Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 77

Ämne: Hobbyking europalager

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomasl Visa inlägg
    Jag jobbar en hel del med kineser via jobbet. Tydligen är det nån högtid nästa vecka då alla är lediga. Kanske detta har nåt med den senaste tidens strul att göra. Vet ju hur sverige fungerar precis innan jul.
    Det lite riskfyllt att beställa från kina precis vid såna högtider har jag läst, inte specifikt hobbyking. Har läst i andra forum om paket som kommit bort under den tiden eller aldrig kommit fram efteråt :S

    Är inte så orolig för mitt dock, innehåller bara ett dussin muttrar och skruvar för några dollar.

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomasl Visa inlägg
    Hej .
    ,ge mig ett leveransbesked eller så blir det Paypalclaim på ordern. Får se om dom svarar.....
    Men som sagt .Nån mer som har/har haft samma problem? Hur fick ni ordning på det ? Hur länge tycker ni jag ska vänta innan jag gör claimen? (Måste startas inom 45 dagar enligt PP regler.)
    Hur fungerar ppclaim? går man in på paypal direkt i deras servicecenter? /m

    Citat Ursprungligen postat av SA3BGM Visa inlägg
    Multipass: I Paypal finns problemhanteringscenter. Och där gör du anmälan.
    //Tony
    Tack Tony /m
    Senast redigerat av multipass den 2013-09-26 klockan 17:37.

  3. #23
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    En synnerligen enkel reflektion. Skickade efter ett fläktaggregat utan motor från Rocky Law. Kom fort. Ingen impeller med. Skickar kort på vad jag fått o klagar. Rocky Law svarar att jag kan ju inte veta vad dom skickar. Visst! Det kommer efter långt om länge en impeller. Fel impeller. What 2 månader sedan? inget svar på när min riktiga impeller kommer. Visst men ett par hundra här och ett par hundra där blir några spänn. Skickade efter ett combopaket från Rc-Flight. kom på en dag 299:- Fungerar perfekt. Sedan köpte jag på E-bay ett combopaket för gott och väl 2 månader sedan, har inte hört Scwat. Köpte bauta servon till en stor kärra, dvs. servolösa landställ, för gott och väl 2 månader sedan. Inte hört ett ljud mer än att det skall vara skickat. Signal :::: Köp för f-n i Sverige. Morgan mot vinden

  4. #24

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Tack Henke2 dessa två länkar hade jag redan och dess innehåll är ju "rätt" men jag tror
    att ingen av dom får mej att bli kund hos dom.

    Multipass: I Paypal finns problemhanteringscenter. Och där gör du anmälan.

    //Tony

  5. #25

    Standard

    Ni som inte får ordrar skickade, har ni kollat ordern så det inte är något som är restat?

  6. #26
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mogge Visa inlägg
    Köp för f-n i Sverige. Morgan mot vinden
    Jag håller med dig. Jag sparar pengar genom att köpa smart, inte billigt. Det är skillnad på att vara dumsnål och vara medveten. Prisvärt är inte automatiskt varan med lägsta pris, någonting billigt som inte fungerar är ju - dyrt!

    Därför jag tyckte det var lite kul att skoja till det eftersom att tvunget handla utomlands ger högt blodtryck om inte annat. Handlar själv mycket runt om i världen, läser noga, blir väldigt sällan blåst och är sist men inte minst extremt glad för att ha en välsorterad hobbybutik i stan.
    Superhero

  7. #27

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Har tyvärr ingen bra hobbyfirma i stan men det går ju att handla i Sverige om man hittade någon som
    inte saltade alla priserna eller bara har de dyraste märkes varorna.

  8. #28
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SA3BGM Visa inlägg
    Har tyvärr ingen bra hobbyfirma i stan men det går ju att handla i Sverige om man hittade någon som
    inte saltade alla priserna eller bara har de dyraste märkes varorna.
    Självklart handlar man var man själv vill och trivs med. Jag har dock andra filosofier kring priser och vad som är dyrt än många andra. Har svårt att tro att någon av de seriösa firmorna saltar priserna, däremot blir det högre priser om man har flera mellanhänder och säljer mindre volymer.

    Fyller på lite som ni inte behöver läsa om ni inte orkar. Gillar nämligen att backa upp mina påståenden och filosofier

    Jämförde två inomusflyg, ville ha någonting i EPP och modernt stuk. I sverige finns Spinmaster EPP för 514kr på Hobbyking finns Hesper för $22. Givetvis handlar man det som är billigast eftersom bägge ser likadana ut i princip. Svenska handlaren tror jag inte har saltat några priser, men är ju ändå 3.5 gånger dyrare än hobbyking. Klickade in Hesper i varukorgen och klickade beställa, men backade ur när frakten blev $33. Då är vi uppe i samma pengar som i Sverige + okänd leveranstid. Kanske 4 dagar, kanske 4 veckor, kanske mosad maskin som kommer med posten. Så i mina ögon är det billigare att köpa kärran i Sverige även om du fuskar bort momsen från Hobbyking eftersom jag ser ett stort mervärde i att slippa härja om transportskador eller ev missa inomhusflygningarna pga leveranstiden.

    Sen har givetvis allt rimliga gränser och jag handlar som sagt själv mycket runt om i världen men ofta gissar man helt utan att veta och då antar man helfel rätt ofta. Intressant fenomen faktiskt.




    Senast redigerat av henke2 den 2013-09-26 klockan 21:40.
    Superhero

  9. #29

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Jo visst är det så
    Det är bra att du gör det tycker jag.
    Ja jag har ju jämfört på saker jag vill ha och då har jag inte jämför bara med HK pga att jag inte kan bestämma vilken frakt kostnad (typ) man skall välja. Ibland har jag tagit priset för 2kg när vikten varit 1kg.
    Vad tror du att det kostat i frakt om man skickar efter detta paket i Sverige då? Vikt? Rek? mm.

    Tack för iden att söka på Spin ...... eftersom du inte skrivit firmans namn.
    Ytterligare en bra firma att jämföra priser med.

    Problemet för mej är ju att jag inte har dessa firmor i Sverige i mitt kontaktregister då jag är
    väldigt ny på lipo kv inomhusflyg depron epp eps mmmm.
    Dessutom är det klart svårare att hitta en firma i Sverige om man
    inte är på detta eminenta forum.

    Tack // Tony

  10. #30


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Många svenska RC-handlare har nån form av enhetsfraktkostnad på 49 kr eller nåt däromkring. Så köper du lite större kärror är nog fraktkostnaden i de flesta fall lägst hos svenska handlare. Sen finns ju Lindinger och liknande handlare i Österrike och Tyskland som inte heller har så hög fraktkostnad även för flygmaskiner.
    Att välja fraktsätt hos HK är väl inte speciellt svårt - du får ju några få förslag när du skall checka ut. Handlar du ifrån Hongkong så kan du ju skippa fraktalternativen inom Europa - och vice versa.
    Roger

  11. #31

    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    20
    Jobb
    telekom
    Klubb
    KRMFK

    Standard

    Fick detta svar efter 10 dagar i "print queue" (ej någon backorder indikerad). De verkar skylla på att jag beställt en life ack...

    Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
    Thank you for waiting for our response. As per checking, I have learned that your order 20076.... has been in IN PRINT QUEUE status for quite some time. There might be some delay with this order which we are fully aware of. It is due to the battery content of this order. Not to worry cause our warehouse is looking for another courier that will ship your order. Again, we are sorry for the inconvenience this have caused you. Not to worry as I have made a follow up with our warehouse with regards to this order. Thank you for understanding.
    Please be advise that SingPost Air parcel or EMS Express accepts orders with battery to be ship worldwide. Should you wish to upgrade your shipping method in order for us to continue processing your order?
    Thanks for emailing support.
    If you have any other questions, please let me know.
    Regards.
    Luke
    HobbyKing Support Team
    Alis volat propriis

  12. #32
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Har en beställning från HK EU lager som gjordes i förrgår och den är nu under transport.
    Har beställt därifrån flera gånger innan utan problem.
    - Beställningen är nu i Danmark ... verkar gå fortare än vanligt denna gång.

  13. #33
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Självklart handlar man var man själv vill och trivs med.

    Jämförde två inomusflyg, ville ha någonting i EPP och modernt stuk. I sverige finns Spinmaster EPP för 514kr på Hobbyking finns Hesper för $22. Givetvis handlar man det som är billigast eftersom bägge ser likadana ut i princip. Svenska handlaren tror jag inte har saltat några priser, men är ju ändå 3.5 gånger dyrare än hobbyking. Klickade in Hesper i varukorgen och klickade beställa, men backade ur när frakten blev $33. Då är vi uppe i samma pengar som i Sverige + okänd leveranstid. Kanske 4 dagar, kanske 4 veckor, kanske mosad maskin som kommer med posten. Så i mina ögon är det billigare att köpa kärran i Sverige även om du fuskar bort momsen från Hobbyking eftersom jag ser ett stort mervärde i att slippa härja om transportskador eller ev missa inomhusflygningarna pga leveranstiden.
    Håller med dig, vill jag ha något snabbt levererat och helt hade jag också valt att köpa svenskt även om det kostar dubbelt upp.

    Att hålla på att maila HK supporten om trasiga grejer o annat tar tid, för mig har det alltid slutat bra hittills men inget jag tycker om att lägga tid på.
    .. hihi "mosad" Hesper EPP men det står ju "unbreakable" på Hk´s sida så då ljuger de om den blir "mosad"

  14. #34
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Köpte 4 lipo häromdan på HK 4S 5000 mah för 1040 kr inkl frakt ( oslagbart pris ) idag är de skickade och 4-7 dagars frakt vilket alltid funkat för mig , jag har handlat från många olika länder Kina , Hongkong , Belgien , Tyskland , GB , Usa , Spanien tom Turkiet och alltid fått grejorna som de utlovat , haft Tur kanske ? Jag handlar även i Sverige med vissa grejor tex RC flight och mikrokopter.nu som har snabba leveranser alltid , bra kundservice vid reklm osv. men även om de ( RC flight) blivit bättre på Multicopter prylar har de inte det sortimentet jag vill ha eller höga priser , tycker det är lite sport att jaga bra priser och få ut så mycket man kan av sina surt förvärvade slantar utan att vara dumsnål
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  15. #35

    Standard

    Hobbyking International Warehouse har problem med alla ordrar som innehåller Lipo batterier då det verkar som att Singapore post som dom skickat alla Lipo ordrar börjat strula nu med, först var det Hongkong post som nekade att det skickades Lipo med dom. Får hoppas dom löser det snabbt. Avbeställde min order igår och som tur av så fanns alla batterier jag skulle ha i Europa varuhuset

    "International Warehouse Order Delays

    To our valued customers,.

    Due to changes in postal company procedures, we are currently experiencing delay shipping orders containing LiPo batteries from our International Warehouse. We have worked out alternative shipping options to be put in place, and your orders will be shipped very shortly once these have been finalised..

    We apologise for the inconvenience, and thank you for your patience and understanding on this issue. You can be assured that our team is working together to solve this issue as soon as possible."


  16. #36

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Jag tror det är flygbolagen som börjar bli lite nojjiga när det gäller LiPo-försändelser, efter alla tillbud och olyckor med Boeing Dreamliner där LiPo-celler varit den utlösande faktorn...
    Retroholic!

  17. #37

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Det förklarar ju en del. Här 4 st 360mah batterier i min order

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #38

    Standard

    Jag har dessvärre inga lipo batterier i mina 2 beställningar! Så set är inte bara lipo ordrar som är försenade!

  19. #39

    Standard

    Har ett life i min order och det tyckte dom var samma grej som ett lipo så någon skulle kontrollera paketet innan det skickas(vem?).

  20. #40

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard

    Hmm, kanske alla HK ordrar med singaporeposten är stoppade, har 2 paket väntande med tracking nummer via Singapore post som ännu inte går att spåra efter en vecka..
    Det är som vanligt, bara att härda ut så brukar det dyka upp! Över 50 ordrar från HK totalt, alla har kommit fram
    Hobbyking är bra när man ska köpa accar och aircombat prylar, annars handlar jag gärna hos svenska handlare som ger bra service och snabba leveranstider!


    //Sebbe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •