Det här e en variant...
http://youtu.be/1PugnRECTZQ
//Peter
Det här e en variant...
http://youtu.be/1PugnRECTZQ
//Peter
Hoppsan!
Misstänker att gyrot på den stackars plattformen får ett frispel när den sitter fast så där...
En god tanke, men!
/Lasse
Har idag skruvat ihop allt igen, otrolig snabb leverans från Mikrokopter av ramar och Graupner propellrar! Motor från Rc Flight idag! Allt verkar ok! Nu är det bara att invänta näst test!
Peter
Ursäkta en liten undran, men är det inte ganska bakvänt att börja provflygningen med en massa elektronsk assistans?
Det naturliga vore väl att flyga i manuellt läge tills allting är injusterat och funkar smärtfritt?
Därefter börja prova med en del assistans...
Man hör ju aldrig talas om att provflygningarna av ett nytt flygplan börjar med att testa autopilotens olika arbetslägen...
Jag har modellflugit länge, och även provat på multirotor lite grann, visserligen bara med KK1 & KK2, men jag skulle aldrig komma på idén att börja testa KK2-kortet med Self levelleling aktiverat.
Först gäller det det ju att få koptern att flyga ok helt manuellt, och när man är nöjd med beteendet så kan det vara läge på att testa automatiken.
/\/\vh // /\/\r J.
Det är skillnad på naza, där fungerar atti läget bra direkt om man ställt in alla andra värden rätt. Det manuella läget är inte att leka med vad jag har märkt, har inte brytt mig i det speciellt mycket, alldeles för hetsigt. Tror inte Naza riktigt är gjort för att flyga i manuellt läge, där fungerar andra system bättre.
Flyg i atti och justera tills den funkar bra, sedan kommer gps:en funka bra om du ställt in cg rätt.
Jag tycker ändå att det verkar bakvänt att vara beroende av automatiken.
Det vettiga måste väl ändå att vara att kunna behärska modellen i manuellt läge om något går snett, allt annat är ju som en olycka man bara väntar på ska inträffa...
/\/\vh // /\/\r J.
Vill inte heller rekomendera att prova i manuellt läge med Naza , det gjorde jag med min FW 450 det kostade 2 proppar direkt, jag har / hade inga manuella lägen i varken Nazan eller WKM , rätt eller fel ? , flyger nästan uteslutande i Gps läge , förstår din tankegång Mats men finns hjälpmedel så ska de användas för att få det så lättfluget som möjligt är min tankebana iaf
Bor i Malmö
Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897
Manuellt är inga som helst problem men då är den som vilken rchelikopter som helst. Ingen självstab. Vinklar du vänster och släpper spaken så fortsätter den vänster precis som den ska.
Drar du full sticka bakåt så kommer den till slut hamna på rygg.
Mr.j. Nazan funkar faktiskt bäst att ställa in i attimode, sen kan man ju se i manuellt hur den beter sig om man pressar hårt men inget för nybörjare.
Kk2 m.fl går ju knappt ställa in i annat än manuellt
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |
Manuellt fungerar alldeles utmärkt Går att leka nästa lika bra med Nazan som med CC3Dn, nästan
Håller helt med vikten att "kunna" flyga sin maskin men för min egen del hade jag inte kommit igång utan det extra stöd som atti-mode gav.
Kanske hade jag gjort annorlunda idag med de erfarenheter jag har av att systemen jobbar emot en
--
S
En med liknande fel!
http://www.multirotorforums.com/show...trolled-Ascent
Testat nu utan proppar och får inte detta gaspådrag! Så det blir spännande test senare!
Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.