Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Spektrum Telemetry

  1. #1

    Standard Spektrum Telemetry

    Hej,

    Har en Dx8 och en TM1000 telemetry mottagare, har kopplat in allt utan problem.

    Jag undrar om man kan få den att "varna" när batteriet är på väg att ta slut, när cellerna börjar närma sig 3,70. Isåfall hur ställer man in det?

    Vill kunna flyga max tid utan att behöva tänka på minuter och landa när batteriet faktiskt är slut.

  2. #2

    Standard

    Hej, läs manualen har för mig att det står där annars då är det under telemetri i inställningar. Ska kolla på min när jag kommer hem.

    Edit: hade tydligen radion i bilen så har gjort en kort video som laddas upp.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Hej, läs manualen har för mig att det står där annars då är det under telemetri i inställningar. Ska kolla på min när jag kommer hem.

    Edit: hade tydligen radion i bilen så har gjort en kort video som laddas upp.
    Tittade i manualen tll Dx8án,vart inte klokare av det. Har ingen manual till TM1000. Video vore grymt

  4. #4

    Standard

    tog en evighet att ladda upp men här har du en kort video.

    http://www.youtube.com/watch?v=kROmCEmjZ7I

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Hej,
    Lite hemligt är det faktiskt.
    Dom har "gömt" sättningen av larmnivån under "Voltage" i telemetry-menyn. Klicka på voltage en gång så att ramen runt detta blinkar, klicka en gång till så kommer du in på en undermeny där du kan sätta larmnivå och vilken typ av larm du vill ha.
    Detta är på DX18, skulle tro att det är likadant på DX8.

    Suveränt bra att ha kolla på batterinivån under flygning. Men se upp att använda det med för låga gränsvärden, om du väljer via antal celler så sätts nivån till 3.0V per cell av Spektrum Alldeles för lågt. Räkna själv och sätt en bra nivå, jag kör med 3.3V ggr antal celler. Och jag har bara detta som sista "nödlarm", flyger sällan eller aldrig så länge så att larmet löser ut.
    /A
    Edit: Neu hann före med videon. Precis samma på Dx18 och Dx8 ser det ut som.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    tog en evighet att ladda upp men här har du en kort video.

    http://www.youtube.com/watch?v=kROmCEmjZ7I

    Perfekt nu hittar jag dit

    Men jag saknar fortfarande nån puzzel bit eller så är jag bara trög

    När jag kopplar ihop allt och kör så vill jag ha en varning när cellerna börjar närma sig 3,7. Förstår inte hur jag ska få till det, Volten är ju fortfarande på typ 11 även om cellerna är nere på 3,7. Har jag missat nåt? Hoppas du förstår vad jag menar.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Itchi42 Visa inlägg
    Perfekt nu hittar jag dit

    Men jag saknar fortfarande nån puzzel bit eller så är jag bara trög

    När jag kopplar ihop allt och kör så vill jag ha en varning när cellerna börjar närma sig 3,7. Förstår inte hur jag ska få till det, Volten är ju fortfarande på typ 11 även om cellerna är nere på 3,7. Har jag missat nåt? Hoppas du förstår vad jag menar.
    Poletten trillade ner nu

    tänkte inte på att det är 3 celler, volten delat på 3

    tack för hjälp, nu funkar det. Ska bara hitta en bra nivå. 3 är ju alldeles för lågt.

    det går att ställa in olika telemetry för olika modeller eller hur? Det jag sparar på en speciell modell gäller väll bara den modellen, eller måste ja ändra varje gång jag byter till andra modeller med fler/mindre celler?

  8. #8

    Standard

    Det individuellt för var model.

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Det individuellt för var model.
    Ok, Tack

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •