Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Disco Maiden

  1. #1

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard Disco Maiden

    Maiden:


    Helt otweakad direkt ur kartong. Kopierade cc3d inställningarna från min standard disco och flög iväg
    Måste säga att jag är ruskigt imponerad!

    Tyvärr så sabbar Vimeo fortfarande mina final cut filmer och gör dom en smula ryckiga.
    Senast redigerat av administrator den 2013-09-25 klockan 12:47.

  2. #2

    Standard

    Får man ta del av dina CC3D inställningar så man slipper en helg i tweaking ? Har disco nr två på g med CC3D.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Håll till godo:
    http://fpvnordic.com/Disco900kv.zip

    300 grader/sec rate inställning på den configen, så runt 40% expo kan rekommenderas om du inte vill ha en överraskning =)

  4. #4

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Får man ta del av dina CC3D inställningar så man slipper en helg i tweaking ? Har disco nr två på g med CC3D.
    Jag med, får kika lite på det.
    Hoppas på flygning idag.
    //Lasse

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HangerS Visa inlägg
    Håll till godo:
    http://fpvnordic.com/Disco900kv.zip

    300 grader/sec rate inställning på den configen, så runt 40% expo kan rekommenderas om du inte vill ha en överraskning =)
    Grymt tackar!! Återkommer hur det gick
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Grymt tackar!! Återkommer hur det gick
    No problemas.
    Tänk på att kalibrera om escarna genom cc3d´t och kör igenom en radio kalibrering efter att du tankat in inställningarna så ska det nog funka fint.

  7. #7

    Standard

    Trevlig film med bra kvalitet men vad är nöjet med att cirkla runt på en kyrkogård och ibland på ganska låg höjd över gravstenarna? Kanske inte så kul om någon går där och sörjer en nyligen bortgången anhörig. Tidigare har respekten för kyrkogårdar och våra bortgångna varit en självklarhet bland vuxna människor. Så verkar det inte vara längre.

    /Mats

  8. #8

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg
    Trevlig film med bra kvalitet men vad är nöjet med att cirkla runt på en kyrkogård och ibland på ganska låg höjd över gravstenarna? Kanske inte så kul om någon går där och sörjer en nyligen bortgången anhörig. Tidigare har respekten för kyrkogårdar och våra bortgångna varit en självklarhet bland vuxna människor. Så verkar det inte vara längre.

    /Mats
    Som du kan se så satt vi precis bredvid och hade full koll på att det inte befann sig en kotte vid kyrkan.
    Åkningarna över rör sig om totalt kanske 4min och jag hade spotters bredvid hela tiden.

  9. #9

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    HangerS,
    efter att ha jämfört dina och mina inställningar rad för rad har jag kopierat utvalda stabiliseringsparametrar och nu provflugit.
    Stabilt, tryggt.
    Vi har olika quads, jag har vanlig Discovery, olika motorer, olika proppar, olika TX osv, till och med olika CC3D. Ändå funkade dina värden kanon för mig. Nu vågar jag nog FPVa på nästa träff om 8 dagar!
    Lars

  10. #10

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    HangerS,
    efter att ha jämfört dina och mina inställningar rad för rad har jag kopierat utvalda stabiliseringsparametrar och nu provflugit.
    Stabilt, tryggt.
    Vi har olika quads, jag har vanlig Discovery, olika motorer, olika proppar, olika TX osv, till och med olika CC3D. Ändå funkade dina värden kanon för mig. Nu vågar jag nog FPVa på nästa träff om 8 dagar!
    Lars
    Kul att höra!

    Inställningarna jag postade är tagna direkt från min vanliga disco.
    Jag kör exakt samma inställningar på pro´n dock, enda skillnaden är att jag har minskat degrees/sec från 300 till 220.

    Du kör dji750kv va?

  11. #11

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    dji 2212/920KV, 1033 proppar, 3S

  12. #12

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Tackar, funkade i min också.
    Trots NMT 2830/750kv
    Fick dock först knas med ppm och min immersion. Så jag rattlade ner dina inställningar på ett papper, laddade upp min sparade och knappade sedan in dina värden.
    Nu var den helt ok att hovra runt i trädgården i alla fm.
    I morgon siktar jag på lite fpv och misstänker att den är roligare än när jag fpv.ade med den i torsdags.
    //Lasse

  13. #13

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    gött betongen, kanske kan få till lite fpvrace imorgon då. har fått till min qav400 hyffsat nu grymt bett i den.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #14
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Även om jag inte har nån cc3d själv all heder till dig HangerS som frikostigt delar med dig av inställningar , i vissa fall verkar det svårt , försökte få fram till en mikrokopter hexa en kompis har för något år sen , hittade inget nånstans som nån var villig dela med sig av ??? visst har man jobbat mycket för att få det bra är det kanske inte självklart att andra ska åka snålskjuts tycker ändå vi ska hjälpas åt när vi kan av kunskapen
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  15. #15

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Även om jag inte har nån cc3d själv all heder till dig HangerS som frikostigt delar med dig av inställningar , i vissa fall verkar det svårt , försökte få fram till en mikrokopter hexa en kompis har för något år sen , hittade inget nånstans som nån var villig dela med sig av ??? visst har man jobbat mycket för att få det bra är det kanske inte självklart att andra ska åka snålskjuts tycker ändå vi ska hjälpas åt när vi kan av kunskapen
    Tack! Det är bara kul att kunna hjälpa till =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •