Reklam

 
Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Hobbyking international warehouse om batterier

  1. #1
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard Hobbyking international warehouse om batterier

    fredrik

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det är lite komiskt att HK som är de största fuskarna av alla nu får anställa fler folk och packa i dubbla lådor etc. Som man bäddar för man ligga.
    Superhero

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Kollade härom dagen, det ser ut som om HK kört nån container med lipos till euro warehouse. De hade gott om lipos där när jag sist kollade.

    Skulle inte förvåna mig om lipobränderna i Boeing 787ornas nödsändare bidragit till denna åtgärden. Hoppas det där är fixat förresten, skall flyga med en sån om tre veckor...

  4. #4
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Det är inte Boeing Dreamliner-problem som ligger bakom, utan en crash 2010,
    http://pilotisnotafourletterword.blo...al-report.html
    Senast redigerat av freddan_6 den 2013-10-26 klockan 13:37.
    fredrik

  5. #5
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Bra länk. Fasansfull läsning. Jag kan mycket väl förstå att ingen vill flyga större mängder litiumbaserade batterier igen. Att planet störtade berodde i och för sig inte på att det var litiumbatterier som brann utan på att system efter system som var avsedda att motverka bränder fallerade. Men det finns ingen vettig anledning att frakta potentiella brandbomber per flyg.Vi får nog ställa in oss på att i framtiden köpa batterierna lokalt i Europa så vi kan få hem dem med markbaserad frakt.

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Pittarna har ställt till det så pass att jag inte längre kan köpa batterier eller laddare till min ficklampa från "kina". Tullen returnerar allt som har med batterier att göra till avsändaren. Delayking sköt både sig själva och alla andra i foten. Urk!
    Superhero

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    troligt att det bara handlar om hobbyking
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #8
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    det er da hobbyking på sit bedste. Det eneste vi kan være sikker på med dem er at man aldrig får varene til den tid de lover. Man må altid doble tiden med 2 og alderhelst med 3.

    Jeg har betalt for express og det har nu taget 45 dager. det er hurtig det.(ikke lipo sending, bare modtagere og esc.)

    Så ja man må nok satse på at handle hjemme og så hellere betale lidt mer.

  9. #9


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av karstena Visa inlägg

    Jeg har betalt for express og det har nu taget 45 dager. det er hurtig det.(ikke lipo sending, bare modtagere og esc.)

    Så ja man må nok satse på at handle hjemme og så hellere betale lidt mer.
    Jag är i samma sits som du och väntar på grejor. Likaså en kompis till mig. Men att helt sluta handla på HK, det tror jag inte. Det reder nog ut sig till slut, och till dess får man ju handla på Europalagret det som finns.

  10. #10


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Och när man talar om trollen.... Plötsligt dök mitt paket upp i Stockholm. Kändes som att jag väntat i evigheter, men när jag kollade så lade jag beställningen för 14 dar sedan.

  11. #11
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Fick hem ett batteri till min dator i går och då slog att skillnaden på hobbykings sätt att packetera och leverera li-po jämfört med ett datorbatteri är rätt stora.

    Då är ju ändå ett li-po oskyddat medan datorbatterier dels är li-ion och dens har hårt plasthöje. Prislapparna på batterierna är i samma härad om det nu är av intresse.





    Superhero

  12. #12
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    I går brann DHL i Ljungby till grunden och tog med sig kringliggande byggnader också. Appropå tala om troll...
    Superhero

  13. #13

    Standard

    Ush då, hoppas ingen blev skadad
    Min kartong med lipos från HK var halft demolerad. Papperstunn kartong så inte fraktbolagets fel.
    Kan tänka mig att det bara är en tidsfråga innan det blir bränder.
    Kartongen med lipos från EU warhouse var betydligt tjockare och i oskadad skick. Kommer inte beställa lipos från International nå mer. Har sett fler som fått krossade kartonger. Verkar som dom spar in på förpackningarna..

  14. #14

    Standard

    Att ni orkar hålla på och beställa från det företaget. Jag blir trött bara jag läser Copterdudes inlägg..... Känns som vår säsong är för kort för att hålla på och strula med ett företag på andra sidan klotet.... Som spar in på förpackningarna!!! Jisses med en suck.

  15. #15

    Standard

    Jag använder numera bara eu lagret. Efter flertalet horribla paketeringar och frakttider från det internationella.
    De paketerar betydligt bättre, samt beställer man på en måndag så har man det oftast på torsdagen alternativt fredagen.

    Synd bara att allt alltid är slut i lagret.

  16. #16

    Standard

    Har bara beställt 7-8 gånger från EU warehouse men bara en gång vart det avsänt från Europa (Belgien) och de andra gångerna från Malaysia, mysko .....

  17. #17

    Standard

    Mycket konstigt, jag har beställt 6 ggr och alla har kommit från Nederländerna-> Danmark, Kolding -> Malmö och sedan till postkontor.

  18. #18

    Standard

    Förresten, kom på att jag fått ett skickat från Tyskland oxå.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •