Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 39

Ämne: Wookong hjälp!

  1. #1

    Standard Wookong hjälp!

    Jag konfigurerar min wookong I hexa i datorn nu, men när jag ställt in de som ja vill ha de och kopplar ur den från datorn. Så när jag startar motorerna och gasar så behåller den samma varv tills den kommer till ca 50% då börjar den öka varvet.

    Hur kommer detta sig?

    Sen undrar jag vilka gain jag ska ha?

    De står på default nu:
    basic pitch: 100, roll 100, yaw 100, vertical 250
    attitude pitch 400 roll 400
    mvh defuncta
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-01-13 klockan 11:34.

  2. #2

    Standard Wookong hjälp!

    Om du är i atti så är det ganska normalt, min Y6a med WKM är likadan Gasar bara lite till så kommer den iväg fint.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  3. #3

    Standard Wookong hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    De står på default nu:
    basic pitch: 100, roll 100, yaw 100, vertical 250
    attitude pitch 400 roll 400
    mvh defuncta
    Låter lite lågt på pitch, roll och yaw men väldigt högt på atti. Kanske ska du utgå från exemplen som finns i manualen? Jag gjorde det och sedan har jag fått skruva ner en del nu när det blev kallt igen.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Värdena borde ju vara väldigt beroende på vikt,motorer,proppar svårt att jämföra på det viset.
    I min värld är varje farkost en unik individ.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard Wookong hjälp!

    Håller med, men man bör börja med rekommenderade och/eller standard och tweaka lite åt gången därifrån enligt mig.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Om du är i atti så är det ganska normalt, min Y6a med WKM är likadan Gasar bara lite till så kommer den iväg fint.

    --
    S
    De var detta jag ville höra tack , men då ställer jag in gainen följnade:

    pitch 180 roll 180 yaw 165 vertical 150

    attitude pitch 180 roll 180

    Något annat att tänka på nu innan provflygning?
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-01-13 klockan 13:53.

  7. #7

    Standard Wookong hjälp!

    Inte annat än allt det vanliga att allt är konfigurerat rätt, motorerna roterar rätt, rätt proppar osv.

    Jag brukar "vicka" den lite på marken med lagom gas för att trippelkolla att reglagen ger förväntat utslag

    Sedan hjälper det inte alltid när piloten inte har koll, marken hoppade precis upp och krossade en arm på min Disco

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  8. #8

    Standard

    Nu är den provflugen men en sak som var jävligt märkligt var att när jag skulle starta ville den luta åt ett håll så jag fick kompensera lite sida när jag lyfte. Vet inte om detta är standard för relativt stora hexor. Sen väl i luften så blinkade led:en lila och den satt som klistrad i luften trots lite byig vind.

    Men sen efter bara några sekunder så började de blinka gult eller grönt såg inte riktigt. Den började driva lite med vinden och inte alls så stabil som med gps lock, jag landade och tog bort "hatten" bara för att se så den inte störde signalen. Men men gps lock fick jag inte den fortsate blinka gult eller om de va grönt tyckte jag såg en och annan vit blinkning också.

    Sen helt plötsligt så började den blinka rött och den tappa motoreffekt. Men den kan väl inte dragit ur batterierna så fort, flygit i bara ca 5 min och jag hade 2 st 5800 mha 4s accar...

    Skumt var de iaf, och jag är grymt besviken på Wookong hittills då nazan aldrig krånglat med detta....

    Någon som vet var detta kan vara????

    15,3v visar min acctestare här hemma.

    Kan ha glömt en sak nu, IMU positonen som man ställer in i dji assistant. Jag har långa landningställ och plaserat imu precis i mitten av center plattan ska jag skriva några väden då?

    Low voltage första varningen går in vid 15,4 v är inte detta lite högt?

    MVH Defuncta
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-01-13 klockan 17:49.

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Wookong hjälp!

    Vad blev det för proppar? Vad vägde hexan när du flög?

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Vad blev det för proppar? Vad vägde hexan när du flög?
    Den vägde 4047g då var de med gopro, det var xoar 12x3,8 proppar. Men den känndes väldigt rapp och lättade innan 50% hade aldrig mer än 60% och då steg den rätt bra.


    Måste bara få ording på Wookongen nu :/

    Ett litet kort klipp från mobilen.


    Här är ett klipp från gopro:n


    Kan de strula med wookongs batteri varning?
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-01-13 klockan 20:29.

  11. #11

    Standard Wookong hjälp!

    Den ska nog gå att få rätt på. Grattis till en på det stora hela lyckad premiär

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Den ska nog gå att få rätt på. Grattis till en på det stora hela lyckad premiär

    --
    S
    Tack! Jo jag blev sjukt imponerad av gps lock den lilla tiden de fungera, den låg som klistrad i luften trots lite byig vind. Hur har du ställt in din batterivarning på wkm?
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-01-13 klockan 21:18.

  13. #13
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hej

    14,70 obelastad och 14.00 belastad har jag på första varningen och då brukar jag landa
    14.20 13.50 på sista då den sakta sjunker
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  14. #14

    Standard Wookong hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Tack! Jo jag blev sjukt imponerad av gps lock den lilla tiden de fungera, den låg som klistrad i luften trots lite byig vind. Hur har du ställt in din batterivarning på wkm?
    Jag har den avstängd och flyger på telemetridata och/ eller klocka.

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  15. #15
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Jag konfigurerar min wookong I hexa i datorn nu, men när jag ställt in de som ja vill ha de och kopplar ur den från datorn. Så när jag startar motorerna och gasar så behåller den samma varv tills den kommer till ca 50% då börjar den öka varvet.

    Hur kommer detta sig?


    De senare FW så finns det under flik Motormixer i assistenten nr 2 motor idle speed vilken gör att precis som du säger inte händer speciellt mycket förrän man närmar sig mitten på spaken, detta upplevde jag själv , jag har flyttat den från recommand ett steg åt höger och tycker det blev bättre
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  16. #16
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Jag har den avstängd och flyger på telemetridata och/ eller klocka.

    --
    S




    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Jag använder även timerfunktionen i radion mest för lite koll då jag vet att den normalt flyger över 10 min men flyger oftast till den själv varnar 1 a varningen
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Hej

    14,70 obelastad och 14.00 belastad har jag på första varningen och då brukar jag landa
    14.20 13.50 på sista då den sakta sjunker
    Då ska jag ändra min. 15,4 var lite väl högt för första varningen :P

  18. #18

    Standard

    Hur ska man räkna ut sin cg på en multirotor? Eftersom jag har mina tunga batterier+ kamera hängandes under till, borde min tyngdpunkt ligga där under min centerplatta?

    Ska jag då mäta från batteriet till min imu och skriva in värdet i cm, och samma med gps:en?

  19. #19
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Hur ska man räkna ut sin cg på en multirotor? Eftersom jag har mina tunga batterier+ kamera hängandes under till, borde min tyngdpunkt ligga där under min centerplatta?

    Ska jag då mäta från batteriet till min imu och skriva in värdet i cm, och samma med gps:en?
    Japp och håll reda på om det ska vara rött = positivt då skriver du in siffran som den är, är det negativt Grönt då måste du ha ett minustecken framför och glöm inte spara inställningen på write / pennan i överraden
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  20. #20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Japp och håll reda på om det ska vara rött = positivt då skriver du in siffran som den är, är det negativt Grönt då måste du ha ett minustecken framför och glöm inte spara inställningen på write / pennan i överraden
    Så i mitt fall så borde de vara Z axeln Rött som jag ska mäta från imu till batterien? Tycker dji:s förklaring är lite otydlig.

Liknande ämnen

  1. Wookong M POI
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 19:50
  2. Wookong-M kontaktproblem
    Av Jode i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 12:28
  3. DJI WOOKONG setup info
    Av Tokaz i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2012-06-14, 01:19
  4. Wookong .... Problem..
    Av Perka76 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 20:31
  5. DJI Wookong vs MK
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •