Sätter liv i denna tråd. När ni limmar era liggunderlag, är det kontaktlim-spray ni använder då?
Jag tänkte använda liggunderlag för att bygga en kamerahållare till min hemsnickrade quadcopter. Med lite förstärkning då givetvis. Ska även försöka använda samma metod till en ackhållare.
Tack!
/ Robin
Vill man ha ett bra material så är EVA skum det man skall använda sig av. Det är liknande liggunderlag.
Tyvärr vet jag inte vart man får tag i det, letar nämligen själv detta material
//Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,
Jag fyller på med samma typ av fråga:
Jag vill ha bra dämpning till min SONY actioncam när den sitter i en bensinkärra som vibrerar ganska rejält, finns det förslag på bra skumplast som dämpar vibrationer?
Retroholic!
Dessa kanske skulle kunna funka som vibrationsdämpare?
http://www.clasohlson.com/se/Fl%C3%A4cksuddare/34-6395
Funkar iaf väldigt bra för sitt ändamål, men tänkte att de nog kan funka i rc-sammanhang oxå.
”Vir prudens non contra ventum mingit”
Mottagare o ackar snor jag in i den bubbelplast man brukar få när man skickar efter slikt.
Armaflex dämpar vibrationer skitbra! Slutna celler så de suger inte upp eventuell vätska.
http://www.luftbutiken.se/711-armaflex-cellgummi
//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.se
Säkert jättebra, Mange, men det var ju ett jääkla pris!
Och jag behöver bara ett par kvadratdecimeter...
Retroholic!
Googla på "skumgummi (och din) ort", t.ex "skumgummi Malmö" så får du många svar. Ett företag skriver:
"Skumplast kallas i folkmun även för skumgummi"
och det har tydligen Google tagit fasta på för många av svaren leder till skumplast.
Besök om möjligt leverantören, känn på kvalitén och förvissa dig om att materialet är tillräckligt mjukt i ytan. Polyeter och annan skumplast är lite styvt.
Lars