Hej tänkte köpa ny Lipo laddare.Har spetsat in mig på E-STATION BC-6 HP
Vad tror ni om den?
Erfarenhet?
Tacksam för svar
Tobbe![]()
Hej tänkte köpa ny Lipo laddare.Har spetsat in mig på E-STATION BC-6 HP
Vad tror ni om den?
Erfarenhet?
Tacksam för svar
Tobbe![]()
Antagligen OK men själv har jag varit väldigt nöjd med denna laddare - http://www.autopartner.se/icharger-1...ternalsearch=1
Personligen föredrar jag att ha balanseringskontakterna inbyggda i laddaren (som på denna iCharger) och inte på ett separat balanserings-board. Har sett alltför många sådana som på olika sätt gått sönder. Dessutom ytterligare en pryl att ta med sig.
Roger
Invänder inte mot det där om separat laddbord, är väl en smaksak - själv föredrar jag bantamladdaren då jag upplever den som mest exakt o pålitlig av de laddare jag använder (jfr med GT power på 150W, AP från RCFlight på 350W och div "HK-laddare" man använt).
----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...
Då kan jag komplettera med att jag också upplever iCharger som pålitlig, exakt och snabb ...
Stor skillnad jämfört med t ex billiga HK-laddare som jag tyvärr också köpt nån för att testa.
Sen är det fullt möjligt att iCharger och Bantam "spelar i samma liga".
Roger
Ok då vet jag
Tackar
Tobbe
Fundera också vilka laddeffekter du behöver. Ett 6S 5000mAh 2C charge behöver överföra cirka 2*(6*3,7)*5 A = 222W. Därför bör en laddare till 6S 5000mAh klara 200-250W. Ett 8S 6000mAh 2C charge behöver cirka 350W om du ska ladda med 2C eller ladda två samtidigt med 1C.
fredrik
Laddeffekt 250W
Laddström 0,1-10.0A
mina största lipos är 4lipo i serie och 3000 mAh
så det bör funka