjorde det med titthålskirurgi

    Kopplade ihop alla delar men valde inte att montera allt nu, ska flygas in först. Imorgon ska kompassen kalibreras, sedan är det dags för en provtur

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1357601078.858613.jpg 
Visningar:	196 
Storlek:	62,1 KB 
Id:	35706
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1357601089.457500.jpg 
Visningar:	189 
Storlek:	202,3 KB 
Id:	35707
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1357601114.157538.jpg 
Visningar:	208 
Storlek:	74,6 KB 
Id:	35708

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Detta kommer bevakas, går själv i wkm tankar

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Skall du sälja Nazan?

    Hör av dig i så fall.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Skall du sälja Nazan?

    Hör av dig i så fall.
    Jag ska behålla den och slänga den på en F450 jag har över så kan äldsta grabben träna lite Men jag ska också till Sydafrika om ett par veckor och tänkte slänga ner den i bagaget då.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  5. #5
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Snyggt det blir säkert hur bra som helst , jag gillar WKM en
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Y6:an verkar trevligt byggd, smart med hopfällbara armar, blir de glappfri?

    Verkar som om WKM fungerar bättre än Naza, lite stabilare och framför allt säkrare, eller?

    Häftigt med film från två ställen, pannband och på Y6, det skall jag prova på, har inte ens tänkt så långt.

    Jag skall också till sydafrika, men inte förrän i Maj månad. Har du kollat upp reglerna om att ta med sig en MK?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7

    Standard Sv: Hjärtbyte på Y6an

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Y6:an verkar trevligt byggd, smart med hopfällbara armar, blir de glappfri?
    Än så länge är det helt glappfritt men vi får se hur det ser ut efter en längre tids användande.

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Verkar som om WKM fungerar bättre än Naza, lite stabilare och framför allt säkrare, eller?
    Har bara hunnit med provturen men den lovar gott Återkommer med en rapport efter några timmar i luften.

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Häftigt med film från två ställen, pannband och på Y6, det skall jag prova på, har inte ens tänkt så långt.
    Tycker det är bra att kunna se den från båda perspektiven när jag analyserar flygningen efteråt

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag skall också till sydafrika, men inte förrän i Maj månad. Har du kollat upp reglerna om att ta med sig en MK?
    Egentligen inte men jag behöver inte ta med mig LiPos på flyget, eftersom vi har ett kontor där nere kan jag ordna det så de finns där när jag kommer ner. I övrigt tänkte jag inte kolla upp det närmare Får se om jag hittar ett bra sätt att packa kopter, radio mm.

    --
    S


    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  8. #8

    Standard Hjärtbyte på Y6an

    Idag plockade ut Y6an, orörd sedan sist och den betedde sig mycket märkligt, som om gains var tokigt höga?!?

    Skillnaderna mot senast var Sony CX740 istället för GoPro, lite tyngre men perfekt cg. Det var kallare, -2 istället för +10 och mer vind 8 m/s istället för 2.

    Hmm...

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #9
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Idag plockade ut Y6an, orörd sedan sist och den betedde sig mycket märkligt, som om gains var tokigt höga?!?

    Skillnaderna mot senast var Sony CX740 istället för GoPro, lite tyngre men perfekt cg. Det var kallare, -2 istället för +10 och mer vind 8 m/s istället för 2.

    Hmm...

    --
    S

    Dom rekommenderar inte att använda den under -5 utan värmning på något sätt och inte över 8 m/s , med 8 m/s och -2 är det under - 5 iaf om det nu är det som påverkar
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  10. #10

    Standard Hjärtbyte på Y6an

    Mmm, jag får gör ett test till utan att ändra något med mindre vind och lite varmare

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  11. #11
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Kyla och elektronik är ingen bra kombination, tänk på att elektronik är värme som leds runt på olika sett och kyls t.ex. ett kretskort ner för mycket slutar elektroniken fungera som det är tänkt.

    Jag flög själv trikopter förra året på vintern och vips så började parametrarna ändra sig pga kylan -15 C minst. Men runt nollan brukar det inte hända något om man bara har fått igång elektroniken.

    Nu vet jag inte om WKM håller sig till "military standard" på komponenterna, gör de inte det, är WKM endast gjord för +10 C och uppåt till +55 C. Kan vara värt att fråga.

    Mvh
    KE
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #12
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Kyla och elektronik är ingen bra kombination, tänk på att elektronik är värme som leds runt på olika sett och kyls t.ex. ett kretskort ner för mycket slutar elektroniken fungera som det är tänkt.

    Jag flög själv trikopter förra året på vintern och vips så började parametrarna ändra sig pga kylan -15 C minst. Men runt nollan brukar det inte hända något om man bara har fått igång elektroniken.

    Nu vet jag inte om WKM håller sig till "military standard" på komponenterna, gör de inte det, är WKM endast gjord för +10 C och uppåt till +55 C. Kan vara värt att fråga.

    Mvh
    KE
    I spec i manualen står det på operating temperature -5 till +60
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  13. #13

    Standard

    Finns folk som flyger i betydligt kallare väder med sin wkm...
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=YmLLVylqhp4

  14. #14

    Standard Hjärtbyte på Y6an

    Jag testade idag, -1, och den betedde sig som igår, något bättre. Det är precis som att helt plötsligt är alla gains alldeles för höga. Drog ner dem rejält och då slutade det men den blev naturligtvis inte lika rapp och agil.

    Gick från runt 220 rakt över linjen till 140-120.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  15. #15
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Jag testade idag, -1, och den betedde sig som igår, något bättre. Det är precis som att helt plötsligt är alla gains alldeles för höga. Drog ner dem rejält och då slutade det men den blev naturligtvis inte lika rapp och agil.

    Gick från runt 220 rakt över linjen till 140-120.


    --
    S
    220 är nog rätt mycket , på atti gains har jag 160 på min hexa och 150 på vertical och yaw och 170 på roll och nick , vet inte hur en Y6 funkar jämfört med min traditionella hexa med 680 mellan motorerna
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  16. #16

    Standard Hjärtbyte på Y6an

    Den flög väldigt bra med höga gains när ser var plusgrader. Märkte faktiskt att min CC3D var betydlig mer nervös idag, för höga värden på Kp. Kan det ha med kylan att göra, att den påverkar gyron t ex?

    @Kenneth, när du skrev "parametrarna ändrade sig", vad menar du då? Att du fick justera för att den skulle flyga bra eller att de ändrade sig av sig själv till andra värden?

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    220 är nog rätt mycket , på atti gains har jag 160 på min hexa och 150 på vertical och yaw och 170 på roll och nick , vet inte hur en Y6 funkar jämfört med min traditionella hexa med 680 mellan motorerna
    Asså jag provade lite atti gains på min stora vulcan I hexa idag, och jag provade med 170. Den var väldigt hispig och obehagligt rapp enligt mig själv. Nu kör jag med 85, då är den mjuk och fin :P. Hur kan de vara så stor skillnad, beror de på hur man själv vill att farkosten ska bete sig?

  18. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Asså jag provade lite atti gains på min stora vulcan I hexa idag, och jag provade med 170. Den var väldigt hispig och obehagligt rapp enligt mig själv. Nu kör jag med 85, då är den mjuk och fin :P. Hur kan de vara så stor skillnad, beror de på hur man själv vill att farkosten ska bete sig?
    Det kan nog vara så, att man vill ha dem lite olika. Jag tycker att Nazan känns slapp och seg och vill ha den mer som känslan är i CC3D

    Blev bara lite överraskad att kylan gjorde sådan skillnad på WKMen.

    --
    S

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  19. #19
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    A ja så dåligt var det väl inte nu börjar du bli kinkig he he
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  20. #20
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det blev ju bra, men tänk på att kanske flyga långsammare.
    Ser stabilt ut.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Liknande ämnen

  1. Nya Y6an
    Av Fredrik R i forum Hexa
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-05-23, 16:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •