Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 74

Ämne: HobbyKing International Warehouse - sänder inte med post!??

  1. #41
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Har också fått mailet. Bara att hoppas på att de lär sig att hålla lager - i europa, det är inte så jäkla välfyllt som VD´n gör sken av i sitt utskick.

    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  2. #42

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    inget av det jag har i min order finns i eulagret, en del iofs out of stock men accarna finns inte ens i eu
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #43
    Zazzus avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    276
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik_W Visa inlägg
    det är inte så jäkla välfyllt som VD´n gör sken av i sitt utskick.

    // Fredrik W
    En snabbt överslag på deras hemsida 50st olika ackar/sida på sidan 13 blir det out of stock, det blir ca 600 sorter i lager!

    /Ulf A

  4. #44
    tomasstroms avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    136
    Jobb
    System engineer - Saab Aeonautics

    Standard

    Fick samma förklaring men min order lades utanför det spannet i tid. Det hjälpte tydligen inte. Billiga Lipos är väl bra men jag tror jag håller mig till andra handlare närmare nästa gång för batterier. Har inget emot att vänta men nu vet jag ju inte ens om det kommer alls känns det som.
    - Zeitgeist -

  5. #45

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    diskussionerna med hk tog en oväntad vändning ikväll. tidigare idag skulle jag få vänta till torsdag för att få veta om dom kan frakta det med ett annat bolag, jag sa stopp och ville makulera ordern, dom hade inte tid att göra det åt mig så jag skulle återkomma senare. ( hyffsat irriterad då )


    nu för en timme sedan fick jag tag i dom igen. då säger han att dom kan skicka det med fedex mot en extra kostnad, högg tillbaka direkt med mailet som kom tidigare om gratis fraktuppdatering, väntar 50min!!! sen svarar han "ok om du fått mailet så kan du få det skickat utan kostnad med fedex vill du att vi gör det isåfall går det iväg ganska omgående"

    om det är sant får vi väl se inom en snar framtid
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #46

    Standard

    Enligt en vän till mig så är fedex=garanterad tull och moms Sitter I skiten betala 53dollar för EMS frakt som skickades efter 14 dagar och nu är den förmodligen skicka tillbaka till hk för att skickas med fedex som bara kostar 22$(var är mina 31 dollar och 3-5dagars leverans?). Försöker undvika hk så got det går men tyvärr så har dom vissa grejer som ingen annan har.

  7. #47

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    20
    Klubb
    mölndals modellflygförening

    Standard

    lite info angående frakten via singapore som hk använt sig av i några år nu.
    jag har en bekant som jobbar med farligtgods utbildningar här i sverige och han säger att 2012 störtade två fraktplan i singapore pga brand i lipo .
    så man kan ju förstå varför flygbolagen vägrar

  8. #48

    Standard

    jag brukar ha bra tålamod med saker och ting och få vänta på HK förstår jag absolut.! Men nu när jag har 2 order sedan över 1 vecka sedan som inte skrivits ut än börjar tålamodet tryta! Pratat med en supertrevlig tjej "Daisy" igår på kundtjänst som lova och bedyra att hon skulle sätta prio på mina orders och att dom skulle skickas igårkväll/natt.. kollade nu och inte hänt ett skit..
    Nu sitter dom t,o,m och ljuger tyvärr..
    Vill gärna att ni andra som har lagt beställning på hk säger till när dom har skickat iväg era prylar..
    Ska tillägga att jag inte har några batterier i mina orders..

  9. #49

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Enligt en vän till mig så är fedex=garanterad tull och moms Sitter I skiten betala 53dollar för EMS frakt som skickades efter 14 dagar och nu är den förmodligen skicka tillbaka till hk för att skickas med fedex som bara kostar 22$(var är mina 31 dollar och 3-5dagars leverans?). Försöker undvika hk så got det går men tyvärr så har dom vissa grejer som ingen annan har.
    Sant med moms och tull men man får grejerna sen är ju egentligen inte momsen nått frivilligt men det är en annan diskussion dock tar fedex ibland lite väl mycket betalt för tullningen .
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #50

    Standard

    Kan ju vara en reaktion mot tex det här

    http://www.flyingmag.com/news/ups-74...battery-danger

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

  11. #51

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hillebille Visa inlägg
    lite info angående frakten via singapore som hk använt sig av i några år nu.
    jag har en bekant som jobbar med farligtgods utbildningar här i sverige och han säger att 2012 störtade två fraktplan i singapore pga brand i lipo .
    så man kan ju förstå varför flygbolagen vägrar
    Och reglerna är egentligen ganska hårda för transport av LiPo. Om jag tolkar bestämmelse 967 rätt så är det max 4 celler eller 20 Wh per paket som är gränsen. Det är den som Posten i Sverige refererar till när jag vill skicka något utomlands. Dessutom ska paketen vara märkta. Inget paket jag sett från HobbyKing har varit märkt vad jag minns.

  12. #52

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    helt plöstligt så fösvann en bock på ordern och blev heltplötsligt väntande för printning .
    kontaktar support igen och frågar vad dom sysslar med och får denna gång detta svar

    Since it contains Lipo what we advise is to cancel the order and make an order again and choose the Fedex shipping method as this is the only postage type that ships battery.
    enligt förra snubben så skulle han ordna det. hur ska dom ha det?

    avbokar hela ordern nu istället för bara accar
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #53

    Standard

    Har någon hört från HK sista dagarna - har två "tickets" som väntar på svar! Ingen reaktion - bara tystnad i snart en vecka!?? /Pelle

  14. #54

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    lyckades efter ytterligare en chatt som tog evigheter avboka ordern ,
    dock har inga pengar kommit in på min paypal så det är inte säkert att det är över än
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #55

    Standard

    Nope inte ett skit. Fick ett falskt tracking nummer. Han som jag besällde med kommer kontakta sin bank på måndag för att kräva sina pengar.

  16. #56
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pelleflygare Visa inlägg
    Har någon hört från HK sista dagarna - har två "tickets" som väntar på svar! Ingen reaktion - bara tystnad i snart en vecka!?? /Pelle
    Hela Kina har varit nedstängt i någon vecka för deras höstfestival. Det är samma sak som runt det kinesiska nyåret: alla låtsas att det är business as usual för att undvika att förlora kunder, men i praktiken händer ingenting.

  17. #57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    Hela Kina har varit nedstängt i någon vecka för deras höstfestival. Det är samma sak som runt det kinesiska nyåret: alla låtsas att det är business as usual för att undvika att förlora kunder, men i praktiken händer ingenting.
    Nej, inte alla låtsas....

    fick minst 2 mail från Foxtech med info om attt det blir INGA=0 leveranser mellan 1-7 october.

  18. #58

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    lyckades efter ytterligare en chatt som tog evigheter avboka ordern ,
    dock har inga pengar kommit in på min paypal så det är inte säkert att det är över än
    För mig tog det minst 5 dagar innan pengarna fanns på min PayPal.

  19. #59

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mickmick Visa inlägg
    För mig tog det minst 5 dagar innan pengarna fanns på min PayPal.
    Senast gick det på ett dygn. Vi får väl se hur det går.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk now Free
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #60

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Puh!

    Vilken tur att jag väntar paket från Sydkorea!

    Dom har väl ingen festival just nu, va??

    Och det där med Paypal och återbetalning, jag skickade ett mail angående för hög fraktkostnad till sydkoreanen, han krediterade överskottet direkt till mitt Paypalkonto. Tog väl nästan en halvtimme eller så...
    Så det är kanske avsändaren som ligger på pengarna???
    Retroholic!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •