Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 42

Ämne: Detta eviga tackande

  1. #1

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard Detta eviga tackande

    Jag läser och följer med nöje byggtrådar jag tycker är intressanta. Jag har lärt mig massor och fått mängder av tips på smarta lösningar etc.

    Men, jag blir så evigt trött på allt tackande i tid och otid. Trådarna blir så f-bannat långa med alla dessa poster med ett citerat inlägg och ett tack men inget mer som tillför något ytterligare. Ni kan väl åtminstone samla upp dagens tack i en post ist för att generera spaltmeter i tomme. Vill ni tacka personligt finns PM att tillgå!

    Missförstå mig inte, jag gillar skarpt det relevanta innehållet.

    // Per

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Tack tack för inlägget, Per!
    Retroholic!

  3. #3

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Jag inser att jag verkar gnällig och otrevlig och med risk att inte få mer hjälp... erkänner att jag skrev utan att ha räknat till 10...

  4. #4
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flahultarn Visa inlägg
    Jag läser och följer med nöje byggtrådar jag tycker är intressanta. Jag har lärt mig massor och fått mängder av tips på smarta lösningar etc.

    Men, jag blir så evigt trött på allt tackande i tid och otid. Trådarna blir så f-bannat långa med alla dessa poster med ett citerat inlägg och ett tack men inget mer som tillför något ytterligare. Ni kan väl åtminstone samla upp dagens tack i en post ist för att generera spaltmeter i tomme. Vill ni tacka personligt finns PM att tillgå!

    Missförstå mig inte, jag gillar skarpt det relevanta innehållet.

    // Per
    Precis.
    Det är ju skitjobbigt med alla dessa väluppfostrade personer som tackar när dom får ett tips eller råd serverat sig utan att själv behöva sätta sig in i några tekniska detaljer eller lägga massa onödig tid på att läsa manualer när man kan låta andra göra det åt sig...

  5. #5
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tack för tipset.

    Jag tar det åt mig.

    Jag tackar härmed alla som hjälpt mig genom tiderna då jag fått hjärnsläpp, tack.


    Och till Per för ditt inlägg, TACK!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #6

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Kan bara instämma - inga onödiga inlägg som inte tillför diskussionen fakta.
    RTFM!
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  7. #7
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Red face

    Nä men nu får ni väl ändå ge er, man måste väl ändå få visa sin uppskattning åt de som lägger ner sin själ i att hjälpa andra.

    Om någon hjälper mig så är det väl självfallet så att jag tackar för hjälpen, så är det på alla forum.

    Vill man inte ha dessa tack, så får ni väl strunta i att läsa det. Jag tror nog att den som hjälpt till uppskattar all tack han får, det är ju ett bevis på att denna lyckats.

    Nej, ryck upp Er alla ni surpuppor, visa hänsyn och var positiva istället åt att detta forum finns.

    Vi finns ju här för att sprida våra kunskaper och framsteg om vår kära hobby.
    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    Kan bara instämma - inga onödiga inlägg som inte tillför diskussionen fakta.
    RTFM!
    Håller med!
    Detta är ett faktabibliotek inget ställe man skall vara trevlig på !
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9

    Standard

    Vet att det finns forum med en tack funktion, som Facebooks Gilla-knapp. Lite snabbt googlande visar att det finns en modul med den funktionen för vBulletin

  10. #10
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Personligen så blir jag rätt glad om jag får ett Tack efter att ha skrivit ett långt svarsinlägg. Men vänlighet är ju som bekant på väg ut ur samhället så vi får väl strunta i det på forum också.

    Det här är för övrigt en väldigt bra funktion:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Namnlöst-1.jpg 
Visningar:	171 
Storlek:	53,4 KB 
Id:	38939

    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  11. #11

    Thumbs down Otack är världens lön...

    Hej!

    Kan absolut Inte hålla med trådskaparens intention om att ett uppskattande TACK skulle förstöra trådar i ett forum...

    Jag kan gå så lång och säga; Skulle "Hjälpen" bo närmare, skulle jag gärna bjuda på en öl eller mer om jag fått den hjälp/stöd jag så väl behöver. - Den kunskap som hjälparen bjuder på, är många gånger så besparande för mottagaren.

    Jag kommer absolut fortsätta att Tacka när jag anser det befogat, för er som tycker det är svårt med uppskattning får därmed ägna er en 10-dels sekund och scrolla förbi Tacket! - Det bjuder jag på!

    Trevlig fredag

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  12. #12

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Precis.
    Det är ju skitjobbigt med alla dessa väluppfostrade personer som tackar när dom får ett tips eller råd serverat sig utan att själv behöva sätta sig in i några tekniska detaljer eller lägga massa onödig tid på att läsa manualer när man kan låta andra göra det åt sig...
    Tack PinDuke

  13. #13

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Tack för tipset.

    Jag tar det åt mig.

    Jag tackar härmed alla som hjälpt mig genom tiderna då jag fått hjärnsläpp, tack.


    Och till Per för ditt inlägg, TACK!
    Tack Kenneth

  14. #14

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    Kan bara instämma - inga onödiga inlägg som inte tillför diskussionen fakta.
    RTFM!
    Tack pgrts

  15. #15

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Håller med!
    Detta är ett faktabibliotek inget ställe man skall vara trevlig på !
    Tack Simonarvestreand

  16. #16

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Det är dessa "tack" jag åsyftar. Det är väl självklart att man tackar när man fått hjälp och där det annars är på sin plats att göra det, men citat utan vidare kommentarer i posten tycker jag är fullständigt meningslöst. Och kommer det ett antal dito poster efter varandra måste ni väl medge att det är tomma inlägg!

    Ovan 4 poster är bara för att illustrera vad jag menar och ska inte ses som kritik mot dess skapare. Är jag ensam om min uppfattning får jag väl stå ut med det.
    Senast redigerat av Flahultarn den 2013-05-24 klockan 11:37.

  17. #17


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kan gissa att du Flahultarn kanske också avser byggtrådar där trådskaparen visar nya bilder och i bästa fall lite text successivt, sen säger nån "snyggt" eller nåt liknande och då kommer ett citat på "snyggt" ackompanjerat av ett "Tack". I dessa fall tycker även jag att den formen av "Tack-svar" känns rätt överflödiga. Sen är det en helt annan sak om man fått konkret hjälp - då skall man absolut tacka den som hjälpt en.
    Roger

  18. #18

    Standard

    Det är ju sånt här som är så underbart, ni har gjort min dag och som jag skrattat när jag läst denna tråd Ironi, irritation och högt i tak, gillar stämmningen här i forumet !

    Tack

    Det kanske är läge att införa en "Like" eller "Tack" knapp till inläggen...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  19. #19

    Standard

    www.nejtack.se

    Det finns funktioner för forumet som bara tillåter trådskaparen att posta inlägg - byggtrådar är ofta av den typen. Då blir man av med "meningslösa" poster som kan upplevas störande i tex en bygglogg
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #20

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Kan gissa att du Flahultarn kanske också avser byggtrådar där trådskaparen visar nya bilder och i bästa fall lite text successivt, sen säger nån "snyggt" eller nåt liknande och då kommer ett citat på "snyggt" ackompanjerat av ett "Tack". I dessa fall tycker även jag att den formen av "Tack-svar" känns rätt överflödiga. Sen är det en helt annan sak om man fått konkret hjälp - då skall man absolut tacka den som hjälpt en.
    Roger
    Huvet på spiken! Här kommer jag som inte varit så aktiv i forumet och sticker in huvet i getingboet Även jag tycker det är självklart med ett tack när man fått hjälp eller när det annars är befogat, tro inte annat...

    Men, kommer man in sent i en tråd på 10-20-30- sidor, och tro mig, jag har plöjt ett antal mycket bra trådar, tar det onödigt mycket tid i anspråk. Och råkar det sen va så att man letar efter något man snubblat över vid ett tidigare tillfälle... ja inte blir det smidigare.

    Man kan iofs också se det som TS domän där vederbörande sätter ramarna själv.

Liknande ämnen

  1. Lite kul simulatorflygning i det eviga vintermörkret..
    Av Ernie i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-22, 00:47
  2. Vad är detta????
    Av Gyld i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 20:23
  3. Ja vad ska man säga om detta då!!!!
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 22:06
  4. Vad är detta?
    Av pilotkalle i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 06:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •