Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 77 av 77

Ämne: Hobbyking europalager

  1. #61
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter_L Visa inlägg
    Nu är jag en sån där figur som avskyr att prata i telefon, den har man att maila och surfa med... F.ö. så var det nog som jag trodde, han hade helt enkelt glömt bort alltihop och erbjöd mig att handla nåt annat i stället i svarsmailet jag fick idag, precis som jag föreslog i sista mailet.

    Det där med telefon är till och med så illa att jag hoppar över annonser på Blocket där det står "Endast telefonkontakt", läser dom inte mail är dom inte seriösa anser jag.
    Alla är olika och alla har olika lätt eller svårt för att tala eller skriva. Man får ju välja det som passar en bäst. Ringa ger dock ett väldigt snabb kvitto på att infon gått fram även om det är lite 1900tal över det
    Superhero

  2. #62
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Fick mina lipos idag från Hollandslagret tog exakt 1 vecka från beställning
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #63
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    O jag fick min leverans från EU Warehouse idag tog också exakt 7 dagar, så det är OK tycker jag, inget speciellt jag väntat på, bara lite småprylar och så ledstrips till köket uppsatt och klart, så nu blir det lugnt ett tag här hemma.

  4. #64

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Det finns mängder av vettiga firmor att handla av. Fördelen med sådana inom EU är ju att det redan är "momsat" i avsändningslandet så inget tillkommer förutom fraktkostnaden. Handlar du ifrån t ex Lindinger, Staufenbiel eller Model Sport Schweighofer så brukar det vara rätt överkomlig fraktkostnad även för större paket.
    Sen finns en firma i England - Giant Shark - som har mycket elflygprylar a'la Hobbykiung och till rätt vettiga priser. Dessutom ofta en klart överkomlig fraktkostnad och relativt snabb leverans (typ max 1 vecka).
    Roger
    HobbyKing EU har iofs enhetsfrakt på drygt 13$ upp till 50 kg vilket gör dem till en riktigt bra plats att beställa plan och ackar från förutsatt att varan finns i lager.

    Personligen ser jag produkter om är på backorder hos HobbyKing som att dom utgått ur sortimentet. I EU lagret är det nog nära sanningen.

  5. #65

    Standard

    Trodde jag skulle kunna hämta ut mina grejer från HK Europa varuhuset idag hos mitt lokala Schenker ombud som jag alltid kunnat göra när jag sett att paketet sorterats kvällen innan på mitt sorteringscenter som ligger ca 10mil från mig.

    Brukar alltid vara hos ombudet kl 09:00 och klockan blev 12:00 så jag ringde och frågade varför paketet inte anlänt.

    Fick då till svar att paketet är skickat som ett Hempaket och dom måste ringa 1 dag innan och kolla ifall nån är hemma och kan ta emot det, så inte förrens på måndag kommer dom ringa och fråga om jag kan ta emot det på Tisdag vilket jag inte kan då jag självklart jobbar.

    Så nu är helgens inomhusflygning förstörd då det var ca 20 lipos i denna order till mina och brorsans Blade Helis

    Redigt dålig stil av Hobbyking att ändra så det inte är ett ombudspaket, men lär vara så att detta sätt är några kronor billigare och hobbyking snålar in på allt verkar det som.


  6. #66

    Standard

    Är det verkligen billigare frakt med hempaket än paket som ska till ombud? Har väldigt svårt att tro det.

  7. #67
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Är det verkligen billigare frakt med hempaket än paket som ska till ombud? Har väldigt svårt att tro det.
    Håller med, det verkar ologiskt, det blir ju ett steg till i kedjan...
    /\/\vh // /\/\r J.

  8. #68

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Hej Allihop!
    En fråga om HK Europe beställning.
    I slutet får man en fråga om vilken registrering man vill ha på paketet.
    Hobby Parts Parcel Contents(1)
    100% ($30.00USD) Declared Value(2)
    Gift Other(3)

    Vad väljer man?
    Troligen nr2 men bäst att fråga. Det spelar kanske ingen roll eftersom det är inom EU.

    //Tony

  9. #69
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    Det spelar ingen roll då det kommer ifrån ett eu land därav så dras momsen i det landet delarna kommer ifrån. De kategorierna är mer tänkta till det internationella varuhuset.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  10. #70

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Tack Daniel L!

    Ha en bra dag
    //Tony

  11. #71
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel L Visa inlägg
    Det spelar ingen roll då det kommer ifrån ett eu land därav så dras momsen i det landet delarna kommer ifrån. De kategorierna är mer tänkta till det internationella varuhuset.
    Hade inte folk fått leveranser från Kina trots att de handlar i Europalagret? Vill absolut minnas att det var så.
    Superhero

  12. #72

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Jodå du har rätt. Läste det på HK forum nyss.

  13. #73
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SA3BGM Visa inlägg
    Jodå du har rätt. Läste det på HK forum nyss.
    Men det kan ju iof spela kvitta så länge MAN FÅR SIN LEVERANS.
    Superhero

  14. #74


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Men det kan ju iof spela kvitta så länge MAN FÅR SIN LEVERANS.
    ...dock torde det ju spela roll angående om man behöver momsa i Sverige eller inte....kan man tycka i alla fall...
    Roger

  15. #75

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Fick grejor från HK global idag. Det var inga lipos beställda, lik förbannat tog det tre veckor att få grejorna med EMS-frakt...

  16. #76
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    ...dock torde det ju spela roll angående om man behöver momsa i Sverige eller inte....kan man tycka i alla fall...
    Roger
    Det spelar ju ingen roll var ifrån HK skickar för du har ju redan betalt och gjort rätt för dig. Ev faktura från tullen hade jag skickat till HK, för det är ju ingenting du har beställt och du har kvitto på att du redan betalt momsen. Eller hur

    Prio 1 när jag beställer är att jag behöver prylarna. Att någonting alls kommer hem.
    Superhero

  17. #77


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Tror tyvärr att det spelar en rätt stor roll ur moms/tull-synpunkt om det kommer inifrån EU eller skeppas ifrån ett land utanför EU. Fast med Prio 1 i åtanke så har det kanske inte så stor betydelse om man får betala moms m m 2 gånger...
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •