Hej

Denna fråga är en försäkringsfråga så jag kanske borde ha lagt den i försäkringstråden men en del medlemmar har ju skrivit som svar att jag bör hålla mig till en och samma tråd, så då gör jag väl det då.

Jag kontaktade en av medlemmarna i KMFK igår och sa att jag tänkte gå med som medlem i klubben, Han frågade mig om vilket modellförbund jag var med i och jag sa att jag är medlem i RCFF, han kallade RCFF för ett piratförbund och vad han menade med det vet jag inte.

Jag läste lite på KMFK:s hemsida om vilka säkerhetsföreskrifter KMFK följer och det visade sig att både KMFK och AKMG följer säkerhetsföreskrifterna i SMFF, och denna medlem jag kontaktade trodde att det kunde bli svårare att komma med i klubben om man är medlem i RCFF.

Men jag har ju läst på detta forum att RCFF har EXAKT samma säkerhetsföreskrifter som SMFF har med undantaget att RCFF bedriver ingen tävlingverksamhet och har heller ingen reseförsäkring till och från tävlingar som SMFF har.

Tycker ni att jag bör ansöka om medlemsskap även i SMFF för att kunna bli medlem i någon av dessa klubbar eftersom RCFF reglerna inte gällde där SMFF har ju sitt förbund i Falköping?