Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
Hej Roger
Nej inte behövde jag modda min Taranis men det var väldigt bra att studera exempel på nätet hur man programmerar den. Det var bara skoj att sedan börja bygga funktioner och testa mot radions servodisplay. Jag har, som du vet, både Futaba och Spectrum system men föredrar Taranisen just för att friheten att koppla hårdvara och programvara är 100% och jag behöver 12 kanaler till min Y6:a. Tror dock att livslängden är begränsad. Har redan slitit ut enterknappen på 6 månader. Den funkar fortfarande men det är snart dags att beställa en ny som reservdel eller så köper jag en komplett sändare eftersom den är så billig i inköp!
Taranis visar vägen och är här för stanna! Andra tillverkare lär ta efter om de skall vara kvar på marknaden
Göran
Hej Göran,
Kan nog bli en sån vad det lider men jag avvaktar nog som sagt Plus-modellen så att de flesta barnsjukdomarna förhoppningsvis är åtgärdade. Sen skulle jag ju behöva en Assan-modul för den JR-modulplats som finns i Taranisen så att jag kan fortsätta även med det systemet som fungerat perfekt i alla år. Tyvärr har jag som du vet bara en Futaba-modul och den passar ju inte. Det finns i o f s nån form av adapter från Futaba till JR-modul men frågan är om man vågar sätta ytterligare kontakter emellan...
Roger